Voi helvatan helvata, Posti kadotti RATTAAT, kuinka mahdollista??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi v.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Sirkkeli";26151633]Minä taas kuvittelisin, ettei kukaan lähetä yhtään mitään jos ei haluaisi sen perille menevän. Olipa sen rahallinen arvo 0 tai 1000 e, niin perille se halutaan ja perille sen on mentävä normikuluillakin, kun siitä on maksettu.[/QUOTE]

Mutta kun asia ei toimi näin. Mikään palvelu ei ole 100% varma. Suomessa on vaan totuttu siihen, että kaikki toimii prikulleen. Sit kun osuukin se toimimaton tapaus omalle kohdalle niin aletaan vinkumaan, että kun maksoin 10 euroa 900 euron rattaiden lähettämisestä, niin tottakai ne tulee toimittaa perille ilman riskejä. Sorry, ala elämään todellisuudessa.

Miten käytettyjen rattaiden "arvo" lasketaan... siinäpä vasta pulma. 2010 Phil & teds rattaat lisävarusteilla ohv.n.800€? Kuitteja ei tietenkään ole tallessa. Korvaakohan ne edes sitä summaa minkä ostaja maksoi... harmittaa. =(

No ei nyt ehkä kannata ihan näin pitkälle vielä alkaa pohtimaan :D Ehkä mielummin ensin soittaa postin asiakaspalveluun, että missä se paketti jumittaa. Ja sitten jos ei löydy, niin katoamisilmoitusta jne... Eiköhän ne rattaat kohta sieltä löydä perille.

[QUOTE="meee";26151834]No ei nyt ehkä kannata ihan näin pitkälle vielä alkaa pohtimaan :D Ehkä mielummin ensin soittaa postin asiakaspalveluun, että missä se paketti jumittaa. Ja sitten jos ei löydy, niin katoamisilmoitusta jne... Eiköhän ne rattaat kohta sieltä löydä perille.[/QUOTE]

Juu, soitettu on asiakaspalveluun ja katoamisilmoitus tehty... mut kauankohan ettiminen yleensä kestää? Vastaanottajan päässä ostaja kävi aikasta kuumilla puhelimessa... ihan kuin minun vikani olisi... Lisäksi olen ilmoittanut huutiksen sivuilla, että en vastaa postin mahd.hukkaamista lähetyksistä, joten tartteeko minun edes palautella rahoja? Itse jään tässä muuten tappiolle.

Juu, soitettu on asiakaspalveluun ja katoamisilmoitus tehty... mut kauankohan ettiminen yleensä kestää? Vastaanottajan päässä ostaja kävi aikasta kuumilla puhelimessa... ihan kuin minun vikani olisi... Lisäksi olen ilmoittanut huutiksen sivuilla, että en vastaa postin mahd.hukkaamista lähetyksistä, joten tartteeko minun edes palautella rahoja? Itse jään tässä muuten tappiolle.

Onko nyt ihan varma, ettei ostaja aio pitää sekä rattaita että rahoja?

Huutajan turha käydä kuumana kun itsekin näkee, että paketti jäänyt jonnekin paketin seurannasta (olethan seurantanumeron hänelle antanut?). Odottele pari viikkoa kyllä se sinä aikana löytyy.

No siinähän käy kuumana sitten. Eihän se sun vika ole. Ja jos on seurantakoodit ja kaikki ostajalle antaa, niin ei mitään syytä sulle avautua. Itselläni löytyi kadonnut kirjeyi parin viikon kuluttua katoamisilmpituksesta tuntomerkkien perusteella. Onneksi ostaja oli kärsivällinen.

Jos raha on jo vaihtanut omistajaa ja sinä todistetusti paketin postittanut, niin eikö tuo lähetyksen hukkuminen ole ostajan tappio?

Yhteistyössä