Voi helvet.... (kelan päätös/veroasiaa yms)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja olipas hankalaa :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

olipas hankalaa :(

Vieras
Kävin tänään verotoimistossa. Mukana viimeisin palkkanauha ja kelan päätös tulevasta vanhempainrahasta.
Saan eka äitiysrahan 12.7.

Verotomistosta kysyttiin, paljon saan sitä rahaa. Mulla mukana lappu, jossa lukee

12.07.2010 274,50 e
12.07.2010 2877,00e Työnantajalle

Kunta maksaa minulle n.3kk palkkaa.

Verotoimistosta ei tiedetty, paljon saan rahaa. Palkanlaskija lomalla ja toinen palkanlaskija ei tiennyt, paljon saan.

Niinpä jäi sitten vero% muuttamatta :(

Kuvittelin, että saan työnantajalta liki ton 2877 ja kelalta 274,50 - verot ym.
Mutta verotomiston virkailija palautti maanpinnalle, en kuulemma nooin paljon saa.
 
Mitä sitten tarkoittaa tuo 274,50? Kenelle se menee? Kun tuo 2877e menee työnantajalle?
Noiden yläpuolella kun lukee "Maksupäivä, määrä, maksetaan" ???

Miksi noi ei vois olla selvempiä :(
 
Missä lapussa noin luki?

Saat siit normaalisti palkkaa 12.10. asti ja sen aikaa Kela maksaa äp-rahasi kunnalle. Kelan päätöksessä lukee päivärahasi määrä per päivä.

Sulla taitaa olla aika iso palkka...
 
Onko sinun palkkasi pienentynyt hiljattain? Muistelen hatarasti, että jos tulojen perusteella laskettu äitiysraha on isompi kuin tuo palkka, niin silloin kela maksaa erotuksen äidille.
 
Tein yötyötä maaliskuulle saakka (sitä ennen n. 10v pelkkää yövuoroa) ja sen jälkeen vain päivä-ja iltavuoroja. Eli tuloni ovat pienentyneet viimeisten kuukausien aikana.
Saan siis sekä kelalta, että työnantajalta?
Voinko olettaa, että saan liki 3000e-verot jne.?
Käteen jäisi kuitenkin kai yli 2000e?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Tein yötyötä maaliskuulle saakka (sitä ennen n. 10v pelkkää yövuoroa) ja sen jälkeen vain päivä-ja iltavuoroja. Eli tuloni ovat pienentyneet viimeisten kuukausien aikana.
Saan siis sekä kelalta, että työnantajalta?
Voinko olettaa, että saan liki 3000e-verot jne.?
Käteen jäisi kuitenkin kai yli 2000e?


Saattaa olla niin. Mutta oikeasti tuo on vain hatara muistikuva, yhtään varma en ole.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Missä lapussa noin luki?

Saat siit normaalisti palkkaa 12.10. asti ja sen aikaa Kela maksaa äp-rahasi kunnalle. Kelan päätöksessä lukee päivärahasi määrä per päivä.

Sulla taitaa olla aika iso palkka...

Kelan sivuilla päätöksessä. Tässä kopio kelan sivuilta:

Seuraava maksu
Maksupäivä Määrä ? Maksetaan ? Ajalta
12.07.2010 274,50 07.06.2010 - 12.07.2010
12.07.2010 2877,00 07.06.2010 - 12.07.2010 Työnantajalle

 
Alkuperäinen kirjoittaja Draumsyn:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Tein yötyötä maaliskuulle saakka (sitä ennen n. 10v pelkkää yövuoroa) ja sen jälkeen vain päivä-ja iltavuoroja. Eli tuloni ovat pienentyneet viimeisten kuukausien aikana.
Saan siis sekä kelalta, että työnantajalta?
Voinko olettaa, että saan liki 3000e-verot jne.?
Käteen jäisi kuitenkin kai yli 2000e?


Saattaa olla niin. Mutta oikeasti tuo on vain hatara muistikuva, yhtään varma en ole.

Ok, no täytyy käydä syksyllä uudelleen korjauttamassa tuota vero%, jos sattuu, ettei se nyt ole kohdillaan.
Kiitos.
 
mä en saanu penniäkään kelalta sinä aikana kun työnantaja maksoi palkkaa (ekat 3kk), vaikka kelan maksama äitiyspväraha olikin noilta ekoilta kuukausilta suurempi, kuin palkka. kyl hatutti sillon, ku työnantaja sai enemmän, mitä mulle maksoi..

ap:lle, sun pitäis kelan sivuilta nähdä paljonko saat vanhempainrahaa sen jälkeen, ku työnantajasi on maksanu ekat 3kk.
 
Työnantajan palkan jälkeen saan 1989,59. Työantaja maksaa vielä syyskuussa palkkaa.
Lokakuussa kela maksaa 1989,50 ja sitten marraskuussa 2188,50e ja joulukuussa 2029,30e.
Tammikuusta alkaen 1989,50e.

Tuo pelkkä kelan maksama on ihan selvä ja ok. Mutta hiukan hämärää, mitä tulen saamaan kun maksaa sekä kela että työnantaja... jos se kelan raha sit ees mulle tulee :/
En vaan keksi, kelle muulle se vois sen pienemmän summan maksaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Työnantajan palkan jälkeen saan 1989,59. Työantaja maksaa vielä syyskuussa palkkaa.
Lokakuussa kela maksaa 1989,50 ja sitten marraskuussa 2188,50e ja joulukuussa 2029,30e.
Tammikuusta alkaen 1989,50e.

Tuo pelkkä kelan maksama on ihan selvä ja ok. Mutta hiukan hämärää, mitä tulen saamaan kun maksaa sekä kela että työnantaja... jos se kelan raha sit ees mulle tulee :/
En vaan keksi, kelle muulle se vois sen pienemmän summan maksaa.

tuo jäi kyl muakin kaivelemaan, siis se pari sataa mikä siinä oli, mis ei lukenu peräs et menis työnantajalle. jos se sit tulee sulle`?kokeile soittaa kelaan ja kysästä, et maksetaanko se pari sataa sulle. ei kantsi omalle palkanlaskijalle soittaa, koska kelahan noista parhaiten tietää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Työnantajan palkan jälkeen saan 1989,59. Työantaja maksaa vielä syyskuussa palkkaa.
Lokakuussa kela maksaa 1989,50 ja sitten marraskuussa 2188,50e ja joulukuussa 2029,30e.
Tammikuusta alkaen 1989,50e.

Tuo pelkkä kelan maksama on ihan selvä ja ok. Mutta hiukan hämärää, mitä tulen saamaan kun maksaa sekä kela että työnantaja... jos se kelan raha sit ees mulle tulee :/
En vaan keksi, kelle muulle se vois sen pienemmän summan maksaa.

tuo jäi kyl muakin kaivelemaan, siis se pari sataa mikä siinä oli, mis ei lukenu peräs et menis työnantajalle. jos se sit tulee sulle`?kokeile soittaa kelaan ja kysästä, et maksetaanko se pari sataa sulle. ei kantsi omalle palkanlaskijalle soittaa, koska kelahan noista parhaiten tietää.

niin ja palkkaa saat esim jos oot kunnalla ja sulla kk palkka, niin sit saat sen kk peruspalkan ilman lisiä. näin ainakin mulla tuli
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Työnantajan palkan jälkeen saan 1989,59. Työantaja maksaa vielä syyskuussa palkkaa.
Lokakuussa kela maksaa 1989,50 ja sitten marraskuussa 2188,50e ja joulukuussa 2029,30e.
Tammikuusta alkaen 1989,50e.

Tuo pelkkä kelan maksama on ihan selvä ja ok. Mutta hiukan hämärää, mitä tulen saamaan kun maksaa sekä kela että työnantaja... jos se kelan raha sit ees mulle tulee :/
En vaan keksi, kelle muulle se vois sen pienemmän summan maksaa.

tuo jäi kyl muakin kaivelemaan, siis se pari sataa mikä siinä oli, mis ei lukenu peräs et menis työnantajalle. jos se sit tulee sulle`?kokeile soittaa kelaan ja kysästä, et maksetaanko se pari sataa sulle. ei kantsi omalle palkanlaskijalle soittaa, koska kelahan noista parhaiten tietää.

Ok, täytyy huomenna kelalle soitella. Jospa jotain selvyyttä asiaan saisi sitä kautta. Kiitos.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Työnantajan palkan jälkeen saan 1989,59. Työantaja maksaa vielä syyskuussa palkkaa.
Lokakuussa kela maksaa 1989,50 ja sitten marraskuussa 2188,50e ja joulukuussa 2029,30e.
Tammikuusta alkaen 1989,50e.

Tuo pelkkä kelan maksama on ihan selvä ja ok. Mutta hiukan hämärää, mitä tulen saamaan kun maksaa sekä kela että työnantaja... jos se kelan raha sit ees mulle tulee :/
En vaan keksi, kelle muulle se vois sen pienemmän summan maksaa.

tuo jäi kyl muakin kaivelemaan, siis se pari sataa mikä siinä oli, mis ei lukenu peräs et menis työnantajalle. jos se sit tulee sulle`?kokeile soittaa kelaan ja kysästä, et maksetaanko se pari sataa sulle. ei kantsi omalle palkanlaskijalle soittaa, koska kelahan noista parhaiten tietää.

niin ja palkkaa saat esim jos oot kunnalla ja sulla kk palkka, niin sit saat sen kk peruspalkan ilman lisiä. näin ainakin mulla tuli

Mulle se palkanlaskija puhui jotain että ne lisät jotenkin vaikuttaa siihen palkkaan. Joku päiväraha juttu.. eli tulee palkka+joku summa aiemmin tienattujen lisien perusteella ???
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Työnantajan palkan jälkeen saan 1989,59. Työantaja maksaa vielä syyskuussa palkkaa.
Lokakuussa kela maksaa 1989,50 ja sitten marraskuussa 2188,50e ja joulukuussa 2029,30e.
Tammikuusta alkaen 1989,50e.

Tuo pelkkä kelan maksama on ihan selvä ja ok. Mutta hiukan hämärää, mitä tulen saamaan kun maksaa sekä kela että työnantaja... jos se kelan raha sit ees mulle tulee :/
En vaan keksi, kelle muulle se vois sen pienemmän summan maksaa.

tuo jäi kyl muakin kaivelemaan, siis se pari sataa mikä siinä oli, mis ei lukenu peräs et menis työnantajalle. jos se sit tulee sulle`?kokeile soittaa kelaan ja kysästä, et maksetaanko se pari sataa sulle. ei kantsi omalle palkanlaskijalle soittaa, koska kelahan noista parhaiten tietää.

niin ja palkkaa saat esim jos oot kunnalla ja sulla kk palkka, niin sit saat sen kk peruspalkan ilman lisiä. näin ainakin mulla tuli

Mulle se palkanlaskija puhui jotain että ne lisät jotenkin vaikuttaa siihen palkkaan. Joku päiväraha juttu.. eli tulee palkka+joku summa aiemmin tienattujen lisien perusteella ???

niin tais ollakki, olin ihan unohtanu, mut ei se kyl paljoo enempää ollu. suunnilleen perus palkka aina tuli. kaveri jäi just äippälomalle, sil oli palkka kuitis ollu kohta äitiysloma lisä n.73e ja muuten sit normaali palkka päälle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Työnantajan palkan jälkeen saan 1989,59. Työantaja maksaa vielä syyskuussa palkkaa.
Lokakuussa kela maksaa 1989,50 ja sitten marraskuussa 2188,50e ja joulukuussa 2029,30e.
Tammikuusta alkaen 1989,50e.

Tuo pelkkä kelan maksama on ihan selvä ja ok. Mutta hiukan hämärää, mitä tulen saamaan kun maksaa sekä kela että työnantaja... jos se kelan raha sit ees mulle tulee :/
En vaan keksi, kelle muulle se vois sen pienemmän summan maksaa.

tuo jäi kyl muakin kaivelemaan, siis se pari sataa mikä siinä oli, mis ei lukenu peräs et menis työnantajalle. jos se sit tulee sulle`?kokeile soittaa kelaan ja kysästä, et maksetaanko se pari sataa sulle. ei kantsi omalle palkanlaskijalle soittaa, koska kelahan noista parhaiten tietää.

niin ja palkkaa saat esim jos oot kunnalla ja sulla kk palkka, niin sit saat sen kk peruspalkan ilman lisiä. näin ainakin mulla tuli

Mulle se palkanlaskija puhui jotain että ne lisät jotenkin vaikuttaa siihen palkkaan. Joku päiväraha juttu.. eli tulee palkka+joku summa aiemmin tienattujen lisien perusteella ???

niin tais ollakki, olin ihan unohtanu, mut ei se kyl paljoo enempää ollu. suunnilleen perus palkka aina tuli. kaveri jäi just äippälomalle, sil oli palkka kuitis ollu kohta äitiysloma lisä n.73e ja muuten sit normaali palkka päälle.

Tuo varmaan riippuu siitä, paljon on lisiä saanut. Mulla palkan päälle tuli lisiä reilusti, kun tein yövuoroja. Yötunnilta lisä oli 40%
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Työnantajan palkan jälkeen saan 1989,59. Työantaja maksaa vielä syyskuussa palkkaa.
Lokakuussa kela maksaa 1989,50 ja sitten marraskuussa 2188,50e ja joulukuussa 2029,30e.
Tammikuusta alkaen 1989,50e.

Tuo pelkkä kelan maksama on ihan selvä ja ok. Mutta hiukan hämärää, mitä tulen saamaan kun maksaa sekä kela että työnantaja... jos se kelan raha sit ees mulle tulee :/
En vaan keksi, kelle muulle se vois sen pienemmän summan maksaa.

tuo jäi kyl muakin kaivelemaan, siis se pari sataa mikä siinä oli, mis ei lukenu peräs et menis työnantajalle. jos se sit tulee sulle`?kokeile soittaa kelaan ja kysästä, et maksetaanko se pari sataa sulle. ei kantsi omalle palkanlaskijalle soittaa, koska kelahan noista parhaiten tietää.

niin ja palkkaa saat esim jos oot kunnalla ja sulla kk palkka, niin sit saat sen kk peruspalkan ilman lisiä. näin ainakin mulla tuli

Mulle se palkanlaskija puhui jotain että ne lisät jotenkin vaikuttaa siihen palkkaan. Joku päiväraha juttu.. eli tulee palkka+joku summa aiemmin tienattujen lisien perusteella ???

niin tais ollakki, olin ihan unohtanu, mut ei se kyl paljoo enempää ollu. suunnilleen perus palkka aina tuli. kaveri jäi just äippälomalle, sil oli palkka kuitis ollu kohta äitiysloma lisä n.73e ja muuten sit normaali palkka päälle.

Tuo varmaan riippuu siitä, paljon on lisiä saanut. Mulla palkan päälle tuli lisiä reilusti, kun tein yövuoroja. Yötunnilta lisä oli 40%

varmasti sulle tulee paremmin noita lisiä, ku yövuoroista niitä saa , ku taas meil on suht vähä iltoja ja vähä vkl:ja ja öitä ei ollenkaan. toivottavasti nuo asiat sulle selviää :) ja tietty onnea loppu raskauteen ja tulegvaisuuteen vauvelin kanssa :)
 

Yhteistyössä