Voi hemmetti että vihaankin tätä syksyä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja stastatat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

stastatat

Vieras
Ketään ei ole voitu luoda näihin keleihin. Ihan älytöntä!! Harmaata ja sataa, sataa, tihuttaa joka päivä. Ei tee mieli herätä ja kun herää niin voisi mennä takaisin nukkumaan. Aina on pimeetä. Aina on flunssassa tai jossain muussa räkätaudissa. Ulkona palelee vaikka avaruuspuku päälle, kun se viima löytää aina tiensä jotenkin iholle. Ja sitten kun menee sisälle niin on kuuma ja liikaa vaatetta. Mitään ulkoharrastuksia ei ole kiva tehdä ja kaupungillakin masentaa, kun ihmiset näyttää sitruunan syöneiltä. Miten tästäkin syksystä ja talvesta ja alkukeväästä taas selviää hengissä!

Mä oon pitkään jo puhunut miehelleni, että muutettaisiin johonkin etelämpään, lämpimään. Miehen töistä tämä on lähinnä kiinni, mä olisin muuten jo pakannut matkalaukut. Muutama vuosi sitten mulla oli mahdollisuus viettää syksy "etelässä" ja joka päivä siellä mietin, voiko tällaista ihanaa elämää ollakaan. Minttu ja anis tuoksuivat vielä marraskuussa. Ikkunan kun avasi niin edessä oli meri ja vuoret. Töiden jälkeen mentiin kahvilaan eikä niin kuin tällä - paetaan vaan sisälle jokainen omaan koloseensa nyhjäämään. Ja ennen kaikkea - joka päivä näki aurinkoa. Ja ihmiset pääsääntöisesti hymyilivät, kun kävelit mukulakivikatuja pienen kaupungin keskustassa. Eli lottovoittoa odotellessa, amen.

Se sinulla taitaakin olla ongelmana, että olet päässyt näkemään erilaistakin elämää:) Kyllähän minäkin haaveilen lämpimässä paikassa asumisesta, kun palelen täällä Suomessa aina kesäaikaa lukuunottamatta, mutta selviän kyllä syksyistä ja talvista. Talviurheilua ja kylmässä ulkoilua en harrasta muuta kuin minimin mikä on lapsen kanssa pakko ja ei se sisällä lampun alla istuessa niin paha ole olla, kun voi kuunnella sitä räntäsateen ropinaa ulkona. Aamut ovat kyllä syvältä, kun pitää lähteä rämpimään lapsen kanssa kylmään ja pimeään (minulla ei ole autoa), mutta niille nyt ei mitään voi. Jos lottovoiton saisin, muuttaisimme koko perhe etelä-eurooppaan maahan, missä on suurin piirtein aina 15-20 astetta lämmintä.

[QUOTE="äitee";29148413]Samoin, mikä ei vedä vertaa sohvan nurkassa istumiselle ja kutomiselle. Teemuki siinä lähettyvillä ja kynttilä palamassa. Mies lukee samalla sohvalla kirjaansa. Ihanaa!

Onneksi Suomessa on monta vuodenaikaa, löytyy jokaiselle jotain.[/QUOTE]

Mun mielestäni Suomessa on vain kaksi vuodenaikaa - 9 kk jotain väliltä kylmä/loska/lumi ja 3 kk vähän lämpimämpää. ;)

Toisaalta siitä löytyy hyviäkin puolia, kuten pihalta kylmästä kun tulee sisälle lämpöiseen ja istahtaa sohvalle viltin alle tee tai kahvikupillinen kädessä ja ottaa rennosti. Alkusyksy on kaunis kun lehdet värjääntyy puissa ja aamuisin on sumua kun lähtee töihin tai kouluun. Ja reippaan iltalenkinkin jälkeen on ihana mennä lämpöiseen suihkuun ja pistää pörröiset sukat jalkaan taikka kömpiä puhtoisena paksun peiton alle unille. Ja hyvät kirjat ja virkkaus ym. maistuvat sohvannurkassa tai nojatuolissa kyhjötellen.

Yhteistyössä