Voi hemmetti, kun ei keksitä kummeja kuopukselle =o(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sanna

Vieras
Esikoisen kummi on mun mun veli vaimoineen, eikä nekään kuulu enää kirkkoon. Miehellä ei ole sukulaisia kun pari siarpuolta Saksassa, nähdään noin kerran vuodessa. Kavereita on muutama, ja nekin puhuneet monta kertaa, etteivät ala enää kenenkään kummiksi. Kiva tilanne. Voispa itse alkaa lapsensa kummiksi.

Meillä vähän sama ongelma, paitsi että on kaksoset. Kaksi kummia löytyisi, mutta mistäs vielä kaksi? Kumpikaan lupautuneista ei halua olla molempien kummi. Kai sitä täytyy pyytää erioikeutta ja molemmille vain yksi kummi, nykyään kun se on mahdollistakin.

Entäs vanhemmat sukulaiset? Teidän tädit,sedät,serkut? Siskoni sai kummitädikseen aikoinaan kun meidät kastettiin (olemme kaksosia) äidin tädin, ja on aivan ihana ihminen. Ja kummius ollut suuri kunnia, vaikka lapsenlapsia on siunaantunut ja oli jo silloin.

Meillä ollut samaa ongelmaa, kun lapsia 6. samoja läheisiä pyydetty kummeiksi, ja mieluusti ovat lupautuneet..Toisaalta taas, yksikin kummeista liittyi kirkkoon vain hetkeksi, päästäkseen kummiksi. Tiedän senkin, että joillakin on kummeina kirkkoon kuulumattomiakin;ovat vain tättäneet lappuihin jonkun seurakunnan:O/.