Voi hemmetti, kun mun kaverilla on kaikki aina niiiiin vaikeeta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niinpä. Ja joskus kun kyllästyn tähän hommaan, niin en välttämättä soita esim. 4 päivään ja ehdota tapaamista.

Hui! Mun mielestä 4 päivää on LYHYT aika.. Se että kaikki kaverit soittelis joka päivä...voi sitä tuskaa. Mulle riittää kamujen naaman näkeminen muutaman kerran kuukaudessa. Ei kaikki halua viettää aikaa kavereidensa kanssa koko aikaa.. Sellainen pistää jo ahdistamaan. Huomioikaa yksilöt!

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Niinpä. Ja joskus kun kyllästyn tähän hommaan, niin en välttämättä soita esim. 4 päivään ja ehdota tapaamista.

Hui! Mun mielestä 4 päivää on LYHYT aika.. Se että kaikki kaverit soittelis joka päivä...voi sitä tuskaa. Mulle riittää kamujen naaman näkeminen muutaman kerran kuukaudessa. Ei kaikki halua viettää aikaa kavereidensa kanssa koko aikaa.. Sellainen pistää jo ahdistamaan. Huomioikaa yksilöt!

Mutta kaverini selvästi loukkaantuu jos en soita hänelle usein.

Alkuperäinen kirjoittaja Cosmo:
Selaista se välillä on kun on lapsi. :|

Minullakin on lapsi, mutta en istu kaikkia päiviä kotona.

mutta katsos kun ihmiset ovat erilaisia. se mikä on yhelle peace of cake on toiselle mailman loppu.

ja vaikka lapsi onkin jo vuoden ikäinen se ei missään nimessä tarkoita sitä että äidillä ei voisi olla masennusta. ihan nyt vaan tiedoksi, että synnytyksen jälkeisessä masennuksessa on varsin yleistä että ulospäin kaikki on hyvin, mutta tosiasiassa masentuneella on todella paha olla, hän vain pitää yllä kulissia, todennäköisesti häpeän vuoksi.

tätä samaa "vaikeeta" on semmoisillakin joilla ei ole pieniä lapsia; on lastenlapsia, mummua/pappaa, mies on tulossa töistä just ja pitää olla ruoka tai mies ON kotona eikä sillon voi lähtee minnekään (ihan totta, eikä ole nuoresta parista kyse)

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
On masennusta.

On vaativimpia lapsia.

Mutta on myös äitejä, jotka tekevät ihan itse elämästään vaikeaa. Tyyliin "voi ei, auto on rikki ja me ollaan ihan jumissa täällä!". Sitten kun sanot että onhan siinä 100 m päässä bussipysäkki ja busseja menee 6 kertaa tunnissa, niin vastaus on että "mutta kun ei meidän Oliver (5 v) ole koskaan ollut bussissa, enkä uskalla sellaisella mennä kun sinne ei saa turvaistuinta!". Joo, olkaa kotona vaan... :headwall:. Tai sarjassamme "kuolemme nälkään kun mies on työmatkalla, en saa lapsenvahtia kauppareissun ajaksi, enkä ole ikinä käynyt kaksivuotiaan lapseni kanssa ruokakaupassa".

Eli jotkut vaan OVAT sellaisia, jotka tekevät itse asioista erittäin vaikeita.

peesi

Noh, mulla on ihan samanlainen kaveri, tosin hänellä ei ole lasta. Mut ei voi lähteä minnekään ikinä, aina vaan pitää olla kotona. Mä olen yrittänyt soitella ja kysellä ties minne, mutta ei. Ei edes kaupungille kahville, kun se on niin kaukana (1km hänen asunnostaan).

Puheenaiheet pyörivät sisustamisen ja siivoamisen ympärillä. Nähdään kyllä jos minä menen heille kahville, harvemmin on käynyt mun luona. Tuopillekin jos lähtee, niin se on puoli tuntia ja alkaa se kyllästynyt kaverin tuopin kyttääminen ja on taas kiire kotiin laittamaan ruokaa ja siivoamaan. Ei se ennen ollut tuollainen, kai parisuhde (tai lapsi tai molemmat) saa sit joidenkin päät nyrjähtämään.

Onneksi seuraansa voi toisinaan ainakin valita ja hyväksyä se, että se yksi ei kotoaan liiku eikä siten lataa hänen seuraansa mitään turhia odotuksia. Harmittaahan se, ja ärsyttää, tiedän, mutta ei kannata tuhlata energiaansa siihen. Muiden kanssa tai yksiskseen voi sitten touhuilla muita juttuja.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tätä samaa "vaikeeta" on semmoisillakin joilla ei ole pieniä lapsia; on lastenlapsia, mummua/pappaa, mies on tulossa töistä just ja pitää olla ruoka tai mies ON kotona eikä sillon voi lähtee minnekään (ihan totta, eikä ole nuoresta parista kyse)

Joo, huomattu. Tuota mä en ole ikinä ymmärtänyt, että ei voi lähteä minnekään jos mies on kotona:o Mitä helvettiä? Ja kyse on nyt nuorista, lapsettomista, muutaman vuoden seurustelleista pareista. Tai lähinnä pariskuntien naispuolisista. Muuten ihan fiksuja tyttöjä, mutta noissa jutuissa taitaa vähän heittää. Niin, ja miehelle pitää tottakai myös ruoka valmiina aina, siksi ei voi lähteä mihinkään tai tehdä mitään.

Yhteistyössä