Miksi kaikki vaan on niin vaikeeta...

Alkuperäinen kirjoittaja BDT:
Alkuperäinen kirjoittaja Saraste:
Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Vaihda miestä.
Aika hirveää olisi jos me ei mitään tehtäis perheenä, kaikki yhdessä.
Kun kuitenkin voi tosiaan ulkoilla, puistoilla, käydä vaikka jäätelöllä, kirjastossa yms. ilman suuria rahamääriä, mukavinta siitä tekee juuri se, että käydään noissa paikoissa yhdessä.

Ja jos harvoin käydään, me vaan möllötetään hiljaa... Miehellä ei kuulemma oo mitään sanottavaa. Tai ainoat asiat, mistä puhuu, on musiikki ja kaikki ne nettiostokset mitä kyttää. Ja mua ei ne nappaa YHTÄÄN. Tai sit luettelee, mitä kaikkea hommiakotona pitäs tehdä. Mutta ei saa aikaan. Ja saa mulle aikaan syyllisyydentunteen, että mun pitäs jaksaa/ehtiä/pystyä kaikkeen...

Sulla ei oo rahaa ja miehesi ostelee netistä tavaraa ja tarviketta, ilmeisen turhaa kuvauksesi perusteella. Mitäpä jos alkaisit hankkia rahaa ja menisit ihan oikeisiin töihin. Työt poikivat myös ilmaisia rientoja , itse olin eilen Brucen konsertissa ilmaiseksi työpaikkani ansioista...

Kivaa puhetta kun toisella on valmiiksi paha mieli!!!!

Tarjosin ongelmaan ratkaisua, mutta pieleen taisi mennä.

Sorry :flower:
Suomi on iso maa, kaikkialla ei ole töitä tarjolla. Ja aina ei voi vaikuttaa sen puolisonkaan osteluihin...

Vaihda miestä.
Kun kuitenkin voi tosiaan ulkoilla, puistoilla, käydä vaikka jäätelöllä, kirjastossa yms. ilman suuria rahamääriä, mukavinta siitä tekee juuri se, että käydään noissa paikoissa yhdessä.

Ja jos harvoin käydään, me vaan möllötetään hiljaa... Miehellä ei kuulemma oo mitään sanottavaa. Tai ainoat asiat, mistä puhuu, on musiikki ja kaikki ne nettiostokset mitä kyttää. Ja mua ei ne nappaa YHTÄÄN. Tai sit luettelee, mitä kaikkea hommiakotona pitäs tehdä. Mutta ei saa aikaan. Ja saa mulle aikaan syyllisyydentunteen, että mun pitäs jaksaa/ehtiä/pystyä kaikkeen...

Sulla ei oo rahaa ja miehesi ostelee netistä tavaraa ja tarviketta, ilmeisen turhaa kuvauksesi perusteella. Mitäpä jos alkaisit hankkia rahaa ja menisit ihan oikeisiin töihin. Työt poikivat myös ilmaisia rientoja , itse olin eilen Brucen konsertissa ilmaiseksi työpaikkani ansioista...

Suomi on iso maa, kaikkialla ei ole töitä tarjolla. Ja aina ei voi vaikuttaa sen puolisonkaan osteluihin...

Totta ja totta, tuossa vaiheessa kun ehdotin asiaa en ollut nähnyt Tyllerön kommentteja työpaikan saannista. En tosiaan tarkoittanut pahalla kun sanoin oikeisiin töihin vaan tarkoitin sillä vastapainoa kotona ololle.
Monestikaan ei pienillä paikkakunnilla varsinkaan saa kunnon töitä helposti vaikka olisi koulutustakin.

Vaihda miestä.

Totta ja totta, tuossa vaiheessa kun ehdotin asiaa en ollut nähnyt Tyllerön kommentteja työpaikan saannista. En tosiaan tarkoittanut pahalla kun sanoin oikeisiin töihin vaan tarkoitin sillä vastapainoa kotona ololle.
Monestikaan ei pienillä paikkakunnilla varsinkaan saa kunnon töitä helposti vaikka olisi koulutustakin.

Joo ja sori multakin. Niin moni vaan hokee samaa... luulevat et mä vaan makaan ja valitan enkä tee mitään sen eteen...

Vaihda miestä.

Joo ja sori multakin. Niin moni vaan hokee samaa... luulevat et mä vaan makaan ja valitan enkä tee mitään sen eteen...

Yritä vaan sinnikkäästi , et sä tarvi kuin sen yhden paikan. Hae paikkoja joita ei ole vielä edes vapaana ja vasta kun olet laittanut 280 hakemusta anna itsellesi lupa pitää tauko :)

Aikuista seuraa sitä kaipaa itse kukin aika ajoin, hiukan sama ongelma täällä. vaikka mulla kyllä alkaa taas opiskelut syyskuussa, tosin se on nyt jo aika yksinäistä puuhaa sekin kun eri luennoilla kuljetaan samaan aikaan aloittaneiden (ja 10v nuorempien ihan eri elämäntilanteessa olevien) opiskelukavereiden kanssa, tai tehdään omaa tutkimusta. Mutta eipä tarvi ihan kotona möllöttää. Ukon siivellähän sitä vaan tuntuu elävän itekin, kun opintotuki ei ole suuren suuri, ja iltatöitä ei haluta tehdä jos tahtoo lapsiakin nähdä joskus, sekä tehdä ne kotityöt... Sen kuitenkin kestää kun laskee opintopisteitä ja kuinka kauan on enää kitkuttamista jäljellä, kuinka se aika koko ajan vähenee...sitten pääsee jopa työttömyyskorvaukselle, ainakin, sekin isompi summa kuin opintotuki :D Mua myös helpottaa varmaan se, että vihdoin löysin oman alani ja nautin opiskelusta, ei ole se pelkkä valmistuminen opiskelun motivaattorina.

Mutta kyllä se juttukaveri, muukin kuin oma ukko olisi joskus tarpeen, tai lenkkikaveri, tai jonka luo ex tempore piipahtaa kylään lasten kanssa ja huomata yhtäkkiä että onkin jo ilta ja aika meni kuin siivillä... :hug:

Oinaana heinäkuun haasteesi on löytää oikea asenne itseäsi ja elämääsi kohtaan. Auringon ja Merkuriuksen oppositio Jupiterille saa sinut kokemaan syvää tyytymättömyyttä kaikkia sellaisia asioita kohtaan, jotka eivät todellisuudessa ole lähellä sydäntäsi. Tällainen aika sopii loistavasti lomakuukauden teemaksi, koska silloin on tarkoituksena levätä ja pitää hauskaa kaikin mahdollisin tavoin. Huomaat kaiken mieltäsi kaihertavan tyytymättömyyden häviävän taivaan tuuliin heti, kun päätät keskittyä asioihin, joista itse pidät. Oinaan suurin haaste muutenkin on oppia rakastamaan itseään ja tekemään sen mukaisia päivittäisiä ratkaisuja. Siitä seuraa ihanin mahdollinen loma-aika :D. (astro.fi)

No ihan ekaks kävisin miehen lompakolla. On se kumma jos toisella ei ole rahaa yhtään mihinkään ja toinen ostelee netistä kaikenlaista kivaa itselleen. Minkälainen parisuhde teillä oikein on?
Ja jos mies on töissä, sinä ja lapset lomalla, onhan se kumma jos ei lapsia voi jätskille tai mäkkäriin viedä ja tehdä jotakin muutakin kivaa, kyllä rahoittaminen isällekkin kuuluu!

Alkuperäinen kirjoittaja mm:
No ihan ekaks kävisin miehen lompakolla. On se kumma jos toisella ei ole rahaa yhtään mihinkään ja toinen ostelee netistä kaikenlaista kivaa itselleen. Minkälainen parisuhde teillä oikein on?
Ja jos mies on töissä, sinä ja lapset lomalla, onhan se kumma jos ei lapsia voi jätskille tai mäkkäriin viedä ja tehdä jotakin muutakin kivaa, kyllä rahoittaminen isällekkin kuuluu!

Mulle on opetettu, että ilman lupaa ottaminen on varastamista :saint:

Ja toisekseen, meidän rahatilanteessa MIKÄÄN ns. "tuhlaaminen" ei ole järkevää. Yritän ostaa sitä jätskiä välillä kotiin ja syödään ne vaikka rappusilla sisällä olemisen sijaan.

Edes yhden on osattava pitää tarkkaa euroa, vituttipa se kuinka paljon tahansa.

Alkuperäinen kirjoittaja tilda:
Samat fiilikset myös täällä välillä.. ollaan asuttu täällä n. vuosi enkä ole kavereita saanut. Lenkille olisi kiva mennä jonkun kanssa, mutta kenenpäs kanssa menet ku et ketään tunne :headwall: mies viihtyy kotona, tekee remonttia aamusta iltaan (nyt lomalla).. mä oon lasten kanssa ja mietin, että mitähän tekis... onneks ens viikolla lähdetään lasten kanssa mummulaan reissuun hetkeks.

Mummon ristiksi ja passattavaksi

En tiedä onko tämä ihan turha kommentti, mutta mä ainakin ottaisin harrastuksekseni työn hakemisen niin kauaksi aikaa, että saisin töitä. Puhelinluettelo käteen, ja soittelemaan. Tai sitten kirjoita itsestäsi kertova markkinointikirje ja lähettele sitä eri paikkoihin. Kannattaa käyttää luovaa ajattelua työnhaussa. Itse en olisi voinut kuvitellakaan olevani tuolla töissä missä nyt olen vielä n. kolme vuotta sitten.

Ei saa antaa periksi! Pitää mennä päämäärään toista kautta, ellei yksi reitti onnistu. Ja ellei sekään, niin taas mietitään uusi tie mitä pitkin jatketaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mummo:
Alkuperäinen kirjoittaja tilda:
Samat fiilikset myös täällä välillä.. ollaan asuttu täällä n. vuosi enkä ole kavereita saanut. Lenkille olisi kiva mennä jonkun kanssa, mutta kenenpäs kanssa menet ku et ketään tunne :headwall: mies viihtyy kotona, tekee remonttia aamusta iltaan (nyt lomalla).. mä oon lasten kanssa ja mietin, että mitähän tekis... onneks ens viikolla lähdetään lasten kanssa mummulaan reissuun hetkeks.

Mummon ristiksi ja passattavaksi

Tai mummon hellitäväksi ja halittavaksi. :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja kiki:
Millainen koulutus sulla on? Voitko perustaa yrityksen?

Ei yritystä kiitos. Eikä ole oikeastaan sellainen koulutuskaan.

Ok. Mä tiedän sun tunteesi. Joskus on sellainen olo, et olis umpikujassa. Toivittavasti tilanne paranee. Miehetkin on joskus niin jästipäitä tuon keskusteluhomman kanssa...

ajatellu kokonaista elämän muutosta mies vaihtoon ja hakisit töitä sekä asunnon toiselta paikkakunnalta? Eihän noin voi jatkua kirjoituksestasi huokuu kurjuus..mieti oikeasti mitä elämältä tahdot...uskalla tehdä jotain uutta..

Yhteistyössä