Voi herranjumala mä en nuku muuten ensiyönä!!!! :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Foobikko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;24526210:
Miten olisi nämä:

Verta imevä perhonen yleistyy Suomessa

Kyynelyökkönen (Calyptra thalictri) on Calyptra-sukuun kuuluva yöperhonen, joka on havaittu Suomessa ensimmäistä kertaa vuonna 2000. Nimensä perhonen on saanut tavastaan imeä kyynelnestettä eläinten silmistä. Jotkin lajit tunnetaan englanniksi nimellä "vampire moth", viitaten niiden tapaan juoda verta pistämällä kärsänsä eläimen ihon läpi.
Kyynelyökkönen – Wikipedia
Tuossa parempi kuva tuosta pörriäisestä. Söpön näköinen ompi hän:)
1135227750003.jpeg

Hämähäkit eivät ime verta. Sellaista hämähäkkiä ei ole koskaan löydetty mistään kolkasta koko pallolta, eikä sitä varmasti ole löytänyt herra Itämieskään. Steatoda bipunctata on yksi yleisimmistä hämähäkeistä myös Suomessa. Esiintyy pohjoisinta lappia myöten. Pelkkä uutisankka. Korjaus uutiseen löytyy täältä:
http://yle.fi/alueet/turku/2011/09/hamahakit_eivat_ime_verta_2846096.html

Mökillä oli kyseinen hämähäkki pirtin rappusten vieressä joskus 1-1,5~ vuotta sitten. Naurahdin ääneen kun luin että kyseinen laji imisi verta. Puree kyllä jos tarpeeksi härnää.

[QUOTE="kiva";24526697]No arvaa olenko etsinyt, ei vaan suomalaisilta sivuilta löydy muuta kuin ristihämähäkin kuvia. No selvitin latinankielisen nimen ja sen avulla kuva löytyy. Tämän näköinen otus siis kyseessä, noita olen varmaan Etelä-Suomessa nähnytkin.

spider.jpg

Sweet dreams![/QUOTE]

Juuri tuollainen löytyi omasta kämpästäni kävelemässä niskassani tässä yksi ilta. Pelästyin ihan sikanaan kun olen vielä hämähäkki kammonen. Mutta joo, noita löytyy myös kaakkois-suomesta :D

Yhteistyössä