voi hitto mua sitten ärsyttää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IamWeasel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

IamWeasel

Aktiivinen jäsen
14.09.2006
8 088
0
36
kun ei niinkön VIELÄKÄÄN anoppi ja muutkaan ihmiset tajua tota meijän pojan sairautta, kerpele! Nyt se on ostamassa jätkälle lenkkareita, siis kenkiä jotka on mahdollisimman huonot tuon jaloille, ja vielä puhelimessa mun kanssa asiasta vänkäs vaikka mä sanoin ettei niitä lenkkareita pidä ostaa vaan nahkaiset tukevat kengät, argh! Joku pakkomielle silläkin, joka ikinen vuosi se lenkkarit tuo vaikka hyvin tietää että mä en niitä pojalla tietenkään käytä. sitten ollaan niin nyyh kun hän ostaa ja minä en niitä pojalle pue, eikö ne kelpaa.. :headwall: :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Sopraano:
Mikä sairaus pojallasi?

no lastenreuma ja pojalla on nilkat jo aika huonossa kunnossa, kääntyvät voimakkaasti sisäänpäin. käytössä on sellaiset kenkiin laitettavat tuet jotka ei mitenkään lenkkareihin sovi, never. ja anoppi vaan selittää että eihän niitä tarvi laittaa, ne oli adidaksen kunnolliset tukevat lenkkarit, hohhoijaa.. |O

:wave: Meillä on kanssa tytöllä lastenreuma :wave:

Tuet jäi onneksi jo pois käytöstä :) mutta minkälaisista tuista puhut jos ne ei lenkkareihin sovi?? Ihan utelen vaan- meillä oli helfet- tuet, ja kyllä mä käytin niitä lenkkareissa. Mutta meillä ei onneksi tytöllä ollut kovin paha virheasento nilkoissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Weatherwax:
Mitäs jos printtaat sille lastenreumasta tietopaketin ja lykkäät käteen. Sano että lue jos kiinnostaa aidosti lapsenlapsen terveys. (Joo, mä olen häijyläinen)

En oikein tiedä mitä uutta tietoa niistä voi lastenreumasta tulla ja vähempi niissä lukee apuvälineiden tarpeesta. Mutta luulis tuon jo tajuavan kun pojan hoito aloitettu 1,5-vuotiaana ja lapsi on jo 4-vuotias, nukutellaan parin kuukauden välein paikallishoitoja varten kun nivelet tulehtuu, anoppi ja appi asuvat ihan lähellä ja taatusti kuulevat aina hetimmiten pojan tilanteesta ja muutenkin asiasta puhuttu. Mummi itkee kun pojalle tälläinen sairaus tullut mutta ei ole sitten valmis kuitenkaan ymmärtämään mitä kaikkea siinä pitää otta huomioon. Tää on niin inhottavaa pojallekkin, kun ostelevatkin sille sellasia juttuja joita ei voida käyttää ja kyllähän se pientä sitten harmittaa.

Täytyis saada varmaan mummi lastenreuman luennolle jossa ihan erikoislääkäri kertoisi näistä jutuista, jos sillonkaan ymmärtäis. Anoppi on sen tyyppinen ihminen, että kun hän jotain päättää ja "tietää" niin se on sit kans niiin :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja äitikans:

Tuet jäi onneksi jo pois käytöstä :) mutta minkälaisista tuista puhut jos ne ei lenkkareihin sovi?? Ihan utelen vaan- meillä oli helfet- tuet, ja kyllä mä käytin niitä lenkkareissa. Mutta meillä ei onneksi tytöllä ollut kovin paha virheasento nilkoissa.

enpä ole löytäny vielä sellasia lenkkareita pojalle johon mahtuisi sekä tuki että jalka myös ja helfetit meillä on myös lisäkiiloilla. lenkkarin nilkkaosa jää myös pirun alhaseks joten se ei tue nilkkaa kunnolla, varsinkin kun helfet-tuki nostaa jalkaa hieman ylöspäin. Meillä on lääkärissä ja jumpassa sanottu että kumpparit ja lenkkarit on huonoimmat reumalapselle, tiijä sitten..

Parhaimman tuloksen saa kun käyttää kunnollisia, tukevia kenkiä, helfet-tukia ei kyllä suositella lenkkareiden kanssa käytettäviksi.

No meillä ei ollut mitään lisäkiiloja noissa tuissa. Ja ihan vein Reumasäätiön jumpparille nähtäväksi ne lenkkaritkin, kelpas. Mutta ne oli hyvänmalliset, tuki sopi kunnolla sisään. Ja ei ne toki ainoat kengät ollu- mutta kesällä semmoset nahkaset varrelliset HYVÄT kengät oli kyllä vähemmällä käytöllä.

Kumppareita ei onneksi usein tarvinnut jalkaan vetäistä.

Kuukauden päästä alkaa meillä kokeiluvaihe, saataisko jättää lääkkeitä pikkuhiljaa pois =) 1,5 vuotiaana myös todettiin, nyt 4,5 vuotias.

No meillä ei ollut mitään lisäkiiloja noissa tuissa. Ja ihan vein Reumasäätiön jumpparille nähtäväksi ne lenkkaritkin, kelpas. Mutta ne oli hyvänmalliset, tuki sopi kunnolla sisään. Ja ei ne toki ainoat kengät ollu- mutta kesällä semmoset nahkaset varrelliset HYVÄT kengät oli kyllä vähemmällä käytöllä.

Me ollaan kesällä käytetty tukevia sandaaleja tukien kanssa. Meillä virheasentoa löytyy myös polvista ja siihenkin vaivaan todella tukevat kengät on hyväksi :)

Yhteistyössä