Voi hyvä tavaton minkä tempun anoppi teki!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="hei haloo";25156494]Ihmettelen jos eri sukupolvea oleva ihminen ei saisi ihmetellä mitä hänen poikansa eukko tekee tekopeniksellä.

Jos on itse olevinaan vapaamielinen, on ymmärrettävä, että jollain on oikeus olla eri omalaatuisensa. En usko että anopin on kauan tarvinnut penkoa. Jos jättää dildonsa niin näkyville, on kestettävä seuraukset![/QUOTE]

Paitsi, että ei jättänyt vaan dildo piti penkoa kaapista, mikä oli luettavissa, jos osaa lukea. Toiseksi jokaisella on kyllä oikeus olla omalaatuisensa. Toisten ihmisten kotien penkominen ei ole omalaatuisuutta hyvässä mielessä vaan jollain tavalla sairasta kyttäämistä ja hallitsematonta uteliaisuutta.

Kolmanneksi, mitkä seuraukset on kestettävä, jos jättää dildonsa tai vaikkapa kokoomuksen jäsenkirjan näkyville? Hienotunteinen ja fiksu ihminen on kuin ei huomaisikaan, vaikka sisimmässään tuntisikin inhotusta tai pelkoa. Jos ihminen menee toisen ihmisen kotiin, hänellä ei ole oikeutta alkaa antaa seurauksia asioista, jotka eivät hänen elämäänsä liity tai jotka eivät vahingoita muiden ihmisten hyvinvointia - vaikka miten moraalituttaisi.

mulla miehen sisko löysi aikoinaan mun kätköt. tiedän että näki ne mutta onneksi ei avannut mulle suutaan :) (toisin tiedän että juoruilee muutenkin paljon ja varsinkin äidilleen (mun anoppi) mutta eivät ole tulleet päin naamaa onneksi sanomaan.

toinen oli kun mun lapset oli pieniä oli mun tyttö löytänyt mun pörrö käsiraudat ja kuskannut ulos (ikää ehkä n. 5v) näin sit ikkunasta kun esitteli niitä mein pihan muille mammoille.toiset siinä vaan nauraa mutta mua hävetti. mutta en ees kehdannut huutaa tyttöö sisälle.

Ymmärrän tosi hyvin että harmittaa ja nolottaakin, mutta täytyy sanoa, että jos mulle joku 55+ -ikäinen tulisi töissä vaahtoamaan miniänsä dildosta, hän tekisi siinä lähinnä itsestään naurettavan. Tai siis, aika paljon saisi pidätellä, ettei repeilis päin naamaa. Ja jos jotain positiivista haluaa nähdä, tuollaisen episodin jälkeen en työkaverina varmaan ottaisi enää kovin vakavasti mitään, mitä hän miniästään/poikansa perheestä/mistään avautuu.

Eniten minua ärsyttäisi varmaan se kaappien penkominen. Ymmärrän vanhanaikaisen arvomaailman, ja ymmärrän jos vierastaa seksileluja, mutta jos siellä kaapissa, missä dildo oli, ei säilytetty tai voitu olettaa säilytettävän esim. ruokaa tai lapsen vaatteita, hänellä ei olisi ollut mitään asiaa tonkia. Joiltain ihmisiltä on hukassa se, että aikuisten lastenkin luona käydään kylässä, ja samat tavat tulisi olla kuin vierailulla yleensäkin, eli ei penkomisia eikä esim. sisustuksen tai siisteystason arvostelua. Toivottavasti muistan itse tämän aikuisena, jos en muista, ansaitsen kyllä näpäytyksen lapseltani tai hänen puolisoltaan.

[QUOTE="argh";25156521]
Kolmanneksi, mitkä seuraukset on kestettävä, jos jättää dildonsa tai vaikkapa kokoomuksen jäsenkirjan näkyville? [/QUOTE]

Ne seuraukset, että kaikki eivät ole samanlaisia kuin itse on.

[QUOTE="mä";25156523]mulla miehen sisko löysi aikoinaan mun kätköt. tiedän että näki ne mutta onneksi ei avannut mulle suutaan :) (toisin tiedän että juoruilee muutenkin paljon ja varsinkin äidilleen (mun anoppi) mutta eivät ole tulleet päin naamaa onneksi sanomaan.

toinen oli kun mun lapset oli pieniä oli mun tyttö löytänyt mun pörrö käsiraudat ja kuskannut ulos (ikää ehkä n. 5v) näin sit ikkunasta kun esitteli niitä mein pihan muille mammoille.toiset siinä vaan nauraa mutta mua hävetti. mutta en ees kehdannut huutaa tyttöö sisälle.[/QUOTE]

Noin häpeissään ihmiset itse on tietyistä taipumuksistaan ja sitten ei saisi ihmetellä jos vanhempi ihminen on järkyttynyt.

Mä saisin kyllä sellaset raivarit kaappien penkomisesta että ei oo tosikaan. Tiedän onneksi että mieskin raivostuis ja hoitais varmaan ton saarnapuolen äidilleen...

JOS joskus päästäis sopuun tollasen jälkeen, ni jättäisin joka ikinen kerta ku se tulee kaikki seksileluni levälleen sängylle tms. Siinähän ihmettelis.

Ja ap, itsestään se anoppi on nolon tehny! Sun ei tartte nolostella ollenkaan yhtä dildoa. Niitä taatusti löytyy yhdeltä jos toiselta tehtaan työntekijältä ;) Jos joku mulle tollasen jutun kertois, ni sanoisin kyllä kertojalle suoraan et oletpa typerä ku toisten tavaroita pengot.

[QUOTE="hei haloo";25156541]Ne seuraukset, että kaikki eivät ole samanlaisia kuin itse on.

Mutta kai nyt jokainen aikuinen ihminen ymmärtää, että kaikki eivät ole samanlaisia kuin itse on. Sama koskee siis myös niitä itselleen moraalisen närkästyksen oikeuttavia ihmisiä: myös heidän on ymmärrettävä, että kaikki eivät ole samanlaisia kuin he ovat.

Vai eikö aikuisen ihmisen tarvitse osata hallita käyttäytymistään, jos hän paheksuu toista ihmistä tai tämän tapoja? Lisäksi en nyt oikeasti ymmärrä, miksi toisia pitäisi rangaista tai paheksua siitä, että näillä on erilainen arvomaailma ja että nämä tekevät eri asioita kuin mitä itse tekee (poissulkien tietysti toisten ihmisten ja muiden eliömuotojen vahingoittaminen).

[QUOTE="argh";25156570]
Vai eikö aikuisen ihmisen tarvitse osata hallita käyttäytymistään, jos hän paheksuu toista ihmistä tai tämän tapoja? Lisäksi en nyt oikeasti ymmärrä, miksi toisia pitäisi rangaista tai paheksua siitä, että näillä on erilainen arvomaailma ja että nämä tekevät eri asioita kuin mitä itse tekee (poissulkien tietysti toisten ihmisten ja muiden eliömuotojen vahingoittaminen).[/QUOTE]

Tätä minä kysyn kaikilta jotka nyt ovat kivittämässä anoppia.

Laittaisin kyllä välit poikki, jos ei itse ymmärrä pyytää käyttäytymistään anteeksi. Minä olisin hermostunut jo pelkästä kaappien tarkoituksellisesta penkomisesta.

[QUOTE="vieras";25156466]En ymmärrä miksi anoppi haluaa omalle miniälleen jonkun pervon/huoran maineen pienellä paikkakunnalla??[/QUOTE]

Minulle tuli tästä ketjusta yllätyksenä tuo, että nykypäivänä pitää jotenkin perustella ja pehmentää dildon omistamista ( esim. tuo APn vakuuttelu, että se on vaan huumorilahja) ja nämä kommentit kuten tuo lainaus edellä.

Itse olen ajatellut, että se on ihan normijuttu.

Itse asiaan taas: en suostuisi päästämään kotiini ihmistä joka ei kunnioita yksityisyyteni rajoja. Anoppi ehkä vanhanaikaisena ihmisenä pitää dildon omistamista sairautena, ja saakin olla asiasta mitä mieltä tahtoo, kunhan pitää mielipiteensä omana tietonaan.

[QUOTE="hei haloo";25156560]Ja millainen kaveri ostaa dildon ystävälleen. Aika sekaisin olevaa porukkaa.[/QUOTE]

Unohda nyt se dildo, ei se ole tässä oleellisin asia. Sinustako olisi ihan ok, että anoppisi kylässä käydessään penkoisi sinun kaappejasi ja tutkisi sinun henk.kohtaisia tavaroitasi?

Mäkin oon luullut että nykypäivänä dildot ja muut seksilelut ovat osa normaalielämää. :) Ilmeisesti olin väärässä. Onneks mulla on järkevämpi anoppi, joka ei ensinnäkään kaivele makuuhuoneen kaappeja ja toiseksi jos sattuisikin vahingossa löytämään meidän seksilelut niin ei kyllä taatusti asiasta sanallakaan mainitsisi. :)

Mun mielestä on ihan normaalia omistaa dildo. Se taas ei ole normaalia että anoppi penkoo miniänsä kaappia!!

Minä odottaisin anopilta anteeksipyytöä, mutta myös sinun miehesi pitäisi sanoa suorat sanat äidilleen!!

Pointti tässä jutussa ei ole se miksi se dildo on sinulla, vaan se että anoppi on toiminut typerästi tonkiessaan sinun tavaroitasi ilman lupaa. Kyllä minulle ainakin jäisi pitkäksi aikaa sellainen olo, että en luottaisi jättää anoppia yksinään ilman valvontaa omien tavaroiden kanssa. Ja vielä tuo juoruaminen työkavereille. Apua mikä anoppi!

Nimenomaan, samaa mieltä siitä että ihan sama mitä sieltä kaapeista löytyy niin anopilla ei ole oikeutta niitä penkoa ja hänen pitäisi hävetä omaa käytöstään. Tuskin itsekään tykkäisi jos miniä olisi hänen kaapeillaan henkilökohtaisia tavaroita kaivelemassa..Tiedä sitten mitä sieltä löytyisi. :D Jos ei muuten mene oppi perille niin ehkä ensi kerralla kaivat anopin Tenat tms kaapista esiin ja ihmettelet että mitäs täältä löytyykään? ;) Ei vaineskaan, ois keskutelun paikka ja miehen pitäisi tehdä äidilleen selväksi rajat sekä tosiaan vaatia sitä anteeksipyyntöä ja jatkossa toisenlaista käytöstä.

No anopilla ei kyllä ollut oikeutta penkoa sun/teidän kaappeja. Mulla on useammalla tutulla käsiraudat ja ruoska seinällä joten oletan, ettei nyky ihmiset kauheasti järkyty kun kuulevat anoppisi kertovan, että sinulla on didlo.

Ei siitä dildosta kannata häpeissään olla, niitä on ihmisillä kyllä kaapeissa vaikkei niistä puhuttaisikaan. Mullakin on, ja käsiraudat myös. Se on ihan ok.

Mutta anoppi kyllä saisi parantaa tapansa! Toisten vaatekaappien tutkiminen on aikamoinen yksityisyyden loukkaus, jota ei voi kyllä millään järkisyyllä koettaa perustella.

[QUOTE="hei haloo";25156586]Tätä minä kysyn kaikilta jotka nyt ovat kivittämässä anoppia.[/QUOTE]

Minä lasken vähän niin kuin vahingoittamiseksi sen, että aikuinen ihminen kylässä ollessaan penkoo kaappeja ilman oikeaa asiaa. Minä opetan jo alle 3-vuotiaalleni, että kylässä ei ole tapana mennä aukomaan kaikkia kaappeja, ja minusta se on vähän samantyyppinen perussääntö kuin että toisen kädestä ei oteta, toista ei mätkitä vaikka harmittaisi, toisten puhetta ei keskeytetä ilman hyvää syytä, ruokaa ei heitellä pöydässä jne.

Suvaitsevaisuuden ei tarvitse tarkoittaa sitä, että mikä tahansa öykkäröinti toisten kotona pitää sallia. Mutta mielipiteeseensä anopilla toki on oikeus.

[QUOTE="hei haloo";25156586]Tätä minä kysyn kaikilta jotka nyt ovat kivittämässä anoppia.[/QUOTE]

Anopin käytös miniää kohtaan oli rukotonta. Mitä miniä oli anopilleen tehnyt?

[QUOTE="jep";25157704]Minä lasken vähän niin kuin vahingoittamiseksi sen, että aikuinen ihminen kylässä ollessaan penkoo kaappeja ilman oikeaa asiaa. Minä opetan jo alle 3-vuotiaalleni, että kylässä ei ole tapana mennä aukomaan kaikkia kaappeja, ja minusta se on vähän samantyyppinen perussääntö kuin että toisen kädestä ei oteta, toista ei mätkitä vaikka harmittaisi, toisten puhetta ei keskeytetä ilman hyvää syytä, ruokaa ei heitellä pöydässä jne.

Suvaitsevaisuuden ei tarvitse tarkoittaa sitä, että mikä tahansa öykkäröinti toisten kotona pitää sallia. Mutta mielipiteeseensä anopilla toki on oikeus.[/QUOTE]

Juuri näin.

Osa ihmisistä ei tunnut tajuavan mitä yksistyisyys ja yksityisasiat tarkoittavat.
Tällaisen henkilön lähipiirissä olo tai työskentely on painajaismaista.

Mutta se dildohan oli vaatekaapin perukoilla. Eri asia jos ap olisi sen jättänyt johonkin olohuoneen sohvalle. Mielessään voi ihmetellä kaikkea, mutta ääneen ei pidä ihan kaikkea ihmetellä.

Yhteistyössä