Voi itku, mitäs nyt teen?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tannertaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tannertaja

Jäsen
10.02.2005
221
0
16
Ehkäisykapselit pitäis saada veihdettua 4v tulee täyteen tän kuun lopussa. Soitin omaan ehkäisyneuvolaan ja sanoivat ettei aikoja ole =( et seuraavat ajat syksyllä. Sanoivat että mene yksityiselle ja kysyin että millä rahalla? Eipä sanonut mitään. Kysyin myös että voisiko oma lääkäri suorittaaa operaation ja ei kuulema voi. Sanoi vaan että soittele jonkun ajan päästä jos olis tullut vaikka peruutus aika. Sitten kysyin että voisiko aikoja antaa esim. toisesta piiristä jos olisi vaikka vapaata ja ei kuulema voi. Mitä ihmettä teen nyt ton kapseli homman kanssa?
 
Joo soitin tohon yksityiselle mikä on lähin hintahaarukka 200-300?. Eli ei ole rahaa tollasta määrää pistää. Kapseli maksoi jo 191? sen reseptin omalääkäri sentään kirjoitti puhelin juttelun perusteella.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tannertaja:
Ehkäisykapselit pitäis saada veihdettua 4v tulee täyteen tän kuun lopussa. Soitin omaan ehkäisyneuvolaan ja sanoivat ettei aikoja ole =( et seuraavat ajat syksyllä. Sanoivat että mene yksityiselle ja kysyin että millä rahalla? Eipä sanonut mitään. Kysyin myös että voisiko oma lääkäri suorittaaa operaation ja ei kuulema voi. Sanoi vaan että soittele jonkun ajan päästä jos olis tullut vaikka peruutus aika. Sitten kysyin että voisiko aikoja antaa esim. toisesta piiristä jos olisi vaikka vapaata ja ei kuulema voi. Mitä ihmettä teen nyt ton kapseli homman kanssa?

meillä ei yli 25v pääsen ehkäsynvlaan ollenkaan.. yksityiselle pitää mennä..
 
Jos et onnistu saamaan aikaa ennen syksyä, niin sitten menee vaan kortsuhommiksi kesän ajan. Toki maksaahan nekin ylimäärästä taas siihen verrattuna, että sais sen kapselin heti vaihtoon.

Mulla ei ole niin omakohtasta kokemusta tosta kapselista, että pakko kysyä, et onko se vaihto ajankohta niin tarkka, että ei voi odottaa syksyyn?
 
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja tannertaja:
Ehkäisykapselit pitäis saada veihdettua 4v tulee täyteen tän kuun lopussa. Soitin omaan ehkäisyneuvolaan ja sanoivat ettei aikoja ole =( et seuraavat ajat syksyllä. Sanoivat että mene yksityiselle ja kysyin että millä rahalla? Eipä sanonut mitään. Kysyin myös että voisiko oma lääkäri suorittaaa operaation ja ei kuulema voi. Sanoi vaan että soittele jonkun ajan päästä jos olis tullut vaikka peruutus aika. Sitten kysyin että voisiko aikoja antaa esim. toisesta piiristä jos olisi vaikka vapaata ja ei kuulema voi. Mitä ihmettä teen nyt ton kapseli homman kanssa?

meillä ei yli 25v pääsen ehkäsynvlaan ollenkaan.. yksityiselle pitää mennä..

Täällä ei edes ole mitään varsinaista ehkäsyneuvolaa erikseen. Samassa neuvolassa voipi käydä kun muutkin asiat hoitamasa.
 
:xmas: Tämä on ehkä turhaa viisastelua, mutta miksi odotit näin kauan, ennen kuin soittelit asian tiimoilta ehkäisyneuvolaan, kerran tiesit jo aikaisemmin, että kapselit on loppukuusta vaihdettava?
 
Eikai se niin tarkka ole. Pakkausselosteessa lukee alle 60kg kestää sen 5v ja taas yli 60kg painavilla 4v. Ei se terkkari mitään muuta sanonut oikein että eihän se heti teho lopu. Eikä voinut edes antaa sitä syksyn aikaa kun ole lääkäri listoja tehnyt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
:xmas: Tämä on ehkä turhaa viisastelua, mutta miksi odotit näin kauan, ennen kuin soittelit asian tiimoilta ehkäisyneuvolaan, kerran tiesit jo aikaisemmin, että kapselit on loppukuusta vaihdettava?


Ihan omaa tyhmyyttäni ja muistamattomuuttani. En kaikkea muista kun on niin paljon muutakin asioita. Ja ma-ti ja to-pe ajan varaus klo.12-13, eli ollut aina muuta hommaa tuohon aikaan.
 
kyllä sen voi poistaa se omalääkäriki, miksi ei vois? multa poistettiin 4kk kokeilun jälkeen jadellet. olivat kapseloituneet ja lääkäreitä oli 2kpl kiskomassa pois. kivan näkönen käsi, 4 tikkiä :x onneksi en pitäny 5vuotta, ties kuinka iso operaatio ois ollu...
 

Yhteistyössä