voi itku :(((

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auts
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

auts

Aktiivinen jäsen
03.11.2004
6 895
0
36
tsempatkaa mua jotenkin.. koko yön aikana vaihdettu 6 kertaa lakanat kun pojalla on tooooosi pahana ripuli :/ ja se ei ole suostunut kunnolla kävelemään voiko pyllyn seutu olla niin kipeä? se on toosi punainen.. rasvannut tottakai olen... huomenna lekuri aika vasta klo 13:30 pakko aikaistaa :/ onneksi äskenki joi 1dl osmosalia edes jotain hyvää että se menee alas mutta heti sitten taas ripuloi :snotty: voi mun pikkusta

Luulisin, että norovirus, kun sitä on ollut nyt hurjan paljon liikkeellä. Seuraappas nyt tarkkaan pojan vointia. Eihän silmät ole kuopalla? Iho palautuu samantien normaalisti takaisin, kun puristat, eikä jää hetkeksikään koholle? Herkästi päivystykseen, jos yhtään epäilet kuivumista!

Alkuperäinen kirjoittaja auts:
tsempatkaa mua jotenkin.. koko yön aikana vaihdettu 6 kertaa lakanat kun pojalla on tooooosi pahana ripuli :/ ja se ei ole suostunut kunnolla kävelemään voiko pyllyn seutu olla niin kipeä? se on toosi punainen.. rasvannut tottakai olen... huomenna lekuri aika vasta klo 13:30 pakko aikaistaa :/ onneksi äskenki joi 1dl osmosalia edes jotain hyvää että se menee alas mutta heti sitten taas ripuloi :snotty: voi mun pikkusta

Vuoraa sänky pyyhkeillä niin pysyy puhtaampana, pyyhkeet vaan pesuun. Kyllä varmasti on pylly kippeenä ja hankala kävellä. Etkös sää jo aikasemminkin kirjottanu tänne tosta ripulista? Lekuriin vaan jos näyttää siltä, ilman huomiseen odottelua.

Alkuperäinen kirjoittaja Nokoma:
Lääkäriin vaan :hug:

Ei sinne lääkäriin nyt ihan heti vattataudin takia kannata mennä.. Jollei kyseessä ihan vauva, joka ei taida olla nyt kyseessä, kun käveleekin..
Todella hyvä nesteytys, jogurttia, kiisseleitä, piimää..
Lapsi alkaa olla veltto, haluton, väsynyt, jos kuivuminen uhkaa.

Onko tarttunu muihin?? Noin raju ripuli, et saa koko ajan siivota ei jätä muita terveeks, jos kyseessä on noro. Epäilisin enemmän rotaa, jos aikuiset ei oo sairastunu. Rotaa oli enemmän kansanterveyslaitoksen tilastossa toukokuussa kun noroa. Tosin molempia on ollu äärimmäisen paljon liikkeessä..

Meillä oli vauvalla ripulia melkein viikon. Alkoi ensin kuumeella, sitten kuume laski ja jatkui vain vetisenä ripulina päiviä. Rota-virusta se taisi olla, lääkärissä ei käyty mutta neuvolaan soitin. Joi kuitenkin koko ajan hyvin ja yleiskunto oli ihan hyvä, joten kuivumista ei tarvinnut pelätä.

Ei ripuliin ole varsinaista lääkettä, se vain pitää kärsiä pois. Vain jos on kuivumisen uhka niin lääkäriin nopsasti!!

Tsemppiä sulle! Tiedän mitä tuo vaippa/pyykkihomma on! Välillä oli yli kymmenen vaipanvaihtoa päivässä plus että sitä vuosi usein lattialle ym missä vauva ehti ryömiä. Joka kerta meni vauvan kaikki vaatteet uusiksi ja vielä joutui pesemään lattiaa, petivaatteita ym. Siinä vaiheessa tuli mieleen kun yötkin menivät huonoiksi eikä ollut viikkoon nukkunut, että EHKÄ ei sittenkään harkita sitä kolmatta lasta :laugh:

Tietenkin jos jatkuu viikkoja niin lääkäri antaa kunnon ropit et suoli lopettaa sen supistelun!!! Sillon kyse ei todellakaan ole enää infektiosta vaan sen jälkeisestä ärtyneestä suolesta, joka supistaa kaiken tavaran ulos heti kun sisään jotain lykkäät. Tässä tilanteessa niinku pitkittyneessä oksentelussa ei ole mitään järkeä jatkaa lapsen kärsimystä. Eikun lääkäriin vaan ja ripulilääkkeitä vaatimaan, jos on pitkittyny. Samoin ton oksentelun kanssa olen kuullut, et kun tippaan joutuu niin antavat pahoinvointilääkettäkin esim. suppona. Näitä vaan joutuu vaatimaan itse, koska yleisin vastaus on ettei voi mitään.

ei ole tarttunut muihin... ja tää ripuli on ollut kaksi viikkoa alkuun silleen että joka kerta kun kävi vessas niin loppu oli ihan ripulia.. sitten alkoi etä kun kävi kerran pari päivässä vessassa niin oli kuin vettä ja sitten kerrat alkoi tulla enenmmän ja enemmään niin tässä ollaan :/

ja ennen tätä ripulia eli pari viikkoa yli siten kakassa oli verta muutaman kerran... ja olihan meillä tossa kuumetta5 päivää... poika juo nyt sängyssä maitoa että katon kunnon kun nousee...

paljon sitä osmosalia pitäs juoda?

Heeeei! Tuo ei nyt kyllä oo välttämättä mitään tartuntatautiripulia ollenkaan! Tautihan alkaa perinteisesti rajuna ja sitten hiipuu eikä siihen kuulu verenvuotoa yleensä ollenkaan. Onko ollut kuumetta? Jottei nyt olis jotain tukoksen kaltasta siellä suolessa..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Heeeei! Tuo ei nyt kyllä oo välttämättä mitään tartuntatautiripulia ollenkaan! Tautihan alkaa perinteisesti rajuna ja sitten hiipuu eikä siihen kuulu verenvuotoa yleensä ollenkaan. Onko ollut kuumetta? Jottei nyt olis jotain tukoksen kaltasta siellä suolessa..

Sori - siis on ollu kuumetta. No se viittaa ehkä tautiin varsinki jos on laskenu pois.

Alkuperäinen kirjoittaja edelleen sama v:

Sori - siis on ollu kuumetta. No se viittaa ehkä tautiin varsinki jos on laskenu pois.

mutta voiko tauti kehittyä noin pikkuhiljaa?

Alkuperäinen kirjoittaja edelleen sama v:

mutta voiko tauti kehittyä noin pikkuhiljaa?

No joku pöpö tietty voi, mut virukset yleensä alkaa rajuilla oireilla ja helpottaa sit hiljalleen. Jos kuumetta ei oo niin voi olla vaan pahasti ärtyny suoli. Kannattaa varmaan soittaa tk:een ja kysyä sieltä. Painota tota oireilun kulkua ja jatkuvuutta että ottasivat tosissaan. Voisivat ainaki ottaa tulehdusarvot - viruksessahan niitten ei hirveesti pitäs nousta eikä ärtyny suolikaan itsessään taida hirveen korkeelle esim. crp:a heittää, mut jos on jotain muuta niin antaa osviittaa. Oliko se verenvuoto kirkasta punasta vai tummempaa - väri viittaa siihen, mistä vuoto ois lähtösin eli kirkkaan punanen peräpäästä ja tummempi suoliston alkupäästä.

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
nyt 30min sisää kakannut 3 kertaa :/

lapsukaiselle lääkehiiltä? Se sitoo ulosteen nestettä edesvähän, ja saattaa auttaa siihen, ettei ihan koko ajan ruikulina valu.

oon joo antanut

Eikä auta... Voi että... Minkä ikäinen sulla siellä on ripulin kourissa? Vie herkästi vaikka päivystykseen, ettei vaan ala kuivua... :hug: Joskushan sen on helpotettava, kyllä se siitä. Koita jaksaa siivota.

Yhteistyössä