Voi jeesuksen pyssyt tämän naisten ulkonäkökeskeisen yhteiskunnan kanssa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *kirsi*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

*kirsi*

Jäsen
15.05.2013
314
0
16
Myönnän heti alkuun, meikkaan, liikuntaa harrastan myös ulkonäön, en vain terveyteni vuoksi, pukeudun nätisti ja naisellisesti ja nautin ulkonäkööni kohdistuvista kohteliaisuuksista.
Eli olen osa tätä pinnallista yhteiskuntaa.

Mutta nyt tympäisee. Viime päivinä ei muusta ole jauhetukkaan, kuin naisten ulkonäöstä ja siitä, miten synnyttänytkin nainen voi olla kaunis. Törmätessäni ensimmäisen kerran beautiful body haasteeseen ajattelin ensin, että mahtavaa, että ihmiset ovat ymmärtäneet median luoman kauneusihanteen olevan kupla, mutta erilaisia vartalotarinoita lukiessa minua alkoi ärsyttää.

Raskaus on pilannut vartalon. No kyllähän se jälkiä jättää, mutta ei se ole ainut ulkonäköön vaikuttava seikka. Elämäntavat, geenit ja ennenkaikkea asenne vaikuttavat paljon siihen miltä vartalo näyttää omasta ja toisten mielestä.

Ja se painoarvo naisen ulkonäöllä ärsyttää. Valitettavasti naiset usein arvostetaan sen mukaan miltä he näyttävät ja miehet sen mukaan, mitä he osaavat. En tykkää tästä.

Ja viimeisin ärsytyksen aihe, vain ja ainoastaan otsikon perusteella, miten miehesi suhtautuu muuttuneeseen vartaloosi. No miten minä suhtaudun miehen iän ja elämän mukana muuttuneeseen ulkonäköön?
Olen parisuhteessa miehen kanssa, en vain hänen vartalonsa kanssa. Yhtä ihanalta hän tuntuu minua vasten kuin ennemminkin.

No niinpä. Jotenkin tuo yks ketjun aloitus, jossa kuvassa olikin isomahainen mies, pisti ajattelemaan, että eipä vaan miesten ulkonäöstä nosteta mitään metakkaa. Ei miehet vakuuttele blogeissaan, kuinka eletty elämä saa näkyä heidän kropassaan (ja kai se heilläkin saa näkyä?) ja vertaile toisiaan.

Koska jos haemme hyväksyntää raskausarvillemme ja rupsahtaneille rinnoillemme, olisihan aika kaksinaismoralistista olla hyväksymättä miestenkään kulahtaneita kroppia. Joo, mies ei synnytä, mutta a) onko se lopulta se pointti ja b) minkäs se mies sille voi, että naiset on luotu siksi, joka sen lapsen kantaa.

Että joo. Vähän kaksijakoisesti alan jo suhtautua tähän hässäkkään.

Summa summarum: eikös siis hyväksytä joka ihminen sen kokoisena kuin on, sukupuolesta riippumatta, tasa-arvoisesti.

Muakin ärsyttää nuo jutut ja kuvat. raskausarville ja roikkuville tisseillee ei juurikaan mitään voi mutta niille mahamakkaroille ja muille läskeille kyllä voi!! Ei ole raskauden syytä että olet läski! Aivan kun nyt vois moni olla "luvan" kans lihava ku on useampi lapsi ja lapsi on hänet lihottanut.

Ovatko miehet ulkonäköpaineiden ulkopuolella? Erään eilen palstalla liikkuneen ketjun tähden mieheni kyseli minulta, onko hän mielestäni komein mies. Tai asetti sen jotenkin siihen muotoon, että eihän hän voi olla, onhan maailmassa komeampiakin. Mutta ei minulle ainakaan.

Ovatko miehet ulkonäköpaineiden ulkopuolella? Erään eilen palstalla liikkuneen ketjun tähden mieheni kyseli minulta, onko hän mielestäni komein mies. Tai asetti sen jotenkin siihen muotoon, että eihän hän voi olla, onhan maailmassa komeampiakin. Mutta ei minulle ainakaan.

Siinä on vaan se ero, että mies voi itse vaikuttaa vartaloonsa enemmän. Kuka vaan voi alkaa käydä salilla ja laihduttaa, mutta millään luonnollisella keinolla ei saa pois arpia tai venyneitä tissejä kireämmäksi. Suurin osa miehistä ei todellakaan ole komeita.

[QUOTE="Vieras";28803681]Siinä on vaan se ero, että mies voi itse vaikuttaa vartaloonsa enemmän. Kuka vaan voi alkaa käydä salilla ja laihduttaa, mutta millään luonnollisella keinolla ei saa pois arpia tai venyneitä tissejä kireämmäksi. Suurin osa miehistä ei todellakaan ole komeita.[/QUOTE]

On noita raskausarpia monella miehelläkin. Ainakin mun existä. Eikä niitäkään saa pois vaikka miten treenais.

[QUOTE="Vieras";28803681] Suurin osa miehistä ei todellakaan ole komeita.[/QUOTE]

No ei ole eikä suurin osa naisista ole mitenkään kummoisen näköisiä. Enkä ole minäkään.

Tämä ulkonäkökeskeisyys jatkuu niin kauan kuin ihmiset suostuvat siihen.

[QUOTE="Vieras";28803708]Tuskin sellaisia, kuin mitä naisilla voi tulla. Miehillä kun ne tulee vaan lihomisesta. Se on taas ihan oma syy jos on ihan tajun fatso.[/QUOTE]

Paitsi ettei se ihan noinkaan mene. Ja kyllä niitä voi olla ihan ku naisillakin, joka paikassa mihin nyt ikinä esmeks turvotusta tulee.

[QUOTE="Vieras";28803724]Minkäs verran sinun mielestäsi hoikka mies turpoilee kun oikein arpiakin tulee siitä?[/QUOTE]

Yhdellä tutulla oli pakarat ja kyljet aivan raskausarpea täynnä kun sairastumisen jälkeen joutui lopettamaan urheilu-uran ihan seinään. Samalla alotti lääkityksen joka keräsi mielettömän määrät nestettä.

Minun mieheni pelkää että hänessä on jotain vikaa ja siksi en halua niin usein seksiä kuin ennen.

Oikeasti, uskon imetyksen olevan syynä, koska olen kyllä aina ollut aktiivinen seksin suhteen ja nyt tuntuukin ihan kummalliselta kun ei ole samalla lailla haluja.. Mutta milläpä sitä sitten todistelemaan?

Muoks. siis pelkää, ajattelee että hänen ulkonäössään on jotain vikaa.

Ja vielä voisin lisätä että on oikeasti todella hienoa että sanoo myös tämän ääneen, koska muutenhan asiasta ei voisi koskaan keskustella.

Viimeksi muokattu:
Missä on se ihmeellinen kauneus-komeusmittari, jolla ihmiset arvostellaan?
Miksi pitää nyt kokoajan alkaa suurennella kaikkien kauneutta. Joo, kaikki normaalipainoset, ylipainoset, lyhyet, äidit, isonenäset, rillipäät ja kaljut on kauniita. On ne mallitki perhana! Eikö kaikki oo?
Missä on ihmisten huolettomuus? Eikö vaan voitais sopia että kaikki on ihan kauniita ja ihmisiä?

Yhteistyössä