Voi jessus sentään ei oo enää ees totta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kookosta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no, ei ole kuulkaa halpaa asua omakotitalossakaan. Varsinkaan täällä pääkaupunkiseudulla. Talo maksoi 250 000 euroa ja siihen päälle remontit ja nyt vielä öljylaskuun tulee todella suuri korotus kun öljyn hinta huipussa ja veroja korottavat. Tuo 700 euroa on vielä pientä!!! Tosin en valita, koska tämä asuminen on 1000 kertaa mukavampaa kuin rivitalossa!!!!! enkä pois vaihda!!!

[QUOTE="hmmmmm";22760087]no oot kyllä aika halvan talon löytänyt... jostain hevonkuusestako ja remppoihin on mennyt rahaa kuinka paljon?[/QUOTE]

Joo tää hevonkuusi on nimeltään Kouvola ja remonttiin meni 5000e

Meillä nousi myös kolmion vuokra 80e, eli jatkossa yli 800e/kk. Ennen kuin tähän muutettiin kattelin vastaavia asuntoja myynnissä ja hinnat on sen verta korkeita, ett lainaa pitäs lyhentää reilusti yli tonni kuussa ja sit siihen tulis tietty vastike päälle. Eli ei oo varaa omaakaan ostaa. Hinnat kun on vähän eri pääkaupunkiseudulla ja muualla. Saisin mäkin kolmion Länsi-Suomesta 35 000e, ku täällä halvimmillaankin yli 150 000e.

Aivan, eikä tarvitse edes olla pääkaupunkiseudulla. Meillä kans vanhat omakotitalot ja rivarineliöt maksaa 160 000 ylöspäin, uudet on sit 200 000 molemmin puolin. Ei tällä nykyisellä 850€ vuokralla edes lyhenettäisi lainaa ja siihen päälle sit tulis vielä muut kulut. Mieluummin asun kerrostalossa vuokralla lähellä palveluita, kouluja ja harrastuksia, kuin jossain kymmenien kilometrien päässä keskellä ei-mitään. Sitä paitsi me säästettiin just rahaa ja vaivaa, kun saatiin yksi uusi väliovi ja uusi saunan kiuas hajonneiden tilalle puhelinsoitolla :D

Me ainakin asutaan nyt melkeen halemmalla kun maksetaan omaa. Meidän asumiskulut on nyt kaikkine kuluineen ja lainanlyhennyksineen maksimissaan 900e/kk, ja asutaan 139 neliöisessä omakotitalossa. Kun asuttiin kaupungin vuokrakolmiossa, niin vuokra vesineen oli reilu 800e/kk, siihen päälle vielä vakuutukset ja sähköt. Ja koska sen jälkeen on vuokrat nousseet, niin menis jo varmasti yli tuon 900e.
Nykyään on tosi kallista asua vuokralla, jos käy töissä eikä saa asumistukea.

[QUOTE="Satu";22759747]Itselleni tuli viime viikolla ja korotusta taas 40 euroa. uusi vuokra maaliskuusta alkaen liki 900 euroa.[/QUOTE]

Sähkölasku joka toinen kk n. 130 euroa

Saatiin iloisena yllärinä vuokran tarkistus lappuset postista. tänävuonna vuokra nousee vaatimattomat vajaa 30e. Onhan se toki vähemän kun edellinen liki 60e:n korotus, mutta ei oo enää ees todellista.

Näiden asuntojen pitäisi olla sellaisia missä vähävaraisillakin voisi olla varaa asua ja nyt vuokra pomppaa liki 700e/kk ja tämä on ihan normi kolmio, ei omaa saunaa, suhteellisen vanha rakennus, ei mitään peruskorjauksia ole tehty eikä sijaitse todellakaan missään arvolähiössä tai lähelläkään keskustaa : /

sama,
350e maksoi, siihen oli varaa...nyt vuokra on noussut muutamassa vuodessa 460euroon ja nyt ei enää jää rhaaa muuhun käyttöön vaan kaikki menee maksuihin. Halvempaa kämppää ei saa koska niitä ei vapaudu näinäpäivinä vaan tässä ollaan asuntoloukussa

Meillä vuokra on liki 1000 euroa ja asunnon kunto on mikä on : /
Mutta eipä ois varaa tältä alueelta omaa vastaavanlaista asuntoa ostaa kun hinta pyöris 200 000 - liki 280 000 välissä. Ja omakotitalosta tällä alueella sais pulittaa vähintään 300 000. Yleensä kyllä liikutaan 500 000 yläpuolella jos puhutaan tilavasta asunnosta.

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;22760494:
Meillä vuokra on liki 1000 euroa ja asunnon kunto on mikä on : /
Mutta eipä ois varaa tältä alueelta omaa vastaavanlaista asuntoa ostaa kun hinta pyöris 200 000 - liki 280 000 välissä. Ja omakotitalosta tällä alueella sais pulittaa vähintään 300 000. Yleensä kyllä liikutaan 500 000 yläpuolella jos puhutaan tilavasta asunnosta.

Meilläkään tämä asunto ei mikään priima kuntoinen ole.

Mutta innostuin selaamaan noita opiskelija asuntojen tarjoajia taas ja aloin kaipaamaan takaisin vanhoille kulmille missä asuttiin kun esikoinen oli pieni, kyllä me sinne mahduttaisi, tupakeittiölliseen kaksioon ipanoinemme.
tosin täälä meidän nykyisilläkin nurkilla olisi opiskelija asuntoloita parikin kappaletta....

Tästä ketjusta innostuneena menin Etuoveen katselemaan asuntoja.

Kerrostalokolmio irtoaisi tältä suunnalta 120 000-160 000 eurolla, rivitalosta pitäisi maksaa enemmän.

Mutta löysin sellaisen kämpän jonka mä haluun! :D
Myytävät Asunnot, luhtitalo, 3 huonetta, Katariinanlaakso, Turku, Varsinais-Suomi, 857025 - Etuovi.com

Mulle kelpaisi ihan hyvin kerrostalo kolmio omaksi, mutta sauna siinä pitäisi olla. Ja ne maksaa vähimmillään tuossa seuraavassa lähiössä jossa tarjontaa on huimasti enempi kun täällä vähintään sen 110000e.
tältä nykyiseltä alueelta en edes tohdi ajatella paljonko oma kerrostalo kolmio tulisi maksamaan....

Mulle kelpaisi ihan hyvin kerrostalo kolmio omaksi, mutta sauna siinä pitäisi olla. Ja ne maksaa vähimmillään tuossa seuraavassa lähiössä jossa tarjontaa on huimasti enempi kun täällä vähintään sen 110000e.
tältä nykyiseltä alueelta en edes tohdi ajatella paljonko oma kerrostalo kolmio tulisi maksamaan....

Mullekin kelpaisi kerrostalokolmio, mutta sen pitäisi olla tietyltä alueelta (eli noin 2 km päässä täältä, alueelta jossa mun vanhemmat asuu, mistä velikin osti jokunen vuosi sitten asunnon, ja missä vietin lapsuuteni) tai sitten tuosta naapuritalosta. Sauna olisi kyllä kiva, sellainen meillä tosin on nytkin ja lämmitän sen 3 kertaa vuodessa... :D

[QUOTE="vieras";22760701]Unelmakämppä utopistisella hinnalla :D. Hieno tunnelma kyllä.[/QUOTE]

Tuo alue on niin ihana :D, persoonallisia rakennuksia. Oli asuntomessualuetta joskus vuonna nakki, kun mä olin ehkä 10-12 v. Tykkään. Hinta on vaan jäätävä.

Tuo alue on niin ihana :D, persoonallisia rakennuksia. Oli asuntomessualuetta joskus vuonna nakki, kun mä olin ehkä 10-12 v. Tykkään. Hinta on vaan jäätävä.

Mä en kans oikein käsitä tota hintaa, oon seurannut jo pidemmän aikaa koko Turun asuntojen hintoja ja hintakehitystä ja väittäisin että tossa pyynnissä on 10% ellei jopa lähemmäs 15% liikaa.
aika ihana "kämppä" kyllä =)

Miten nuo opiskelija-asunnot "toimii"? Kauanko niissä saa asua valmistumisen jälkeen?

Normaalisti noissa opiskelija asunnoissa saa asua vuoden verran valmistumisen jälkeen (tai muistelisin että ainakin TOASilla on näin), tosin poikkeuksia noissa on, kuten se missä ennen asuttiin. Ne on niin haluttuja perheasuntoja opiskelujen ajaksi (ja halpoja!) että niissä saa asua valmistumisen jälkeen ½ vuotta.

Normaalisti noissa opiskelija asunnoissa saa asua vuoden verran valmistumisen jälkeen (tai muistelisin että ainakin TOASilla on näin), tosin poikkeuksia noissa on, kuten se missä ennen asuttiin. Ne on niin haluttuja perheasuntoja opiskelujen ajaksi (ja halpoja!) että niissä saa asua valmistumisen jälkeen ½ vuotta.

Ok, varmaan täälläkin on suht sama periaate. Minä valmistun keväällä 2012 (tai siis silloin mun PITÄISI valmistua, jos ja kun kaikki menee suunnitelmien mukaan) eli pari vuotta ehdittäisiin sellaisessa asua...pitääkin ottaa harkintaan :)

Mä jännäsin että paljonko vuokra nousee, edellisissä asunnoissa noussut vuodessa 20-30e. Huokasin kun tuli laput ja ei nouse koko vuonna vuokra.

Mutta tää onkin kaupungin kämppä ja pirun kallis, 785e 59m2 :headwall:

Niin muuten onkin se asuntomessualue. En ole koskaan edes ajanut läpi tuosta, mutta muistan sieltä yhden puutarhurin talon (eksoottisia kasveja pihalla), joka on ollut lehdessä esittelyssä muutamaan otteeseen (oli myynnissäkin taannoin Etuovessa). Ilmeisesti aika upeaa aluetta muutenkin luontoineen.
Katariinanlaakso - Google-haku

Meillekin tuli postia. Me maksetaan tästä kolmiosta maaliskuun alusta lähtien yli 900 euroa kuussa. :O Jostain syystä asumistukea saadaan vaan 40 euroa, vaikka mä olen opiskelija ja miehellä töitä vaihtelevasti. Aika moni on sitä mieltä, ettei tällästa vuokraa kantsi maksaa, mutta eipä sitä asuntolainaakaan saa.

Ei auta kun nipistää kaikista muista menoista vielä vähän enemmän.

Tästä ketjusta innostuneena menin Etuoveen katselemaan asuntoja.

Kerrostalokolmio irtoaisi tältä suunnalta 120 000-160 000 eurolla, rivitalosta pitäisi maksaa enemmän.

Mutta löysin sellaisen kämpän jonka mä haluun! :D
Myytävät Asunnot, luhtitalo, 3 huonetta, Katariinanlaakso, Turku, Varsinais-Suomi, 857025 - Etuovi.com

Käsittämätön hinta.... jos mennään vähän turun ulkopuolelle niin tolla hinnalla saa jo uuden omakotitalon tontilla.

Yhteistyössä