voi jösses kun tuo tyttö raapii itseään!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KeepGoing
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

KeepGoing

Tunnettu jäsen
16.01.2006
1 616
122
63
tää on ihan kauheeta! taas iho aivan rikki, on siis ollut vauvasta asti atoopikko.kaikenlaisia eri rasvareseptejä saatu, mutta mistään ei oo ollut apua kun hetkeksi :headwall: atarax ei auta enää mitään, on sitäkin saanu niin usein... plääh! kauheeta kattoo kun toinen raapii kokoajan! onneks perjantaina päästään iho- ja allergiasairaalaan kunnollisiin tutkimuksiin. kurja vaan jos ovat sitä mieltä että tyty tarvii osastohoitoa, vaikka tietty se on siinä vaiheessa vaan tytön paras.. just oli jorvissa osastolla kun oli niin pahana toi iho. onks kukaan muuten hakenu tälläsessä tapauksessa kelalta hoitotukea, onko myönnetty? kivasti menee rahaa noihin rasvoihin ja sairaalakäynteihin :(

sori, sekavaa tekstiä mutta ku ketuttaa tytön puolesta |O :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
sibicort on loistorasva...ootteko kokeilleet? ilman reseptiä apteekista...

juu, on ollut, samoin duocort.. laitettu siis iltasin sellasina kääreinä ja päivällä ihottumakohtiin. ei suurta apua, pari ekaa päivää tosin aina tollasen hoidon aikana helpompia...

ja rasvoina siis olleet mm. apobase, essex plus, ceralan, aqualan, lipolan sekä lääkerasvat sibicort ja duocort ja jälkihoitona apolar 2,5% tai hydrocortison 2,5%... ai joo, ja kylpy/pesurasvana humektan.

sibicort on erittäviin ihottumiin,se sisältää klorheksidiiniä joka puhdistaa ja samalla kuivattaa ihoa sanoi allergialääkäri mun lapsesta. 1%hydrocortison on parempi. tutustu www.histamiini.com se on allergialasten foorumi ja saat neuvoja sieltä. eiköhän teillä ole allergiat kutinan taustalla... kannattaa ensin jo karsia allergisoivimmat ja antaa mahd simppeliä ruokaa jonka ainesosat tiedät. on helpompi selvittää milloin kutina pahenee, ruokapäiväkirjan pito on raskasta mutta palkitsevaa. tsemppiä, on hankalaa,tiedän, meillä on allerginen ja atooppinen lapsi.

Alkuperäinen kirjoittaja wannabemommy:
jospa olis herkistyny ihorasvojen jollekin lisäaineelle? no kumminkin,tuu histamiiniin ni saat rautaista kokemusta äideiltä ja varmasti käytännön neuvoja

kiitoksia paljon
=) ja juu, tiedän kyllä mikä rasva on mihinkäkin, kun lääkäri on ne aina tilanteen mukaan määränny, ja sit ite oon koittanu kotona pysyä jonkinlaisessa balanssissa noiden rasvojen kanssa. eli koittanu aina kattoo, miltä se iho sillä hetkellä vaikuttaa j rasvailla sen mukaan. tietty kuurit on kuureja, eikä niitä pidä keskeyttää vaikka näyttäski jo paremmalta..

nii, ei tosiaan ole helppoa tasapainoilla rasvojen kanssa. kun joskus tulee hyvä/huono viiveellä. mä pohdin täällä miten saan ton peffan kuntoon, paloi kun sai bataattia 2kertaa kokeiluna viikko sitten :headwall:

no tuo atarax nyt ajaa saman asian kun zyrtec... ja novalanit testattu jo aikaa sitten, mutta se on aika hankala rasva, kun on sellasta paksua ja tahmeeta ja vaikee levittää... vielä piti sanoa noista ruoka-aineista että oon kyllä karsinu tomaatin, sitrushedelmät, mansikat, suklaan yms. aika perusaineilla mennään :xmas:

nii, ei tosiaan ole helppoa tasapainoilla rasvojen kanssa. kun joskus tulee hyvä/huono viiveellä. mä pohdin täällä miten saan ton peffan kuntoon, paloi kun sai bataattia 2kertaa kokeiluna viikko sitten :headwall:

onko teillä paljon tutkittu noita allergioita? minkäikänen lapsi?

Meilläkin oli käytössä zyrteciä mutta sekin menetti tehonsa. Meillä todettiin hyväksi ceridal lipogel rasva vaikka paksua töhnää onkin, mutta tämä rasva ei kirvelly tai kutissu. Nyt ihottuma on ollut jo vuoden verran poissa. Ajoittan tulee jotain pientä mutta ei sellaista mitä oli vauvana. Silloin selkä oli ihan röpelöinen ja monet yöt valvottiin kutinan takia.

Oletteko kokeilleet CERIDAL LIPOLOTIONIA?On siis öljy, joka ei sisällä mitään väri- eikä säilöntäaineita!Mullakin itsellä kokeiltiin kaikki mahdolliset rasvat ja toi on ainoastaan mikä on mulle sopinut!Aiemmin käytin orionin voiteita:Agualan l,Ceralania yms yms...Ja siis tuomiona oli, että yksinkertaisesti olen herkistynyt orionin voiteille, joista aiemmin ei ollut tullut mitään oireita!Ja mulla itsellä on siis tuo Ceridal päivittäisessä käytössä ja sitä saa ihan apteekista ja sitten pahimpiin oireisiin on elocon...Jaksamista teille!!

11kk,prickit ja veritestit on negatiivisia mut kutinaa ja ihottumia tuli ruoista. nyt uutena toi peffan palaminen,ei ole ollut ikinä tämmöistä.imettämisen aikaan dieettasin vähän kaikkea ja sain ihon kuntoon. nyt just viime viikolla lopetin imetyksen. ruoka-aineita mitä voi syödä on 9, nan-maito käy,onneksi.lääkärin mukaan on sopivat raaka-aineet ettei ole hätä minkään puutostilojen kanssa.
parikuukautta luultiin maitoallergiaa mutta sairaala-altistuksessa ja kotona jatkettiin niin alkoi sopimaan. meil on kylpy noin 5min kerran päivässä ja rasvaus lipolanilla tai essex plussalla noin 3xvrk. 1%kortisonia laitan aika herkästi, mut enää ei tarvi niin usein. nyt on ranteessa väöhän ihottumaa vaan.
on niin hidasta aloittaa uutta ruokaa kun menee joskus pari viikkoa ennenkuin alkaa iho pikkuhiljaa oireilla.

Alkuperäinen kirjoittaja atoopikko:
Oletteko kokeilleet CERIDAL LIPOLOTIONIA?On siis öljy, joka ei sisällä mitään väri- eikä säilöntäaineita!Mullakin itsellä kokeiltiin kaikki mahdolliset rasvat ja toi on ainoastaan mikä on mulle sopinut!Aiemmin käytin orionin voiteita:Agualan l,Ceralania yms yms...Ja siis tuomiona oli, että yksinkertaisesti olen herkistynyt orionin voiteille, joista aiemmin ei ollut tullut mitään oireita!Ja mulla itsellä on siis tuo Ceridal päivittäisessä käytössä ja sitä saa ihan apteekista ja sitten pahimpiin oireisiin on elocon...Jaksamista teille!!

joo, tämä on myös koitettu, vauva-aikana autto paremmin

:(

11kk,prickit ja veritestit on negatiivisia mut kutinaa ja ihottumia tuli ruoista. nyt uutena toi peffan palaminen,ei ole ollut ikinä tämmöistä.imettämisen aikaan dieettasin vähän kaikkea ja sain ihon kuntoon. nyt just viime viikolla lopetin imetyksen. ruoka-aineita mitä voi syödä on 9, nan-maito käy,onneksi.lääkärin mukaan on sopivat raaka-aineet ettei ole hätä minkään puutostilojen kanssa.
parikuukautta luultiin maitoallergiaa mutta sairaala-altistuksessa ja kotona jatkettiin niin alkoi sopimaan. meil on kylpy noin 5min kerran päivässä ja rasvaus lipolanilla tai essex plussalla noin 3xvrk. 1%kortisonia laitan aika herkästi, mut enää ei tarvi niin usein. nyt on ranteessa väöhän ihottumaa vaan.
on niin hidasta aloittaa uutta ruokaa kun menee joskus pari viikkoa ennenkuin alkaa iho pikkuhiljaa oireilla.

kylläpä kuulostaa tosi tutulta

:hug: meillä ei oo vaan prick testejä tehty, kun ollu iho niin huonossa kunnossa, katotaan kuin käy perjantaina B)

se vaan että ennen prikkejä pitää olla olikse 5pv ilman antihistamiineja ja pari vrk ilman kortisoniuvoiteita... ja ihon olla ehjä ja mielellään ihottumaton käsivarsi. ja perusrasvaa ei saa sinä päivänä laittaa.

meillä nuorimmalla pojalla oli alle 1vuotiaana tosi paha ihottuma(vähän vieläkin,nyt 2v)päänahkaa myöden.vihdoin sitte saatiin lähete testeihin,(oli allerginen kissalle)ja saatiin sellasta kortisoniseosrasvaa kuin Prednisolon.auttoi kerrasta ja kuuriluontoisesti käytetään jos pahenee.meilläkin sillon käytettiin kaikkia mahollisia mitä apteekin hyllystä löytyi,oli tosi rasittavaa,kun toinen raapii eikä mikään auta.

Voi reppana.. mulla itellä atooppinen ihottuma ja tiiän miltä tuntuu.. penskana aina kuivui yövaatteet kiinni ihoon kun olin raapinu verille. Kokeile suolakylpyjä! Itelle auttaa suolakääreet. Siis vettä, suolaa (litraan vettä teelusikallinen suolaa) ja sitte käärettä uitan siinä. Vie kutinan mennessään eikä kirvele. Jos olisi meillä kylpyamme niin kävisin suolakylvyissä.

http://atopialiitto.fi/node/288

Lisäksi tilaa pyykinpesuaineet tuolta:
http://www.allegrosuomi.com/
Mä en voi muuta käyttääkään, muuten lähtee järki kun koko vartalo kutiaa! Ota selvää myös ristiallergioista.. mulla kesäaikana pannassa melkein kaikki vihannekset ja hedelmät... :'(

Yhteistyössä