Voi jumalauta!!! Menee hermot, miksei paino oikeesti tipu??????????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuskaaaa...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tuskaaaa...

Vieras
Siis mikä ihme tässä mättää? Luulin tosiaankin että se laihduttaisi kun lopetin leivän, pastan, riisin, pullan, karkin yms syömisen. Näin laihdun viime keväänä 8kg (jotka onnekkaasti sain takaisin kesän ja syksyn aikana). nyt aloitin uudelleen tän tavan laihduttaa 1.1 (painan 67kg) ja ei oo tippunu KILOAKAAN!!!! SIIS SAAMARI KILOAKAAN!!!!!!!! ja oon nähny törkeen vaivan ku valmistelen millon mitäki "sopivaa" ruokaa ja helvetti painolle ei tapahdu mitää!!!! Ja viime keväänä lähtii kauheeta vauhtia!! Mikä on vikana? En mä ymmärrä noit kaikkia juttuja enkä osaa laskea mitää proteiineja tai mitä lie? Olen siis vaan yrittänyt olla syömättä mitää pastoja leipiä riisejä nameja yms!! Siis nyt tulee ITKU OIKEESTI :(

Esimerkkejä mitä oon syönyt:

Kananmunaa ja pekonia
pinaattikeittoa tai tomaattikeittoa
light limuja
kukkakaaligratiinia
pihviä ja uuni vihanneksia
kanaa ja wok vihanneksia
kalaa
teetä
juustoja
jugurttia (muitakin kun vaan turkkilaista)
turkkilaisesta jugurtista oon téhnyt pirtelöitä yms (eli jugurttii,maitoo ja marjoja)

muutaman kerran oon lipsahtanu syömää esim. kalapuikkoja (jossa jauhoja) ja kerran ravintolassa oikee mättö aterian ranskalaisia ja hampparia, muutaman kerran suklaa patukan. Mut muuten en mitää...

Mitä mä teeeeeeeeeeeeeeeeeeennn????? :( paino tavote on 55kg (oon 162cm pitkä)

Voi kestää hetki ennen kuin kroppa pääsee vauhtiin. Joskus paino jopa nousee aluksi. Jatkat vaan niin kyllä se siitä!
On myös hyvä kirjata kaikki syömisensä ylös, pysyy paremmin kärryillä eikä huijaa itseään niin helposti.
Harrastatko liikuntaa?

Onhan nää ainakin tosi energiapitoisia:

Kananmunaa ja pekonia
pinaattikeittoa light limuja
kukkakaaligratiinia
pihviä ja uuni vihanneksia
kanaa ja wok vihanneksia
juustoja
jugurttia (muitakin kun vaan turkkilaista)
turkkilaisesta jugurtista oon téhnyt pirtelöitä yms (eli jugurttii,maitoo ja marjoja)

Vika voi olla myös siinä, jos olet jojoillut hiilarien kanssa. Jättänyt ne pois, sitten taas yrität ilman mutta lipsut. Kroppa ikäänkuin "muistaa". Eli nyt vaan tarvis pitää kk tiukkaa, hiilarit oikeasti pois (ei suklaita ja mättöjä) ja sitten pikkuhiljaa haet sopivaa linjaa kun paino tippuu. Hiilarittomassa on ideana, että kroppa alkaa käyttää energialähteenään rasvaa hiilarien sijaan (koska se ei hiilareita saa). Jos kuitenkin syöt hiilareitakin ja samalla paljon rasvaa kuten hiilarittomaan kuuluu - lihotuskuuri on valmis. Eli jompikumpi.

ELI:

Tammikuun ekasta päivästä alotin.Liikun jonkinverran, en kauheesti :( Nyt alotin käymään kerran viikossa hikijumpassa. Sen lisäksi liikun mitä nyt tarvitsee kauppaan ja normaaleja kävelyjä esim. kouluun. Mutta en oo yhtään liikkuja ihminen sen enempää :( nyt tosin aion yrittää ehtiä kerran viikossa sinne jumppaan.

Ja eilen söin:
aamulla munakas (päälle silpposin yhen tomaatin ja laitoin juustoraastetta)
Join light limua ehkä kolme lasillista
join kahvia n. 4 kuppia
tein kanawokkia ( pakaste wok vihanneksilla)

en syönyt eilen muuta, mut wokkia söin kahteen otteeseen..... hmm...

tänään oon syönyt;

edelleen eilistä wokkia
kahvia pannullisen
light limua
juustoa (ihan siis höyläsin ehkä 4 siivua ja söin sellaisenaan)

ja kauhee nälkä on........

oon syöny viimisen kahen viikon aikana mm. kunnon pihviä, kanastoganovia ja raastettua porkkanaa, tomaattikeittoa, uunivihanneksia (öljyssä laitoin uuniin) limpparia, kahvia, jugurttia.. perus perus...

ERITTÄIN TURHAUTTAVAA, varsinkin kun ukko tekee raskasta duunii ja syö paljon hiilareita. Eilenki teki itellee oikee tuhdin pastan ja mä söin sitä wokkia. Ja sitte katon vierest ku mies syö perunamuusit ja pastat yms ja ite en ota mut silti ei tapahdu mitää!

tänään oon syönyt;

edelleen eilistä wokkia
kahvia pannullisen
light limua
juustoa (ihan siis höyläsin ehkä 4 siivua ja söin sellaisenaan)

ja kauhee nälkä on........

Siis mun mielestä tässä on ihan kauheen vähän syötävää!? Siis tarkoittaako hiilarien syönnin lopettaminen/vähentäminen sitä, että ollaan nälässä ja juodaan kahvia ja light limua ja juusto pelkällään??

Ja en ymmärrä koska oikeesti ukko vetää jäätelöä, sipsejä yms ja niihin en oo koskenutkaan. Keväällä olin ihan samalla ja onnistu, olin niiiin onnellinen ku paino tippu tasasen varmasti, ostin itelleni kesävaatteita (pienempiä kokoja) ja näytinkii kivalta. nyt kun kokeilen niitä viime kesän vaatteita ei mee päälle :( :( :( :( ei ees tee mieli mitää pastoja tms mut en ymmärrä miksei paino tipu silti....

Luuletko, että painosi tippuu istumalla perse homeessa tiertokonees ääressä aamusta iltamyöhään perse homeessa?
Mene prkle v aikka hiihtämään 25 km/pvä umpihangessa niin ihrakerroksesi hupenee kuin itestään

Ei oo tarpeeks rasvaa, jos sulle jää nälkä. Ihan oikeesti, syö kolme-neljä kertaa päivässä, tuhdisti. Esim:
Aamupalalla munaa, pekonia, kasviksia, juustoa
Lounas salaattia, kalaa/kanaa, kasviksia, raejuustoa
Päivällinen pihvi tai pari, kasviksia
Iltapala: kurkkua, leipäjuustoa, mehukeittoa

Pari päivää kun menee, huomaat että joutuu melkein väkisin syömään, kun ei ole koskaan nälkä. Mulla ainaki hiilarit (pasta, riisi, peruna, leipä ym) tuntu et oli venyttäny vatsalaukun niin isoks että sinne olis mahtunu vaik mitä, mut kun se siitä pienenee (ei siis näy välttämättä ulospäin eikä puntarissa) nii ei enää pysty syömään kovin suuria annoksia, jos vaan jatkaa ilman turhia hiilareita. Siitä se sitten lähtee.

MUISTA JUODA PALJON VETTÄ!!!! 2 litraa päivässä. Sekin oikeesti tuntu kerran auttavan kun oli paino jumissa.

Yhteistyössä