Voi jumaliste että taulukointi ärsyttää mua...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jenni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jenni

Vieras
Siis mua niin sapettaa toi taulukointi nykyään että lapsen pitää osata sitä ja tätä sen ja sen ikäsenä...ja jos ei osaa ni johan on jotain todella pahasti pielessä ja kun nyt taulukot sanoo näin ja näin...ihan ku niit lapsia ennenmuinoin kasvatettiinki jotai taulukoita apuna käyttäen...lapset ei saa olla enää lapsia vaan pitäs osata 3½ vuotiaana olla tyyliin jo koululaisen tasolla jne...

Ihan samaa olen ajatellut. Toisaalta on tietenkin hyvä, että tiettyihin asioihin puututaan jo pienenä niin ongelmat voi kouluikään mennessä olla jo pois tai ainakin suunta parempi ja aikuisena elämä helpompaa. Tuntuu vaan, että monesti unohdetaan lapsen oma perusluonne + kiinnostuksen kohteet ja yritetään muokata sitä tiettyyn laitoskaavaan (=päiväkoti, koulu, työ ) sopivaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Meri-Kaisla:
Ihan samaa olen ajatellut. Toisaalta on tietenkin hyvä, että tiettyihin asioihin puututaan jo pienenä niin ongelmat voi kouluikään mennessä olla jo pois tai ainakin suunta parempi ja aikuisena elämä helpompaa. Tuntuu vaan, että monesti unohdetaan lapsen oma perusluonne + kiinnostuksen kohteet ja yritetään muokata sitä tiettyyn laitoskaavaan (=päiväkoti, koulu, työ ) sopivaksi.

Täyttä asiaa juuri tuo että lapsen persoona ja luonne unohdetaan täysin!

Yhteistyössä