Voi jumankauta, mitä idiootteja!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Keittiönoita

Vieras
Meillä siis taloyhtiössä tehdään lukkoremonttia. Jo hyvissä ajoin soitin remonttia tekevään firmaan ja sovin, että kun meille ovat tulossa, niin soittavat edellisenä päivänä. Ja kilin kellit, tänään olivat käyneet vaihtamassa lukot. ONNEKSI junnu oli kotona ja piti huolen, ettei tuo koira käy niiden lukkomiesten kimppuun. Mietin mielessäni, olisinko edes 10 000 eurolla selvinnyt siitä lukonvaihdosta, jos junnu ei olisi ollut kotona :headwall: :headwall: On se per**le, ettei mihinkään sopimuksiin voi nykyään luottaa :kieh: :kieh: :kieh:

:laugh: :laugh: :laugh: Just niin... pyydät putkimiestä käymään,... juu tulen keskiviikkona on vastaus...niinpä mutta unohdat aina kysyä että millä viikolla???? Palvelu ja sopimukset on nykyään kun hanuria pyyhkis, ei mistään kotosin....

Ompa kummallista :/
Mutta olisko se ollut teidän vika loppupeleissä? Ainakin kun meidän asuntoihin on remppoja tehty on selvästi pyydetty ilmottamaan jos asunnossa on eläimiä niin ilmottavat millon ovat ko. asuntoon menossa jotta eläimet voidaan laittaa niin etteivät häiritse remppaajia tai että asukkaat on paikalla.
Aika vastuutonta vaan mennä jos kuitenkin TIETÄVÄT että asunnossa on koira.

Jos sulla on ovessa kyltti missä on teitin puutelin kuva ja alla teksti kulku omalla vastuulla ni vaikka teitin puuteli söis sen remontti miehen ni et joudu vastuudeen.
Tämän opin kun oma entinen tuffe meinas syörä lukon rassaajan..

Meidän koira oli käynyt huoltomieheen kiinni, kun tuli katsomaan kylppärin hanaa, ilmoittamatta etukäteen, vaikka niin sovittiin. Eteisessä oli lappunen jossa luki; emme voi tulla teille sisälle, koska teillä on hieman vihainen koira.

:D

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Ompa kummallista :/
Mutta olisko se ollut teidän vika loppupeleissä? Ainakin kun meidän asuntoihin on remppoja tehty on selvästi pyydetty ilmottamaan jos asunnossa on eläimiä niin ilmottavat millon ovat ko. asuntoon menossa jotta eläimet voidaan laittaa niin etteivät häiritse remppaajia tai että asukkaat on paikalla.
Aika vastuutonta vaan mennä jos kuitenkin TIETÄVÄT että asunnossa on koira.
Ikävä kyllä sa on aina koiran omistajan vika. Jos joku meille murtautuu ja meillä sentään on ikkunoissa varoituskyltit, niin jos koira sille murtovarkaalle jotain tekee, niin koiran omistajana minä olen korvausvelvollinen. Aiemmin asialla ei ollut mitään väliä, kun piskillä oli vakuutus, mutta se lakkasi piskin täytettyä 10 vuotta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
mikä koira sulla on? ja onko ulko-ovessa tietoa että sieltä sisältä löytyy koira?
Mulla on alaskan malamuutti. Ihan lepsu koira, jos isäntäväki on kotona. Ulkona on koirasta varoittava kyltti, mutta kun se varoitus ei vapauta korvausvastuusta. Mäkin olin siinä uskossa, että se vapauttaa, mutta paskanmarjat mitään vapauttaa.

vettu kun mun sydän oikein hyppäs kun luin tuon sun otsikon... :o

Ajattelin että nyt on sattunut jotain todella hirveetä että sinä kirjoitat noin kiukkusen otsikon:)

Ei sillä ,onhan tuo varmasti ollut todellakin ärsyttävää,ihme jos kerta sovittu eikä soita silti... :headwall:

Onneksi koiruus ei tappanut ketään!(tai omapa olis ollut vikansa)

No jo on taas reilukerhokokoontuu periaatteella hommat hoidossa :o

jumakekka, että jos joku tulee teille ryöstämään/murhaamaan ja kun koira luonnollisestoi puolustaa reviiriään niin joudutte itse korvaajiksi kun alkuperäinen pahantekijä joutuu koiran kanssa vastatusten :headwall:
On siinä taas Suomen laissa hurraamista..

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
mikä koira sulla on? ja onko ulko-ovessa tietoa että sieltä sisältä löytyy koira?
Mulla on alaskan malamuutti. Ihan lepsu koira, jos isäntäväki on kotona. Ulkona on koirasta varoittava kyltti, mutta kun se varoitus ei vapauta korvausvastuusta. Mäkin olin siinä uskossa, että se vapauttaa, mutta paskanmarjat mitään vapauttaa.

No aattelin vaan kun oon ihan pienestä asti koiria pelännyt jos en niitä tunne/tutustunut ni en kyllä menis kyllä mihinkään kotiin jos ei se koira ois jossain toisessa huoneessa. Kuopus on tosi eläinrakas ja koiravani kun näkee koiria on ihan haltioissaan mikä toisaalta ei ol hyvä juttu kun kaikki koirat ei ol kilttejä tai siis ei voi tietää jos onko jos tulee tossa kadulla vastaan.

Ps. Mei taloon kun on jotain huoltotöitä tehty täällä sisällä ni ovat erikseen pyytäneet ilmoittaan että on lemmikeitä ja tulevat silloin kun paikalla on omistajat tai lemmikit hoidettu siksi aikaa muualle.

et jos on ilmoitettu että on koira/koiria ja he ei ol välittänyt sitä sit mihinkään muistiin pistää ni silloinhan se mun mielestä on ihan hei oma vika jos ei välitä noista ilmoituksista!

no minä en kyllä suostuisi korvaamaan yhtään mitään jos koira purisi esim.murtovarasta! eihän se voi mennä niin,ei ole omistajien vika jos joku em.murtautuu kotiin missä on koira-.

jumakekka, että jos joku tulee teille ryöstämään/murhaamaan ja kun koira luonnollisestoi puolustaa reviiriään niin joudutte itse korvaajiksi kun alkuperäinen pahantekijä joutuu koiran kanssa vastatusten :headwall:
Samahan se on, jos joku yrittää raiskata sua ja sä isket sitä rasikaajaa nyrkillä kuonoon. Raiskaaja voi tehtä susta rikosilmoituksen pahoinpitelystä ja se ON pahoinpitely, vaikka itsepuolustukseksi toimisitkin. Kumpi sitten maksaa kummalle ja kuinka paljon, riippuu ihan raiskaajan ja sun varallisuudesta. Noin vuosi sitten yksi huumehörhö kävi raitiovaunussa vaunujen kanssa liikkeellä olevan naisen kimppuun. Väliin tuli matkustajana ollut mies, joka joutui "vähän painimaan" huumehörhln kanssa, jotta sai suojeltua tätä äitiä ja vaunuissa olevaa lasta. Äiti teki huumehörhöstä rikosilmoituksen ja huumehörhö tästä väliin tulleesta miehestä. Summa summarum: molemmat tuomittiin, huumehörhö maksamaan varojensa mukaan eli käytännössä mitätön summa ja tämä väliin tullut mies niinikään varojensa mukaan (oli isopalkkainen tyyppi) eli useita tuhansia sakkoina ja korvauksia huumehörhölle. Niillä korvauksilla huumehörhö maksoi kevyesti omat sakkonsa ja korvauksensakin ja jäi kivasti voiton puolelle. Se katsos Suomessa maksaa, joka jotain aiheuttaa.

Mua rupes kans raivostuttaan toi et jos koira käy murtomiehen kimppuun niin omistaja korvaa... Senhän takia aikoja sittenkin on koiria hankittu, vartioimaan! Sama meininki kun jos joku raiskaa naista ja ohikulkija menee väliin, se ohikulkija tuomitaan pahoinpitelystä tms.

Todellinen oikeusvaltio.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ps. Mei taloon kun on jotain huoltotöitä tehty täällä sisällä ni ovat erikseen pyytäneet ilmoittaan että on lemmikeitä ja tulevat silloin kun paikalla on omistajat tai lemmikit hoidettu siksi aikaa muualle.
Näin meilläkin ja näin juuri tämän lukkofirman kanssa 2 viikkoa sitten sovittiin. Vaan nytpä tekivätkin yllärin :headwall: Junnulle sanoin, että tästä lähtien aina varmuuslukko kiinni. Aiemmin ei olla sitä pidetty, kun likka ei sitä lukkoa taas vammansa takia auki saa, mutta nythän likka asuu jo omassa asunnossaan.

Meillä aikoinaan tuli huoltomies vaihtaa jotain termostaatteja ja kaveri ajtteli että eihän siinä mitään kun tuntee meidän silloiset koirat.
No sisälle päästivät ja antoivat ihan rauhassa tehdä työt, mutta ulospa eivät päästäneetkään oli siinä sitten huotomies odotellut nelisen tuntia ennen kun menin kotiin. onneksi ei ollut iltavuoro olis saanut odotella hieman kauemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja iipa:
Meillä aikoinaan tuli huoltomies vaihtaa jotain termostaatteja ja kaveri ajtteli että eihän siinä mitään kun tuntee meidän silloiset koirat.
No sisälle päästivät ja antoivat ihan rauhassa tehdä työt, mutta ulospa eivät päästäneetkään oli siinä sitten huotomies odotellut nelisen tuntia ennen kun menin kotiin. onneksi ei ollut iltavuoro olis saanut odotella hieman kauemmin.
Meillä aikoinaan kävi huoltomis, joka oli koiralle ihan tuttu ja josta koira tykkäsi. Huoltomieskin tykkäsi meidän koirasta. Lapset olivat silloin kotona, mutta mä töissä. Kun huoltomies tuli ovesta sisään, koira häntää heiluen vastaan ja "jess...kiva..kiva...rapsuta mua". Mutta kun huoltomies otti sen jälkeen askeleen tuulikaapista tänne sisälle, koira tarrasi hampaillaan huoltomiestä ranteeseen kiinni. Ei se purrut, mutta piti kiinni ja laski välittömästi irti, kun huoltomies otti askeleen taaksepäin. Huooltomies on ihan kiva, mutta peremmälle ei ole tulemista, jos mamma ei ole paikalla. Sellainen tuo meidän puudeli on.

Näin meilläkin ja näin juuri tämän lukkofirman kanssa 2 viikkoa sitten sovittiin. Vaan nytpä tekivätkin yllärin :headwall: Junnulle sanoin, että tästä lähtien aina varmuuslukko kiinni. Aiemmin ei olla sitä pidetty, kun likka ei sitä lukkoa taas vammansa takia auki saa, mutta nythän likka asuu jo omassa asunnossaan.

No teil ei noitten kanssa sit oikein ilmoitukset suju!?:S
Kysyisin nyt miltä tuntuu kun erityislapsi muuttaa muualle asumaan kuin kotiin. Miten siitä selviää ja voiko sitä mitenkään ennakoida. Itsellä jossain vaiheessa edessä. Lapsi nyt kohta 16v.

Kysyisin nyt miltä tuntuu kun erityislapsi muuttaa muualle asumaan kuin kotiin. Miten siitä selviää ja voiko sitä mitenkään ennakoida. Itsellä jossain vaiheessa edessä. Lapsi nyt kohta 16v.

Lähinnä tarkoitan niitä miten se järjestetään ym.

Meillähän tätä ennakoitiin jo muutama vuosi sitten, kun likka asui tuossa kahden asunnon päässä mun "ottopoikani" kämppiksenä noin vuoden. Se oli hyvvää harjoitusta, sillä monia asioita tuli silloin esille, mihin tarvitaan joko apuvälineitä tai joku, joka tekee asian likan puolesta. Palovaroitin on yksi tällaisista ja nyt likan huushollissa onkin juuri hänen vammansa aiheuttamat hankaluudet huomoitu palovaroitin. Astiat, pesukoneet, silityslaudat, pölynimurit yms pitää hankkia siten, että niitä pystyy vammastaan huolimatta käyttämään. Taloyhtiön roskahuoneisiin on hankittu apuvälineitä, jotta likka saa roskansa vietyä.

Varsin hyvin osattiin varautua siihen, mitä tuo muutto tuo tullessaan. Ihan kaikkeen ei ja onneksi likka asuu lähellä, joten apuvälineitä odotellessa mä tai junnu käytiin niissä asioissa likkaa auttamassa. Jotkut asiat (esim lakanoiden pesu ja silittäminen) on sellaisia, että mä haen likalta lakanapyykit tänne meille ja palautan pestyinä ja silitettyinä. Suurimmasta osasta asioita likka suoriutuu ihan itse.

Alkuperäinen kirjoittaja JenPen:
Mua rupes kans raivostuttaan toi et jos koira käy murtomiehen kimppuun niin omistaja korvaa... Senhän takia aikoja sittenkin on koiria hankittu, vartioimaan! Sama meininki kun jos joku raiskaa naista ja ohikulkija menee väliin, se ohikulkija tuomitaan pahoinpitelystä tms.

Todellinen oikeusvaltio.

Jumalauta että sai mulla kans sapen kiehumaan nuo esimerkit,vois olla että jos meitin koira kävis murtovarkaan kimppuun ja jos olis vorolla pokkaa nostaa syyte,niin mä voisin usuttaa itseni sen jälkeen kyseisen herratuomariherran kimppuun jos noin älytön juttu menis läpi! Siis eihän se ole mahdollista?! Tuo on helvetti sentään ihan sama asia jos sulla on pihallas kaivo ja kyltti siinä että "putoamisvaara" ja aidat ympärillä,sit joku menee ja hyppää niin minäkö ne vahingonkorvaukset maksan?! mä voisin alkaa tehdä vaikka sivubisnestä murtautumalla ihmisten koteihin ja vetämällä ne sen jälkeen oikeuteen liian äkäsestä tervetulotoivotuksesta.. |O |O |O

Samahan se on, jos joku yrittää raiskata sua ja sä isket sitä rasikaajaa nyrkillä kuonoon. Raiskaaja voi tehtä susta rikosilmoituksen pahoinpitelystä ja se ON pahoinpitely, vaikka itsepuolustukseksi toimisitkin. Kumpi sitten maksaa kummalle ja kuinka paljon, riippuu ihan raiskaajan ja sun varallisuudesta. Noin vuosi sitten yksi huumehörhö kävi raitiovaunussa vaunujen kanssa liikkeellä olevan naisen kimppuun. Väliin tuli matkustajana ollut mies, joka joutui "vähän painimaan" huumehörhln kanssa, jotta sai suojeltua tätä äitiä ja vaunuissa olevaa lasta. Äiti teki huumehörhöstä rikosilmoituksen ja huumehörhö tästä väliin tulleesta miehestä. Summa summarum: molemmat tuomittiin, huumehörhö maksamaan varojensa mukaan eli käytännössä mitätön summa ja tämä väliin tullut mies niinikään varojensa mukaan (oli isopalkkainen tyyppi) eli useita tuhansia sakkoina ja korvauksia huumehörhölle. Niillä korvauksilla huumehörhö maksoi kevyesti omat sakkonsa ja korvauksensakin ja jäi kivasti voiton puolelle. Se katsos Suomessa maksaa, joka jotain aiheuttaa.

Meillä onkin vielä sopivasti tilaa tuolla kellarin lattianvalun alla kaikille jotka haluaa tulla kokeilemaan kannattaako meille murtautua ja yrittää jotain.... "ja piipusta nousi musta savu joka peitti tienoon kitkerään hajuun... :whistle: "

Yhteistyössä