Voi kamalaa,koiran kaikki tassut veressä enkä ole huomannut??!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua!!

Vieras
mistä ihmeestä voi olla kyse?? kynnet leikattu 3 vkoa sitten, tassuissa en huomannut mitään outoa. nyt sitten huomasin, että koiran kaikki tassut ovat täynnä vanhaa verta. polkuanturat näyttää oudoilta ja en ole varma onko yksi revennyt. mitä ihmettä teen ja mitä ihmettä on tapahtunut, ja MITEN koirasta ei ole huomannut mitään vaan se on juossut tavalliseen tapaan ulkona??

meidän koiran tassuissa oli jostain syystä punertavaa karvaa.. ettei ole sama juttu? koska itsekkin aikoinaan säikähdin että onkos tassuista tullut verta.. ei ollut.

Meidän koiran polkuanturat menee usein verille jos on juoksennellut paljon. Oletteko olleet metsälenkeillä tms? Meillä on käytössä tassurasvaa jolla sitten voitelen anturat. Nimeä en just muista mutta sisältää eteerisiä öljyjä ja mehiläisvahaa. Hyvä tuote, kysele eläinkaupoista.

missä ootte ollut? jos jossain metsässä raapinu jalkansa?
mä huomasin eilen meidän koiran rintakehässä ja jalan sisäsyrjässä isoja haavoja, siis ei mitään syviä vekkejä vaan pitkiä naarmuja jotka jo ruvella, oli juoksennellut tuolla heinikossa missä mm.näitä "talventörröttäjiä" mitkä on aika teräviä..
joskus asfaltti voi halkaista anturat, jos oikeen olen ymmärtänyt?

Koira on juossut nyt viime viikot PALJON vapaana pelloilla ja metsissä. Olen ollut lomalla joten on ollut aikaa enemmän ulkoiluun. Voiko tosiaan johtua vain siitä? Eläinlääkärille kyllä soitan huomenna, yksi tassu varsinkin näyttää ja tuntuu oudolta, vähän kuin antura olisi revennyt :(

Anturat halkeilee hyvinki helposti kuivina, tassurasvaa tai tummelia kehiin..
Ei meilläkään koira mitenkää näytä et nyt tulee verta jostain, vaikka välillä on aika ilkeen näköisestikin menny antura rikki, mä vaan sit pesen sen, kuivaan hyvin ja laitan rasvaa, jos oikein pahasti on revenny niin koitan suojata esim. sukalla ulkona ollessa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Koira on juossut nyt viime viikot PALJON vapaana pelloilla ja metsissä. Olen ollut lomalla joten on ollut aikaa enemmän ulkoiluun. Voiko tosiaan johtua vain siitä? Eläinlääkärille kyllä soitan huomenna, yksi tassu varsinkin näyttää ja tuntuu oudolta, vähän kuin antura olisi revennyt :(

En mä usko että on tässä tapauksessa tarvetta eläinlääkäriin. Rasvaa ja putsaa tassuja. Meillä sama viheliäinen vaiva kesäisin ja talvisin...

asiasta kymmenenteen ja sori ku änkään toisen ketjuun mutta jos täällä on koiraihmisiä.. Meillä ei oo verta, tikkuja tms mitään poikkeavaa mutta koira ontuu vuorotellen etujalkojaan. Pelkään että kyse on jostain vakavammasta, mikä voisi olla syynä?
Aristaa anturoitaan.

Hmm.. Se johtuu yleensä siitä että koirat kävelevät ulokna yms. Sitä verta ei huomaa mutt kannattaa ostaa tassurasvaa ja pikku tossut ettei koira nuole rasvaa pois :) minunkin koiralla on sama juttu.. Jaa sitte teippiä tossujen päälle.. Se sitte kyllä menee ohi ja kannattaa kävellä vaikka lumisella tiellä jossa ei ole kiveä yms.