Voi kettu kun ketuttaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Taas näin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Taas näin

Vieras
Voi että ottaa pattiin, en kyllä aina ymmärrä miten vielä katson tuollaista miestä.

Meillä on siis 4kk ikäinen vauva ja mies on nyt ilmoittanut olevansa täysin loppu ja väsynyt ja tarvitsee kuulemma paljon omaa aikaa. On sanonut myös, että tunteet ovat hiipuneet ja rakkaus kuulemma melkein nollassa. Tämän tultua ilmi aloitimme pariterapian ja asiat onkin hieman parantuneet sen jälkeen ja hän on sanonut tunteita olevan jo hieman enemmän.

Tänään ja eilen mies on kuitenkin taas käyttäytynyt suoraansanoen kuin kusipää. Eilen lähti taas baariin istumaan, eikä vaivautunut edes kertomaan milloin tulee eikä vastannut puhelimeen. Terapiassa olemme sopineet, että kun tätä omaa aikaa otetaan, niin toiselle kerrotaan kauanko viivytään ja vastataan puhelimeen, kun toinen on kuitenkin yksin vauvan kanssa. Muutenkin kittaa sitä kaljaa joka ikinen päivä.

Tänään sitten taas oli koko aamun naama nurinpäin kun joutui viime yönä syöttämään vauvan, yleensä siis minä teen sen joka yö, välillä jopa pari-kolme kertaa yössä. Ehdotin sitten hänelle, josko hän haluaisi ottaa päikkärit. Sehän sopi, mutta hän kuitenkin ilmaisi halunsa olla lähekkäin, kun alkoi kosketella minua kun istahdin sängylle. Meillä ei niin paljon tuota läheisyyttä ole nyt ollut, niin olin aika innostunut miehen aloitteesta.

No siinähän kävi sitten niin, että annoin miehelle suuseksiä, jonka jälkeen hän oli vain tyyliin 'kiitti' ja käänsi kylkensä. Tämän jälkeen olin kyllä hyvin loukkaantunut ja lähdin huoneesta. Vauva heräsi pinniksessään ja itse itkukurkussa koitin selvitellä tunteitani. Mies sitten tuli huoneesta ja tokaisi, että lähtee omaan asuntoonsa nukkumaan (ei ole suostunut vielä yhteen muuttamaan) kun minä en anna hänen nukkua vaikka lupasin ja hänenkö täytyisi hoitaa nyt vauvaa nukkumisen sijasta. Olimme myös terapiassa sopineet, että mies ei lähde sinne omille kämpilleen tosta noin vain silloin kun siltä tuntuu (on ollut siellä aiemmin jopa päiviä, kun on ollut riitaa) ja käytä paikkaa takaovenaan.

Yritin selittää miehelle, että tuntui erittäin pahalta ja melkein hyväksikäytetyltä, kun hän antaa minun olettaa saavan tuollaista läheisyyttä ja sitten vaan ottaa. Minä en kuulemma ymmärrä, kuinka hän tarvitsee unta ja omaa-aikaa. Milloin minä saan nukkua tarpeeksi ja sitä omaa aikaa? Itse olen vasta toipumassa synnytyksen jälkeisestä masennuksesta, ja silti hoidan vauvaa suurimman osaksi aikaa, että mies saisi sitä omaa aikaansa. Sinne se sitten kuitenkin lähti, ei vastannut puhelimeen ja viipyi 5 tuntia, taas käytti asuntoaan pakoreittinään, vaikka oli sovittu muuta. Alkaa jo vähän tuntua, että miksi hitossa käymme terapiassa, kun hän ei edes noudata sieltä saatuja neuvoja.

Alan olla ihan loppu, tuntuu että mies ajattelee vaan koko ajan enemmän itseään ja pitää itseään kaikista tärkeimpänä. Viis minusta ja vauvasta ja minun jaksamisestani. Huoh

Kyllä 3,5-vuotiaan erittäin huonosti ekat pari vuotta nukkuneen pojan ylpeänä isänä ihmettelen "miestäsi". Hamekangas sopisi moiselle kusipäälle ja potku persuksiin.

Meillä herättiin eka vuosi 0.5-1h välein ja tokana vuonna asteittain kasvoi 2-3 tuntiin heräämisten välit. Nykyään herää enää kerran, kun tulee aamuyöllä sänkyymme. Tosin kuudelta sitten pitääkin jo herätä. Olimme puolikuolleita, mutta en kyllä hetkeäkään ajatellut käyttäytyä kuten tämä lapamatosi.

meilläkin kohta 4kk vauva ja yhdessä hoidetaan kun yhdessä tehtykin :D

Oikeasti, anna miehen mennä sinne omalle asunnolleen ja JÄÄDÄ sinne. ja muista ottaa siltä pois sun asunnon avain.

Joo taitaa olla että potkin ton lapamadon pois hyvinkin äkkiä, nyt kysyi että kumpi olisi parempi, perjantai vai lauantai, että hän lähtisi ulos kavereiden kanssa. Ihankun ei olisi sitä omaa aikaansa saanut ihan tarpeeksi taas tälläkin viikolla. Sitten kun yrittää asioista puhua, niin hän vääntää asiat ihan väärinpäin. Minä kuulemma yritän kertoa hänelle miten hän tuntee ja mitä hän haluaa ja ei halua. Ei paska en kyllä jaksa tota tyyppiä

Jep, tänään mies päätti sitten lähteä taas omalle asunnolle hakemaan omaa aikaa ja etäisyyttä, ei edes kertonut kuinka pitkäksi aikaa, mutta puheesta päätellen viikoiksi. Siis en voi uskoa sen käytöstä enään, sanoin sille että jos sinne aikoo mennä niin tällä kertaa saa luvan jäädä sinne ja palauttaa avaimeni + hakea kamansa. Nyt riitti

[QUOTE="a.p";23933695]Jep, tänään mies päätti sitten lähteä taas omalle asunnolle hakemaan omaa aikaa ja etäisyyttä, ei edes kertonut kuinka pitkäksi aikaa, mutta puheesta päätellen viikoiksi. Siis en voi uskoa sen käytöstä enään, sanoin sille että jos sinne aikoo mennä niin tällä kertaa saa luvan jäädä sinne ja palauttaa avaimeni + hakea kamansa. Nyt riitti[/QUOTE]

Teit täysin oikein. Rutistuksia ja jaksamisia sinne.

En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa, kun hän silti haluaisi olla vielä yhdessä ja yrittää selvittää asiat terapiassa, vaikka hän asuu samaan aikaan omilla kämpillään, kun minä hoidan yksin lastamme.

Mies taitaa ajatella, että riittää kun käy siellä terapiassa, mutta ei ymmärrä että omia elämäntapoja pitäisi myös oikeasti muuttaa. Vaikuttaa myös todella itsekkäältä tapaukselta.

Ihan oikeasti, älä ota takaisin.

Yhteistyössä