voi kiasus tota miestä *en pysty uskomaan korviani*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
noh tuota itse olen sitä mieltä että tänä päivänä perheissä ei ole mikään miehen päätäntävalta tai omistussuhde kyseessä. Vaan jopa naiset ovat yksilöitä jolla on toiveet. Toiset perustavat ne siihen alkukantaseen miehen kylkiluuhin =0) ja elävät siten miten "isäntä" tahtoo vaikka itsekin tienaa, elättää ja hankkii ravintoa perheelle..Ja toiset ihan omiin mieltymyksiiin. Katsovat että heilläkin on oikeus niihin asioihin jotka tekevät onneliseksi. Ei se silti tarkoita että eläin menisi jonkun edelle mutta kun sen vapaaehtoisesti jokainen ottaa pitää siitä huolehtia kuten elävistä huolehditaan.Usien myös naisen harrastus on kotona, kun miehillä on niin kiire salilla ,jääkiekkoon jne.. että siellä ne kulkiluun jatkeet sitten hoitaa kotia. Kun otat koirasi hyvältä kasvattajalta hän on tukenasi jne.. koiraharrastuksen myötä usein löydät samanhenkisiä perheellisiäkin ihmisiä . Sekä lapsesi oppii vastuuta toisesta elämästä. Lisäksi tulee ne allegia kysysmykset joita meidän koiraperheessä ei ainakaan ole yhdelläkään lapsella. jne jne.. Kyllä lemmikit tuo muutakin kun kuolaa paskaa ja kuraa. Mutta tämä onkin yksi mielipide muiden joukkoon..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ymmärrän kyllä miestäsi. Eurolla saisit pidettyä lapsen hengissä kuivuudessa, mutta käytät mieluummin satoja euroja lemmikin lääkärikuluihin.
En inhoa eläimiä, mutta en ymmärrä sitä, että ihmisen tai eläimen kuolemaa ei hyväksytä. vaan käytettään maailmaa saastuttavaa ja tuhoavaa teknologiaa elämän pitkittämiseen.

mun on pakko peesata tummentamaani kohtaa. jälkimmäisestä olen eri mieltä. menetin juuri äitini ja olisin saastuttanut vaikka koko maailman että olisin saanut vielä pitää hänet.

no minä en ole hirmu eläinrakas(pari kissaa omistanut joskus,ja ne oli rakkaita kyl..)enkä itse ehkä vakuuttaisi,mutta en ymmärrä sitäkään jos joku niin tahtoo tehdä,että miks ihmeessä siitä tarttee alkaa riidellä..ja kuten ap viel kirjotti että itse maksaa kulut ym,niin..en tajua..mut eipä mun tarttekaan.tsemppiä vaan jatkossa:)

Meillä menee nuo eläin mielipiteet samoin kuin kuhan perheessä. Ja meillä on koira. Kuukauden meillä oltuaan teloi jalkansa ja lukuisten ell. reissujen jälkeen minulle jäi käten 900 lasku. Suosittelen ottamaan vakuutuksen, varsinkin isolle koiralle. Lonkka"tapaturmia" voi tulla helposti. Meillä kun i vakuutusta ollut, niin rahaa paloi kiitettävästi. Ja enää koirallemme ei saa vakuutusta. eillä välillä riidellään koirasta,koska mieheni on lyhythermoinen ja saattaa huutaa minulle siitäkin että laitan ketsuppia väärin lautaselle. Mutta jokaisella tapansa elää ja olla?

Minä en henkilökohtaisesti pidä ihmisistä jotka eivät pidä eläimistä. Minusta niissä täytyy olla jotain vikaa. Siis pääkopassa. Samoin jos ei ymmärrä toisen kiintymystä eläimeen ja sitä haikeutta kun joutuu siitä luopumaan. Kuinka monelle ihmiselle eläin on ainoa ystävä ja turva sekä lohduttaja. Silloin sen menetys on pahempi kuin jonkun täysin tuntemattoman ihmisen. Onko se niin käsittämätöntä ymmärtää?

AP:lle saat itkeä rakasta lemmikkiäsi ihan niin kauan kuin tarve vaatii. Niin minäkin itken ja voin itkeä vaikka kuollutta oravaa. Kannattaa ottaa se vakuutus. Noin iso koira kuin tanskandoggi on niin voi tehdä hurjaakin jälkeä jos irti pääsee (vaikka vahingossa) jne. vakuutus kattaa usein myös esim. autoille sattuvat vahingot jos toisena osapuolena koirasi. Lääkärikustannukset melkoiset jos koiralla sattuu olemaan esim. epilepsia (joka meillä oli yhdellä koiralla)

Minä kanssa kannatan sen vakuutuksen ottamista. Ihan oikeasti kun ne lääkärikulut voi olla melkoisen suuria! Meidän edesmenneellä koiralla ainakin olisi tullut sairauden hoito todella kalliiksi ilman vakuutusta, mutta jos vakuutusta ei olisi ollut niin sitten oltaisiin vaan makseltu. Kyllä meille koira ainakin oli perheenjäsen, vaikka ihmiset toki edelle menikin. Mutta en todella nähnyt mitään syytä lopettaa koiraa, jonka elämää sairaus ei mitenkään haitannut vaan muuten oli iloinen ja touhukas. =) Vanhuuten hän sitten lopulta kuoli ja kyllä meillä ainakin uskollisen ystävän poismenoa itkettiin :'(

Ap:lle piti vielä sanoa ennen nukkumaan menoa, että joskushan se miehenkin mieli muuttuu kun koira oikeasti tulee taloon ja siihen kiintyy. Moni, jolla ei ole ollut lemmikkejä ei välttämättä ymmärrä miten tärkeäksi se tulee. Vaikka eihän se aina näin mene, mutta toivotaan teidän kohdalla parasta =)

no,mun mies sano ettei mun kannata itkee mun kuollutta isää kun en pysty asialle mitään tekemään...sitten ite itki viimejouluna kun sen kultahamsteri kuoli |O
et on niitä näinkin päin!

Itse olen äärimmäisen eläin rakas ihminen ja samoin mieheni. Löytyy koira ja pari kappaletta maatiaiskisuja. Itse kyllä SUOSITTELEN koiran vakuuttamista. On oman koiran kanssa juostu eläinlääkärissä, jos mistä kaikesta ja ihan hyvin ollaan vakuutuksesta rahat takaisin saatu. Muuten olisi kyllä muutamankin kerran nielty tyhjää, jos vakuutusta ei olisi.
En oikein ymmärrä tätä, että miksei koiraa voisi vakuuttaa, sillä rotukoiraa kohdellaan LAISSA muutenkin, kuin tavaraa. (Siis vakuutathan television, miksi et koiraa). Okei nyt kuulosti tosi julmalta, mutta niin se on....
Sitä paitsi itselläni koira on vakuutettu: henkivakuutus (vakuutus yhtiö korvaa, jos koirani kuolee ennen kahdeksan vuoden ikää osto summasta), on eläinlääkärikulu vakuutus (oma vastuu on hyvin pieni), ja vastuuvakuutus (jos koirani tekee jotain esim. pudottaa television, kun ollaan kylässä, niin vakuutus korvaa tämänkin)...
Ja jos nyt aloitetaan puhumaan siitä, että minkä takia ottaa niin iso koira jos sille tarvitaan noin paljon kaikkea, niin vakuutetaanhan sitä pienemmätkin koirat.... (itse omistan tälläisen keskikokoisen koiran)...
Ja nyt HYI!!!, teitä jotka sanovat että ei eläimen perään voi itkeä, kuka sen kieltää ja kenellä täällä oikeesti on oikeuksia ruveta sitä tuomitsemaan ketä itkee ja miksi... Itse voisin sanoa, että en ymmärrä jos joku itkee sitä, että juhlissa kaatuu punaviiniä valkoiselle matolle ja pyytää ihmisiä poistumaan sitä varten, kun matto oli niin kallis ja se harmittaa.. (tästäkin löytyy kokemusta).. mutta en silti voi tuomita tätä henkilöä!!!!

Toivon todella että saat miehesi pään käätymään ja joskus teillä asuu sellainen aivan ihana sydämiä valloittava kuolanaama!!! ONNEA, tämän hankintaan!!! =)

Suosittelen todella tuota vakuutusta noinkin jalostetulle koiralle. Vaatisin jo kasvattajan ottamaan pentue vakuutuksen. Itse jouduin maksamaan pitkän pennin, kun "säästin" lopettamalla vakuutuksen.

Täytyy nyt sanoa että hirveitä juttuja jotkut kirjoitaa, vaikka kuinka olisi sananvapaus.. Eiköhän jokaisella meistä ole oikeus surra lemmikkiään on se sitten kultakala,koira tai kissa. Uskon että kyllä se mies vielä heltyy, doggi on kuitenkin niin ihana. Minulla on 4 koiraa ja kaikki on vakuutettu, kaksi niistä on doggeja ja ne tulee saamaan tarvittavat hoidot mitä tilanne vaatii. Kun lemmikin ottaa sitoutuu siihen että sen huolehtii asian mukaisesti=) Ja kun minun koiristani aika joskus jättää itken, suren niitä aivan varmasti,kyyneleitä tulen vuodattamaan tynnyri kaupalla.(Toinen doggi yli 9v) Kuhalle onnea toivottavasti löydät mukavan doggi pennun=)

mun jo kauan sitten kissojen taivaaseen mennyt rakas kissani sairastui aikoinaan diabetekseen, ja insuliinia pistettiin ja tarkkailtiin testiliuskoilla virtsan sokeripitoisuutta-ei olisi tullut mieleenkään lopettaa kissaa sairauden takia. En väitä että eläin tulisi asettaa ihmisen edelle, mutta arvo se on eläimenkin elämällä ja vuosia perheessä ollut lemmikki on perheen jäsen.
Minun mielestäni ihminen joka voi suhtautua noinkin kylmästi eläimiin, kuten sinun miehesi, on mielestäni jollain tapaa pelottava...

Alkuperäinen kirjoittaja AnnaManna:
Ymmärrän kyllä miestäsi. Eurolla saisit pidettyä lapsen hengissä kuivuudessa, mutta käytät mieluummin satoja euroja lemmikin lääkärikuluihin.
En inhoa eläimiä, mutta en ymmärrä sitä, että ihmisen tai eläimen kuolemaa ei hyväksytä. vaan käytettään maailmaa saastuttavaa ja tuhoavaa teknologiaa elämän pitkittämiseen.

mun on pakko peesata tummentamaani kohtaa. jälkimmäisestä olen eri mieltä. menetin juuri äitini ja olisin saastuttanut vaikka koko maailman että olisin saanut vielä pitää hänet.

rehellisesti sanoen, ennemmin käytän satoja euroja rakkaan lemmikin hoitamiseen kuin käyttäisin saman summan jonnekin nälkäalueen lasten hyväksi...juu olen itsekäs paska
ja kaiken lisäksi niin paska että kaiken hyväntekeväisyyden mihin minulla rahkeet riittää kohdistan kotimaahan

Meillä on koira koko perheen lemmikki suloinen sekarotuinen,koira on rokotettu ja sirutettu toistaiseksi ollaan säästytty kalliilta lääkärikuluilta.Mun pojalla on Tanskangokki aivan ihana koira mutta on kyllä kalliskin,koira maksoi paljon rokotukset kalliita kun on rotukoira ja pari lääkäri käyntiä ollu tosi kalliita.Koirat on ihania mutta joku raja siinäkin on mun mielestä,jos koira on sairas hoidetaanko sitä kuin ihmistä kyllä se koirakin kärsii hoidoista.Koiraa ei pitäisi ottaa perheeseen jos kaikki ei sitä hyväksy,kyllä koira vaistoaa jos siitä ei tykätä. AP jos otat Tanskangokin niin onnea se on upea koira.

En laittas euroakaan koiran vakuutukseen, enkä euroakaan mihkään keräyksiin, koska nekin rahat menee pääjehujen persiiseen!
Tämä siksi, jotta en pidä koirista, yks rakki puri mun lasta ja toinen mun serkkua, vaikka kaikki koirat eivät ole samanlaisia, en pidä silti. Enkä kissoista, kun niistä lähtee karvaa. :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Nadia:
En laittas euroakaan koiran vakuutukseen, enkä euroakaan mihkään keräyksiin, koska nekin rahat menee pääjehujen persiiseen!
Tämä siksi, jotta en pidä koirista, yks rakki puri mun lasta ja toinen mun serkkua, vaikka kaikki koirat eivät ole samanlaisia, en pidä silti. Enkä kissoista, kun niistä lähtee karvaa. :kieh:

oletko varma että pidät lapsestasi hmm.. jos hän vaikka kuolaa.. vai pissii lattialle..

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Minä en henkilökohtaisesti pidä ihmisistä jotka eivät pidä eläimistä. Minusta niissä täytyy olla jotain vikaa. Siis pääkopassa. Samoin jos ei ymmärrä toisen kiintymystä eläimeen ja sitä haikeutta kun joutuu siitä luopumaan. Kuinka monelle ihmiselle eläin on ainoa ystävä ja turva sekä lohduttaja. Silloin sen menetys on pahempi kuin jonkun täysin tuntemattoman ihmisen. Onko se niin käsittämätöntä ymmärtää?

AP:lle saat itkeä rakasta lemmikkiäsi ihan niin kauan kuin tarve vaatii. Niin minäkin itken ja voin itkeä vaikka kuollutta oravaa. Kannattaa ottaa se vakuutus. Noin iso koira kuin tanskandoggi on niin voi tehdä hurjaakin jälkeä jos irti pääsee (vaikka vahingossa) jne. vakuutus kattaa usein myös esim. autoille sattuvat vahingot jos toisena osapuolena koirasi. Lääkärikustannukset melkoiset jos koiralla sattuu olemaan esim. epilepsia (joka meillä oli yhdellä koiralla)

Munsta taas sellasella ihmisellä ei ole kaikki kotona joka on eläimessä niin kiinni et vertaa sitä perheenjäseneen.Ja aivan käsittämätöntä on ymmärtää et eläin on ainoa ystävä,turva ja lohduttaja.Ei noin saa asiat olla.
Ei eläin korvaa toista ihmistä.

mä ainakin ymmärrän kuhaa. Itselläni muutaman vuoden vanha kissa sekä 5v koira (beagle) ja kyllä murtuisin jos jommallekummalle sattuisi jotain. Enkä tosiaan ymmärrä sellasia ihmisiä jokka ei eläimistä pidä. Vaihda Kuha miehes, elä koiraa, koirat on luotettavampia

Mä en voisi ikinä asua saman katon alla tuollaisen miehen kanssa. Ja jos jostain syystä mun järkeni hämärtyisi niin, että moisen tyypin kotiini ottaisin, niin en ottaisi tänne yhtään eläintä kärsimään moisesta äijästä. Joten...jos rakastat eläimiä, älä ota niitä.

Alkuperäinen kirjoittaja merianna:
Alkuperäinen kirjoittaja AnnaManna:

rehellisesti sanoen, ennemmin käytän satoja euroja rakkaan lemmikin hoitamiseen kuin käyttäisin saman summan jonnekin nälkäalueen lasten hyväksi...juu olen itsekäs paska
ja kaiken lisäksi niin paska että kaiken hyväntekeväisyyden mihin minulla rahkeet riittää kohdistan kotimaahan
Taidanpa olla samaa maata. Ainakin tiedän et rahat menee eläinlääkäriin. Toisin olis jos antaisin rahaa hyväntekeväisyyteen. Kuka tietää mihin ne rahat siellä oikeesti menee ? Aseisiin ?

Meidänkin piti vakuuttaa tuo koira, eikä ajatusta ole haudattu vieläkään, on vaan vähän jäänyt kaiken muun toiminnan ollessa oleellisempaa ja tätä hetkeä enemmän... :ashamed:

Sun miehes on tässä asiassa ihan aasi. Mun serkku porasi kääpiöhamsterin (joka ei ollut edes kesy vaan häkissä eli koko elämänsä ilman että sitä saattoi pitää kädessä tai mitään) kuolemaa jotain viikon, niinkuin pieni lapsi ja ikää on 30 ja rapiat. Ja mä, mä poraan kärpästäkin jos sille päälle satun.
Tahvo ääliö. :kieh:

Vaikka varmasti monessa muussa asiassa ehkä ihana. :/

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Meidänkin piti vakuuttaa tuo koira, eikä ajatusta ole haudattu vieläkään, on vaan vähän jäänyt kaiken muun toiminnan ollessa oleellisempaa ja tätä hetkeä enemmän... :ashamed:

Sun miehes on tässä asiassa ihan aasi. Mun serkku porasi kääpiöhamsterin (joka ei ollut edes kesy vaan häkissä eli koko elämänsä ilman että sitä saattoi pitää kädessä tai mitään) kuolemaa jotain viikon, niinkuin pieni lapsi ja ikää on 30 ja rapiat. Ja mä, mä poraan kärpästäkin jos sille päälle satun.
Tahvo ääliö. :kieh:

Vaikka varmasti monessa muussa asiassa ehkä ihana. :/
Ei se poraaminen aina ääliömäistä ole. Kun mun kanini aikoinaan kuoili, ulvoin kuin palosireeni. Exäni jaksaa aina muistuttaa, että se oli ensimmäinen ja viimeinen kerta, kun hän ikinä näki mun kuoreni murtuvan. "Niskavuoren vanhoilla emännilläkin" on heikot hetkensä B)

en ehkä ottais vasikan kokoista koiraa talouteen jossa toinen on asiasta tuota mieltä.. mä en pidä koirista en nii pätkän vertaa.. on jääny kammo ku niitä on joskus meillä ollu 11 (leonbergiä ) ja kiitti se riitti mulle..

jos ei oo rahasta kiinni nii miksi toki ei vakuuttaisi koiraa, vaikka jokseenki kuulostaa aika... :whistle:

mutta joo.. kannattasko miettii uudelleen kuitenki et ottas vasta sitten ku mieski suostuis sen koiran hyvinvoinnin eteen jotain tekeenki..

Yhteistyössä