Voi ku olis rahaa ostaa tämä talo ja remontoida se talon tyylillle sopivasti

On unelmia paljonkin, joiden esteenä pikkujutturaha on :D!

Mutta ihan ekana voinen kyllä sanoa, että 80 000 e tuon talon remonttiin on ihan vain näyttää... Vaikka ei sitten modernisoi kliinisen valkoiseksi rostereineen ;). Ihan jo semmoset jutut kuin tuon aikakauden taloon kuuluvat eristeet ja ikkunat maksavat pitkän jonon euroja.

Niin, tulihan jo selväksi, että tätä meidän pikkutalon remontointia hidastaa ja unelmia himmentää tuo raha. On tullut kuulkaa ikkunoitten, kattojen, eristeiden, lattioiden, vesiputkien, sähköjohtojen, -keskusten yms hinnat surullisen tutuiksi :D!

[QUOTE="vieras";28910230]Kukaan ei halua asua noilla kulmilla...[/QUOTE]

:laugh: :laugh: :laugh:

Älä viitti olla noin lapsellinen ja typerä. Kyllä täällä ihmiset haluaa asua joten älä siinä soita suutas ku et kerran asioosta mitää tiä.

Mä en saa lainaa joten se siitä.

Pyydän anteeksi. Tarkoitukseni ei tokikaan ollut udella asioitasi.

Mut sitä meinasin, että tommoinen paikka ei o tekemistä pelkäävän unelma, vaikka semmoiselta näyttää. Tekemistä pelkäämättömän ja osaavan paikka on hyvinkin. Tai olis, jos siedettävän matkan päässä olis palkkatyötäkin tarjolla.

Pyydän anteeksi. Tarkoitukseni ei tokikaan ollut udella asioitasi.

Mut sitä meinasin, että tommoinen paikka ei o tekemistä pelkäävän unelma, vaikka semmoiselta näyttää. Tekemistä pelkäämättömän ja osaavan paikka on hyvinkin. Tai olis, jos siedettävän matkan päässä olis palkkatyötäkin tarjolla.

En mä itte osaa pahemmin remppahommia tehdä, opastettuna jotaki. Isä on eläkkeellä, että tuos olis sille tekemistä. :D No joo ei kyllä mä haluaasin tuollaasen remontoimiseen ammattiporukan mieluusti. Tuo talo on lähellä paikkakunnan keskustaa, että töitä tuon lähellä on ainaki mun alalla. Mutta ei se mua auta ku ei oo varaa tuota taloa ostaa.

Mieletön!!!!!

Taidan olla pässi, mutta minusta ei edes näyttänyt pahalta sisältä. Mitään ihmeempää rempattavaa en kyllä nähnyt.
Halpa!!!
Onko tuo Scarlett kauan ollut myynnissä?

Noita upeita, yksityiskohtia täynnä olevia hirsitaloja on koko pohjanmaa ja pohjoissuomi täynnä. Ennen nämä asiat tehtiin kunnolla, satavuotias talokin voi olla paremmassa kunnossa kuin 70-80-lukujen tuotokset. Ulkonäköön panostettiin ja se työn jälki oli aivan toista kuin tänäpäivänä, silloin rakentamiseen ja viimeistelyyn käytettiin runsaasti aikaa ja työstä oltiin jumankauta ylpeitä. Talot olivat tyylikkäitä ja idyllisiä, näillä taloilla on sielu.

Nykyään kaikki toimii liukuhihnameiningillä, pakettitaloja pelto täyteen, toistensa kopioita. Laatu on mitä on.

Se on harmi että näitä vanhoja puutaloja ei arvosteta tarpeeksi, ne olisivat tärkeä osa kulttuuri-, ja rakennushistoriaamme, niitä tulisi suojella ja kunnostaa alkuperäiseen loistoonsa. Toki purkukuntoiset talot ovat erikseen.

Täälläpäin useat lapsena ihannoimani upeat talot ovat vuosien saatossa jääneet tyhjilleen, muuttuneet autiotaloiksi, nuorison ryyppypaikoiksi ja hiljaksilleen yksi toisensa jälkeen haihtuneet savuksi taivaalle.

Se on surullista.

• Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
vaatii remonttia ja paljo.

Missä niin sanotaan? Talo on pikkuhiljaa vanhentunut tuohon kuntoon, mutta ei se siitä asumiskelvotonta tee. Lähellekään. Mikäli katto ei vuoda tms. talot vanhenevat todella hitaasti. Luulen, että tuossakin voisit asua kymmenen vuotta ihan tuosta vain teknisen kunnon puolesta ilman mitään remonttia.
Se on eri asia, jos _haluat välttämättä_ sitä kuuluisaa "oman näköiseksi" tekemistä. Mutta ei mikään pakota remontoimaan yhtään.

Minä seuraan monta blogia, jossa kunnostetaan perinteitä kunnioittaen vanhoja asemarakennuksia, kouluja, kauppoja, taloja... Hienoa työtä ihmiset jaksaa tehdä vuosikausia pelastaakseen jotain arvokasta.

Mukava niitä on katsella ja ihailla. Itsestä ei vaan ikinä olis semmoseen urakkaan, vaikka rahakaan ei olis esteenä. on kuitenkin ihanaa, että semmosia ihmisiä on olemassa :)

Tuo talo pihapiireineen on i-h-a-n-a !

Halpa ja hieno, jos tahtoisin asua Teuvassa (missä se edes on?) niin ostaisin. Me maksoimme omasta samankuntoisesta maatilastamme yli 250t, pintaremppaa on tiedossa mutta elinikäistä projektia me miehen kanssa toivoimmekin.
Ei ole iso laina, go for it!

[QUOTE="vieras";28910482]Noita upeita, yksityiskohtia täynnä olevia hirsitaloja on koko pohjanmaa ja pohjoissuomi täynnä. Ennen nämä asiat tehtiin kunnolla, satavuotias talokin voi olla paremmassa kunnossa kuin 70-80-lukujen tuotokset. Ulkonäköön panostettiin ja se työn jälki oli aivan toista kuin tänäpäivänä, silloin rakentamiseen ja viimeistelyyn käytettiin runsaasti aikaa ja työstä oltiin jumankauta ylpeitä. Talot olivat tyylikkäitä ja idyllisiä, näillä taloilla on sielu.

Nykyään kaikki toimii liukuhihnameiningillä, pakettitaloja pelto täyteen, toistensa kopioita. Laatu on mitä on.

Se on harmi että näitä vanhoja puutaloja ei arvosteta tarpeeksi, ne olisivat tärkeä osa kulttuuri-, ja rakennushistoriaamme, niitä tulisi suojella ja kunnostaa alkuperäiseen loistoonsa. Toki purkukuntoiset talot ovat erikseen.

Täälläpäin useat lapsena ihannoimani upeat talot ovat vuosien saatossa jääneet tyhjilleen, muuttuneet autiotaloiksi, nuorison ryyppypaikoiksi ja hiljaksilleen yksi toisensa jälkeen haihtuneet savuksi taivaalle.

Se on surullista.[/QUOTE]

Hyviä pointteja. Suomen koko rakennuskannasta yli 100 vuotiaita taloja on oliko se nyt 2 vai 3 prosenttia. Ja yli 80 vuotiaitakin vain 5 prosenttia, eli ei niitä enää niin paljoa ole. Alkaa olla jo kiire pelastaa nämä jäljellä olevat. Ja luoja varjelkoon niitä taloja, etteivät joutuisi näiden "kaikki vanha pois ja uutta tilalle" - remontoijien kynsiin.

Upea talo. Ja taatusti remonttia vailla. Se on tietty haluaako remontoida toimivaksi ja nätiksi talon hengen mukaan vai riittääkö, et kunhan ei vesi sada sisään. Pohjanmaalla on aika paljon tuollaisia nättejä vanhoja rakennuksia/pihapiirejä halvalla. Ja uudempiakin asialliseen hintaan.

Itse kanssa oon pienestä pitäen haaveillu ostavani jonkun vanhan rakennuksen ja kunnostavani sitä pikkuhiljaa. Joku vanha koulu tai navetta! Tai mikä vaan. Aina välillä eksyn selailemaan mitä kaikkia mökkeröisiä myynnistä löytyy, mutta haaveiluksihan se jää, koska se raha :(

Minä seuraan monta blogia, jossa kunnostetaan perinteitä kunnioittaen vanhoja asemarakennuksia, kouluja, kauppoja, taloja... Hienoa työtä ihmiset jaksaa tehdä vuosikausia pelastaakseen jotain arvokasta.

Mukava niitä on katsella ja ihailla. Itsestä ei vaan ikinä olis semmoseen urakkaan, vaikka rahakaan ei olis esteenä. on kuitenkin ihanaa, että semmosia ihmisiä on olemassa :)

Tuo talo pihapiireineen on i-h-a-n-a !

Hei! Oisko sulla heittää linkkiä joihinkin kyseisiin blogeihin? Ois aivan ihana seurata! Ei ois väliä että millasta rakennusta kunnostetaan. Eikä haittais vaikka projekti ois jo ohi. Ois vaan hauska nähdä tollasen prokkiksen vaiheita.

[QUOTE="vieras";28911905]Hei! Oisko sulla heittää linkkiä joihinkin kyseisiin blogeihin? Ois aivan ihana seurata! Ei ois väliä että millasta rakennusta kunnostetaan. Eikä haittais vaikka projekti ois jo ohi. Ois vaan hauska nähdä tollasen prokkiksen vaiheita.[/QUOTE]

Tuolla on jotain juttuja, kun vanhasta pitävä timpuri kunnostaa eri projekteja.
Puusuutari

Yhteistyössä