Voi kun joskus saisi yhtenä aamuna olla vaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kyllästynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kyllästynyt"

Vieras
Onko muita, joilla samanmoinen fiilis? Mä herään meillä joka ikinen aamu lapsen herätessä (eli 6-7 aikaan), ja mies kömpii ylös kun häntä huvittaa (lähtee siis töihin vasta 9-11 aikoihin). Niin ja toisena vapaapäivänään nukkuu lounaaseen asti.

Ollaan asiasta väännetty miljoonaan kertaan, mutta ei vaan mene miehen jakeluun. Hän on sitä mieltä, että koska mä olen hoitovapaalla niin mun kuuluu herätä joka aamu, koska saanhan sitten päivisin nukkua kun lapsi nukkuu. Mies vaan ei tajua, ettei tässä ole edes itse nukkumisesta kyse vaan siitä että haluaisin edes joskus herätä omia aikojani, enkä silloin kun lapsi herää. Olisi ihanaa rauhassa makoilla sängyssä, syödä aamupalaa ja kerrankin olla vaan. Ei tarvitsisi aamulla lähteä lapsen ja koiran kanssa ulos.

Mies aina sanoo, että pitkien työpäiviensä takia hän tarvitsee enemmän lepoa. No juu, mutta jos jaksaa yöt surffailla netissä/katsella leffoja/treffata kavereitaan niin kyllä sillon pitäisi sitä energiaa löytyä myös siihen että on aamuisin lapsensa kanssa ennen töihinlähtöään (varsinkin kun kotiin tulee vasta lapsen mentyä yöunille).

Mä oon vaan niin tuskastunut tilanteeseen, ja kun mikään ei tunnu auttavan. Odotan jo innolla töihin paluuta, meen niin aikasin töihin että muu perhe nukkuu joten saan edes sillon sit nauttia niistä rauhallisista aamuista :D (tosin koira täytyy silloin lenkittää).

Tuo koira siinä pahempi on, sen kanssa pitää mennä ulos heti aamusta satoi tai paistoi. Vielä lapsikin kääntää kylkeä miehen seurana kun sinä lähdet ulkoiluttamaan koiraa, vielä joskus viiden vuoden päästä :)

Alkuperäinen kirjoittaja KääKKä de la KääKKä;29285269:
Varaa itsellesi ja kaverillesi laivamatka viikonlopuksi ja jätät miehen lapsen kanssa kotiin ;)

Voi kuule, tämänkin olen tehnyt pariinkin kertaan. Ainoa vaan, että mies ei kokoaikaa suostu lasta hoitamaan joten joudun aina hommaamaan jonkun hoitajan. Niin ja yhdellä kertaa ei ollut viitsinyt edes lapsen kanssa herätä koska "minä en seitsemältä ala heräämään", joten oli lapsi sitten kuulemma 1,5h huudellut/touhunnut sängyssään kunnes oli nukahtanut uudestaan kun ei kukaan tullut häntä poiskaan hakemaan...

[QUOTE="kyllästynyt";29285292]Voi kuule, tämänkin olen tehnyt pariinkin kertaan. Ainoa vaan, että mies ei kokoaikaa suostu lasta hoitamaan joten joudun aina hommaamaan jonkun hoitajan. Niin ja yhdellä kertaa ei ollut viitsinyt edes lapsen kanssa herätä koska "minä en seitsemältä ala heräämään", joten oli lapsi sitten kuulemma 1,5h huudellut/touhunnut sängyssään kunnes oli nukahtanut uudestaan kun ei kukaan tullut häntä poiskaan hakemaan...[/QUOTE]

No kuule olisi ehkä aika herran totutella. On se lapsi hänenkin, vai olettaako mies saaneensa perheen ilman vastuuta?

Alkuperäinen kirjoittaja KääKKä de la KääKKä;29285303:
No kuule olisi ehkä aika herran totutella. On se lapsi hänenkin, vai olettaako mies saaneensa perheen ilman vastuuta?

No minkäs teen, kun eipä toista nyt saa väkisin ylös potkittua niin pakko se on itse nousta.

Meillä on vähän sama kuvio; mies menee töihin yleensä 9-10 aikaan, joskus myöhemminkin, ja on auttamattoman aamu-uninen. Minä olen luonnostani virkumpi aamuisin, joten kuvio on mennyt sellaiseksi että minä herään lapsen kanssa ja herätellään mies sitten parin tunnin päästä. Olen kotona vielä, ja minä(kin) ajattelen melko pitkälti niin, että mies nukkukoot kun a) siellä töissä käy ja b) tämä on meillä luonnollisempi rytmi ja asetelma.

Mutta tottakai minä kaipaan väliin niitä aamuja ettei tarvitse laittaa aamupalaa, taistella uhmiksen kanssa vessassa käynnistä/pukemisesta/mistä lie, ja koittaa jossain välissä hörppiä se jäähtynyt kahvi, laittaa se mikroon lämpiämään ja unohtaa sinne. Sellaisina aamuina, ja joskus jo illalla, sanon miehelle että "olisitko kiltti ja nousisit, mua laiskottaa", ja silloin mies nousee ja hoitaa lapsen aamutoimet ja kiikuttaa se pihalle mikäli ei ole kiire töihin. Näinä aamuina venyttelen sängyssä ja mikä parasta, juon sen aamukahvini rauhassa!

Miehelle ei tule mieleenkään ruveta vinkumaan väsymystään, sillä hän ymmärtää olevansa melko hyvässä jamassa kun saa "luistaa" aamutoimista ehkä yhtä tai kahta aamua kuukaudessa lukuunottamatta. Me tullaan kyllä muutenkin todella hyvin toimeen, eikä tämäkään asia ole sellainen josta kehitettäisiin eripuraa.

Alkuperäinen kirjoittaja KääKKä de la KääKKä;29285321:
Jatka toki kynnysmattona olemista, jos niin tahdot.

No kerroppa mulle viisaana että mitä voisin tilanteessa tehdä?? Ei mulla ole sydäntä kuunnella kun lapsi itkee kurkku suorana sängyssään.

Hpmh: No juu ei toimisi kyllä meillä :( Juuri tänään taas väännettiin siitä asiasta, kun syksyllä sovittiin että kerran viikossa mies hoitaa aamutoimet. Tämä on tainnut tapahtua yhteensä 2 kertaa, ja toisella kertaa hirveän raivoamisen säestyksellä.

[QUOTE="kyllästynyt";29285339]Hpmh: No juu ei toimisi kyllä meillä :( Juuri tänään taas väännettiin siitä asiasta, kun syksyllä sovittiin että kerran viikossa mies hoitaa aamutoimet. Tämä on tainnut tapahtua yhteensä 2 kertaa, ja toisella kertaa hirveän raivoamisen säestyksellä.[/QUOTE]

Rasittavaa tuollainen! Osallistuuko mies muuten lapsenhoitoon? Miksi ne aamutoimet nimenomaan ovat tervanjuontia, onko iltaisin sama homma? Ymmärtääkö mies, että antamalla sulle "vapaa-aamun" hän saa hyväntuulisemman vaimon ainakin sille päivää? Jos ei ymmärrä niin koita vääntää rautalangasta, vaikka vaikeaa se on jos on itsepäinen ja -keskeinen mies (voi ne naisetkin olla, ei sillä).

Rasittavaa tuollainen! Osallistuuko mies muuten lapsenhoitoon? Miksi ne aamutoimet nimenomaan ovat tervanjuontia, onko iltaisin sama homma? Ymmärtääkö mies, että antamalla sulle "vapaa-aamun" hän saa hyväntuulisemman vaimon ainakin sille päivää? Jos ei ymmärrä niin koita vääntää rautalangasta, vaikka vaikeaa se on jos on itsepäinen ja -keskeinen mies (voi ne naisetkin olla, ei sillä).

No kyllä se jonkin verran (sillon kun on kotona). Mutta aika paljon saa joka asiasta aina vääntää, sanoinkin miehelle että haluaa aina kuoria vaan kermat päältä ja mun pitäis hoitaa sit kaikki muu...

Mies on kotona vaan 1-2 iltaa/viikko, joten iltahommat on aikaslailla mun juttuni.

Ja juu, tuon kanssa keskustelu on todella vaikeaa kun puolustaa vaan itseään tai sit alkaa vääntään jotain "niin niin, sulla se on niiiin rankkaa olla täällä kotona" jne, tänäänkin piikitellyt pitkin päivää.

Kyllä miehet kaivaa niin omaa kuoppaansa, kun alkavat vittuilemaan naiselle. Siitä 10 vuoden päästä on näitä tuoppiin itkijöitä "akka jätti ja lapsetkaan ei välitä".

Yhteistyössä