Voi luoja, auttakaa, elämäni rakkaus...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mitä nyt?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mitä nyt?

Vieras
Olen ollut 7 vuotta rakastunut erääseen ulkomailla asuvaan mieheen. Ja minuutti sitten kuulin, että hän on nykyään naimisissa. Mun sydän palaa, mä tukehdun. Mitä nyt?

Mutta miten jatkan elämääni eteenpäin... kun olin aina haaveillut, että ehkä vielä joskus meillä olisi mahdollisuus... Kun viimeksi soitin hänelle kolme vuotta sitten, hän ei ollut suhteessa, hän tuli surulliseksi siitä, että kerroin minulla silloin olevan miesystävä, jota kohtaan en koskaan tuntenut sellaista salamointia, kuin tätä miestä kohtaan.

[QUOTE="aloittaja";27983861]*eli kerroin, että mulla oli miesystävä, mutta siis en sitä, etten tuntenut samoin jne...[/QUOTE]

Vähän kyllä itse olet nyt hommas ryssinyt. Jos se oikeasti on ollut elämäsi rakkaus niin miks sä näiden kaikkien vuosien jälkeen olet vielä siinä?

[QUOTE="Ccc";27983919]Soitit kolme vuotta sitten? No olipas läheinen.[/QUOTE]

No, olosuhteet olivat sellaiset, ettei muuta voinut. Mutta nyt ette usko, tämä vaikuttaa tapahtuvan nyt kyllä Porvoossa kun tämän kerron, mutta puhuin juuri miehen kanssa puhelimessa ja itkin silmät päästäni. Hänen aviollinen statuksensa olikin kuulemma vain kaverin vitsillä heittämää. Ja mies haluaa nähdä minut vielä.

[QUOTE="aloittaja";27984045]Niin, homman nimi on se, että hän on muslimi, minkä vuoksi epäröin. Yritin pitää järjen kädessä. En vieläkään tiedä, mitä tehdä.[/QUOTE]

Älä mene missään tapauksessa naimisiin muslimin kanssa, jos olet kristitty itse. Se uskonto sitoo naista, vaikket olisi edes itse muslimi. Jos mies kääntyy kristityksi, sitten. Valitettavasti puhun kokemuksesta.

[QUOTE="vieras";27984150]Älä mene missään tapauksessa naimisiin muslimin kanssa, jos olet kristitty itse. Se uskonto sitoo naista, vaikket olisi edes itse muslimi. Jos mies kääntyy kristityksi, sitten. Valitettavasti puhun kokemuksesta.[/QUOTE]

Niin, tämähän juuri on se elämäni suuri tragedia. Miksi oi miksi hän on muslimi ja toisesta maasta? Tiedän, että hänkin tuntee aidosti ja syvästi minua kohtaan. Tai ainakin silloin, kun näimme, sen tiesi. Se sydämen hakkaus rinnassa ja kämmenissä ja hohto silmissä ja kasvojen puna. Puhuimme nyt vielä uudelleenkin puhelimessa ja sanoin myös siitä, ettei hommat toimi täällä niin kuin hänen kotimaassaan - ei voida vaan mennä äkkiä naimisiin ja hankkia lapsia pika-aikataululla, kuten siellä on tapana. Hän tajusi, ja sanoi, että voidaan seurata minun tapaani.

Tunteet ovat aivan uskomattoman ristiriitaiset... Hän on aika kouluttamatonkin, ja tiedän, ettei hän ole millään lailla järkivalinta, mutta miten ihmeessä unohdan hänet ja sen tunteen hänen kanssaan? Voin kertoa, että täytän kohta 30, enkä koskaan ole kenenkään muun kanssa kokenut vastaavaa. Henki lähes salpaantui jo hänen hipaisustaankin. Nyt minun pitäisi päättää, menenkö vielä kerran katsomaan häntä ja keskustellaan sitten asiat halki ja ollaan ehkäpä vielä viimeisen kerran iho ihoa vasten. Ja ehkäpä jos se järki sitten tulisi kuvioihin ja saisin pisteen tälle rakkaustarinalle niin että voisin siirtyä elämässä eteenpäin. Pohdintaa...