Voi miksi lapset kiusaavat noin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wilma-73
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Wilma-73

Aktiivinen jäsen
14.09.2006
3 570
0
36
On kyllä taas niin paha mieli pojan puolesta, voi kun saisi aikaa käännettyä takaisin, en olisi koskaan halunnut muuttaa tähän nykyiseen kylään, olisi lapsille ollut parempi asua lähellä kaupungia, vanhassa kodissa missä lähistöllä paljon ystäviä....

Poika soitti "ystävälleen", kysyi voiko tulla pihalle pulkkamäkeen. Kaveri sanoi että hän on täällä pururadalla, tule tänne. No meidän poika juosten meni, ei tuo kaveri ollutkaan siellä. Poika soitti uudestaan, joo, hän meni jo vähän tänne metsän puolelle, tule tänne. Ja poikahan meni, odotusta täynnä, kohta pääsee pulkkamäkeen kaverin kanssa, kivaa.

Ei ollut tuo "kaveri" sielläkään, uusi soitto...Hahaa, olivat vetäneet poikaa nenästä, tuo "kaveri" olikin toisten poikien kanssa kotonaan ja tekivät kiusaa meidän pojalle. Itkien tuli ekaluokkalainen kotiin..... :'(

Raakaa se joskus on. Tulee usein vaan mieleen ettei omena ole kauas puusta pudonnut.
Mistäköhän lapset saa sen mallin jos eivät omasta kodista?
Sieltä se lähtee , asennevamma toi kiusaaminen .
Halaus sulle.

Voi ei! Sydäntä särkee, kun ajattelee lapsen pahaa mieltä.
Mulla hieman samanlaiset fiilikset. Muutettiin juuri ennen lapsen koulun alkua ja nyt olen huomannut, että muut tytöt ovat jo paiväkodissa muodostaneet niin tiiviin verkon, ettei oma meinaa päästä sisään laikkaihin ollenkaan. Sydämeen sattuu kun lapsi sanoo menneensä kiven taakse välkällä, että saisi olla yksin kun kukaan ei leiki.

Mun poika 4v. itki eilen illalla, että miksi äiti pitää mennä kerhoon, kun siellä vain kiusataan. Olen puuttunut jo asiaan, mutta 5v.t kiusaavat meidän poikaa, joka ryhmän nuorin. Sattuu niin äidin sydämeen nuo...

Alkuperäinen kirjoittaja Swing:
Noinhan sille Pekka-Ericillekin kävi, kun muuttivat Jokelaan.

Voit arvata että sama ajatus tuli mieleen kun silloin katsoimme miehen kanssa Pekka-Ericin vanhempien haastattelua.... :/

Luulimme että muutto kaupungin keskustan liepeiltä maalle pienen kyläkoulun lähelle olisi lapsille hyvä asia, toisin on käynyt. Koulussakin kiusausta esiintyy todella paljon, lisäksi tässä kylässä ei uusia lapsia oteta mukaan touhuihin, ulkopuolisiksi jäävät....

Yrittäneet kyllä olemme, synttäreille kutsuimme kaikki mahdolliset lapset lähistöltä, ajattelimme että kun tutustuvat paremmin niin kiusaus loppuisi vaan ei, ei auttanut...Leikkimään meille olemme aina antaneet tulla, kannustaneet poikaa pyytämään kylään, kaikki on tainnut olla ihan turhaan. :ashamed:

Mulle tuli kansa mieleen oma lapsuus! Meni kylmät väreet pitkin selkää kun luin tuon ja muistin kuinka itseeni aikoinaan kiusattiin!

Voimia sulle ja lapselle! Ja rauhallista joulua!

Alkuperäinen kirjoittaja Takapiru:
:'( Kurjaa. Myötätunnosta tuli mullakin tippa linssiin.

Menkää yhdessä laskemaan, jos vähän paranisi pienen mieli?

Me aiotaan koristella nyt pipareita yhdessä, isosisko lupasi mennä pojan kanssa pulkkamäkeen sen jälkeen, mulla kun ei selkä tällä hetkellä kestä pulkkamäkeä vaikka intoa olisi, lunta satanut yön aikana todella paljon... =)

oletko jutellut asiasta vanhempien kanssa?jos "normaalit"vanhemmat niin varmasti pitävät lapsilleen puhuttelun ja kannustavat ottamaan mukaan,itse olisin ainakin järkyttynyt jos omapoika7tyttö käyttäyityisi noin...jaksamista teidän perheelle,tiedän että raskasta varmaan on

Alkuperäinen kirjoittaja sire:
oletko jutellut asiasta vanhempien kanssa?jos "normaalit"vanhemmat niin varmasti pitävät lapsilleen puhuttelun ja kannustavat ottamaan mukaan,itse olisin ainakin järkyttynyt jos omapoika7tyttö käyttäyityisi noin...jaksamista teidän perheelle,tiedän että raskasta varmaan on

Joo tuollaiset asiat välittömästi vanhempien tietoon!! Vanhemmat pystyvät vielä tuollaiseen vaikuttaan, kun lapset ovat noinkin pieniä. Tuskin vanhemmatkaan haluaa, että oma lapsi käyttäytyy tuollain.

Niimpä tosi julmia nuo ekaluokkalaisetkin jo toisilleen.

Meillä 7v tytöillä on kaveripulmia, kun kaverit "kiristää", jotta olisivat kavereita. Esim. jos et anna mulle sun joulukalenterisuklaata tai jos et anna minun käyttää leikissä sinun prinsessamekkoa, niin en leiki sun kanssa/lähden kotiin.

Tuokin tyttö on oikea kullannuppu aikuisten nähden, mutta silloin kun aikuisia ei näy paikalla niin käytöstapoja ei ole lainkaan: kiristää, uhkailee ja laittaa toiset tekemään typeryyksiä tai ainakin syyn toisten niskoille.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hanakasti tartutte nyt tuohon kiusaamiseen!! Mua aikoinaan kiusattiin koulussa, mutta kiitos isän, joka puuttui asiaan. Se on lapselle aivan kamalaa,että kiusataan.

Kyllä soitin heti tuon pojan äidille, tuntui että hän ei oikein välittänyt asiasta. Mutta tietää nyt ainakin asiasta...

En tiedä mitä muuta voin enää tehdä, nuo toiset pojat ovat kuitenkin olleet ystäviä koko ikänsä, meidän poika on uusi tulokas, olemme asuneet täällä vasta 1½ vuotta.

Ja tiedän mitä on olla kiusattuna, omia kokemuksia asiasta on, arvet siitä jäävät, ikinä asia ei unohdu, mua kiusattiin vielä 10 luokallakin...

Alkuperäinen kirjoittaja :(:
Mun poika 4v. itki eilen illalla, että miksi äiti pitää mennä kerhoon, kun siellä vain kiusataan. Olen puuttunut jo asiaan, mutta 5v.t kiusaavat meidän poikaa, joka ryhmän nuorin. Sattuu niin äidin sydämeen nuo...

Meillä oli esikoisen kohdalla jo esikoulussa kiusaamista, hoitajat eivät ottaneet minua tosissaan, vasta kun mies puuttui asiaan niin alkoi asiat muuttua. Esikoisen kiusaus loppui siihen, onneksi.

Siinä syyksi riitti se että esikoulu oli päiväkodin yhteydessä eikä tyttöni ollut siellä muuta kuin sen ajan mitä esikoulu kesti, eli hän oli erilainen kuin muut. Muut olivat siellä muutenkin hoidossa....

Toivon että teilläkin tilanne saadaan paremmaksi, tiedän äidin tuskan tuossa tilanteessa. :hug:

Yhteistyössä