Voi MIKSI, VOI MIKSI, pimeänajo ajetaan autokoulun(manuaali) autolla?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ottaa pannuun
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ottaa pannuun

Vieras
En oo ajanu manuaalilla sitten autokoulun ja sielläkään se ei pääkoppaan menny, se saakelin kytkimen polkeminen milloin jarrun kanssa ja milloin kaasun kanssa ja milloin tuntea se kohta milloin auto alkaa lähteä liikkeelle! Aivan saakelin raivostuttavaa lähteä ajamaan nyt 2 vuoden jälken jollakin manuaaliautolla saakeli tunnin ajoa!!! Miksi ihmeessä tätä ei saa suorittaa omalla autolla, oli se sitte automaatti tai manuaali?! Ja sitte kuitenki kakkosvaiheen saa ajaa omalla autolla...en tajua...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sun olis sit kyl parempi olla ajamatta millään...
Mun mielestä jokaisen jolta ajokortti löytyy PITÄÄ pystyä ajamaan myös ihan tavis autolla.

Mä olen ihan samaa mieltä... Ja jos ei pysty, niin sitten ei aja manuaalivaihteisella, eli jätetään pimeänajo ajamatta.

öö, jos kerta kortti on henkilöautolle ni eikös se pitäs kuitenki osata ajaa sil manuaalil, ku etkös semmosel inssinki ajanu??

mä en ainakaa kestä automaatteja!!! ei se oo ajamista jos liian helpoksi tehdään, automaatti, vakionopeuden säätimet, jne... (ei en omista vanhaa autoa ja yritä sen takia)

Ompas teillä hiekkaa siellä :D Oisinkohan silloin sen osannu JOTEN KUTEN koska inssistäkin läpi pääsin, mut sit tuli vuoden ajopelko ja nyt opetellu ajamaan automaatilla, kun ei satu olemaan muuta autoa? Ei tullu kellekkään mieleen et ei ole edes ollu mahollista ajaa manuaalia viimevuosina?

Tänä päivänä on sen verta automaatteja, helpompia ja mukavempia autoja ajaa, joten on se ihan älytöntä jso joku ei taho kytkintä turhaan polkea ja töppäillä tuola liikenteessä...EIkös se oo pääasia et osaa liikennesäännöt ja pääsee autollaan eteenpäin kuin et onko se automaatti vai manuaali, onko auto tän vuoden mallia vai 10 vuotta vanha, punanen tai harmaa väriltään???

Alkuperäinen kirjoittaja kriztina83:
öö, jos kerta kortti on henkilöautolle ni eikös se pitäs kuitenki osata ajaa sil manuaalil, ku etkös semmosel inssinki ajanu??

mä en ainakaa kestä automaatteja!!! ei se oo ajamista jos liian helpoksi tehdään, automaatti, vakionopeuden säätimet, jne... (ei en omista vanhaa autoa ja yritä sen takia)

Onpa naiivi ja typerä mielipide.

Jos annat laittaa ajokorttiin merkinnän ettet osaa ajaa manuaalia niin sit voit ajaa koko autokoulun automaatilla.

Miks sun pitäis saada ajolupa manuaaleille jos et kerran niitä osaa ajaa?

Alkuperäinen kirjoittaja ottaa pannuun:
Ompas teillä hiekkaa siellä :D Oisinkohan silloin sen osannu JOTEN KUTEN koska inssistäkin läpi pääsin, mut sit tuli vuoden ajopelko ja nyt opetellu ajamaan automaatilla, kun ei satu olemaan muuta autoa? Ei tullu kellekkään mieleen et ei ole edes ollu mahollista ajaa manuaalia viimevuosina?

Tänä päivänä on sen verta automaatteja, helpompia ja mukavempia autoja ajaa, joten on se ihan älytöntä jso joku ei taho kytkintä turhaan polkea ja töppäillä tuola liikenteessä...EIkös se oo pääasia et osaa liikennesäännöt ja pääsee autollaan eteenpäin kuin et onko se automaatti vai manuaali, onko auto tän vuoden mallia vai 10 vuotta vanha, punanen tai harmaa väriltään???

Ajokorttiin merkintä että sun ajo-oikeus koskee automaatteja, ja ongelmasi on ratkaistu.

Alkuperäinen kirjoittaja iipa:
Mä saan ajaa sen pimeä ajon autokoulun ekassa vaiheessa.
Ja ne joilla se jää välivaiheeseen ajavat sen simulaattorissa.

Mä kun sain inssin läpi me muutettiin 200km päähän...ei tullu heti muuttohäslingussä puhumattaka sen jälkeen ajaa sitä ja sit tosiaan oli se ajopelko siinä :/

En minäkään mielelläni manuaalia aja, vaikka sellasella oon korttini ajanu. Paljon helpomi keskittyä siihen liikenteeseen automaatin kanssa, kun vaan miettiä koko ajan sitä kytkimen käyttöä ja vaihteiden vaihtoa.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
En minäkään mielelläni manuaalia aja, vaikka sellasella oon korttini ajanu. Paljon helpomi keskittyä siihen liikenteeseen automaatin kanssa, kun vaan miettiä koko ajan sitä kytkimen käyttöä ja vaihteiden vaihtoa.

Jaa. Pitääkö niitä miettiä. :o

Alkuperäinen kirjoittaja Jep:
Alkuperäinen kirjoittaja ottaa pannuun:

Ajokorttiin merkintä että sun ajo-oikeus koskee automaatteja, ja ongelmasi on ratkaistu.
Tällä hetkellä oon vannoutunu automaattiautoilija, mut en tiedä tilannetta vaiks 10 vuoden päästä, jos mieli muuttuiskin...joten tuntuu SILTIKIN tyhmältä nyt yhen TUNNIN AJON TAKIA haluta semmonen merkintä...

mä oon sit varmaan outo, kun en huoli automaattia. Ne "ajattelee" liikaa itse. MUN pitää saada päättää millä vaihteella mennään.

no, totuus sis on, että olen ajanut automaattia n.5 kertaa (50-200 kilsaa/kerta) enkä siinä ajassa ja matkassa oppinut ohittamaan... AINA se vaihtoi isommalle just silloin kuin ei olisi pitänut. prkl.

Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:

Jaa. Pitääkö niitä miettiä. :o

Enpä oo koskaan ajatellu :o

Yhteistyössä