Voi miten kivaa. Pitää ottaa töist vapaata et pääsee kelaan

pelottava pontso

Aktiivinen jäsen
08.10.2006
10 493
2
36
|O :kieh:

Tuo mein kela kun on ihanasti auki 9-16.
Ennen oli torstai semmonen päivä kun kela aukes 8 ja meni kiinni 17.
Nyt sit jokapäivä tolleen 9-16.

Jos meinaan mennä sinne asioimaan niin tarvii olla töist poissa |O
Mukavaa!!

No ei se enää paljoo meinaa täs touhus! Muutekii nii paljo noit lasten asioist tulevii poissaoloja ja takasii tehtävii tuntei et kyllä nyt yks kelan käyntikii mahtuu mukaan :D

Tos yks päivä mietin et ei varmaan kukaan koskaan huoli minuu oikeisiin palkkatöihin kun jatkuvast on noit semmosii menoi mitkä sattuu keskelle päivää :whistle:
Mut lapset ja lasten asiat menee kyl etusijalle!

Ei tarttee välittää! Miä vaan purpatan näin aamutuimaan :D
Yssikseni ääneen taas aattelen :D

Ihan ensimmäiseksi utelen, miksi sinne on pakko mennä paikan päälle? No joo, itse vien useinmiten paperit sinne ja kysyn tiskiltä, että on kaikki tarvittava, mutta olen todennut etteivät ne siellä tiskillä juuri koskaan lopulta niistä tiedä. Sieltä sitten soittelevat kotiin ja kyselevät kaikenlaista papereihin liittyvää, mutta kaikki ne on lopulta selvinnyt. Sähköpostillakin tai netin kautta voi kysellä kaikenlaista itse, puhelimessa en viitsi jonotella.

Niinkun yhden paikan pomona vaan kyselen, mitkä on semmosia menoja, jotka sattuu työpäivän päälle? Olet ihan oikeessa, jos niitä on paljon, ei sua kauan töissä katella.
Siis asialliset sallitaan, mutt niitä on harvoin paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja Iiris:
Niinkun yhden paikan pomona vaan kyselen, mitkä on semmosia menoja, jotka sattuu työpäivän päälle? Olet ihan oikeessa, jos niitä on paljon, ei sua kauan töissä katella.
Siis asialliset sallitaan, mutt niitä on harvoin paljon.

on 2 erityislasta.
Lapsiin liityviä käyntejä on ollu tänävuonna ihan joka viikko. Ja muutamina viikoina kaksikin kertaa.
Eilen käytin keskimmäistä psykologin luona (tulevia testejä tulee olemaan 5 kertaa + lopuksi vanhempien käynti )
Viimeviikolla esikon lastenlääkäri. Sitä edellisenä viikkona keskimmäisen lastenlääkärikäynti.
Sitä edeltävänä viikkona oli koulupalaveri + toinen on tulossa. Kartotetaan esikon jatkossa parhainta koulumuotoa.
Esikolle pitää varata psykologiset tutkimukset (5 käyntikertaa + lopuksi vanhempien käynti )
Molemmat pitää käyttää silmälääkärissä.
Seuraavalla viikolla mennään keskimmäisen kanssa puheterapeutin luokse, esikolle pitää saada aika puheterapeutille. Katotaan tarviiko (saako ) molemmat puheterapia jaksot.
Esikko myös käy toisessa terapiassa joka viikko 2 kertaa, niihin liittyy kerran kuussa (n. 3 viikon välein ) vanhempien käynti.

ja ja ja....
Noi sattuu aina kaikki työajalle. Noissa missä pitää vanhemman olla mukana, minä olen se vanhempi. Noissa missä ei tarvii (esim esikon terapia ) ukko hoitaa kuletuksen.

Joka vuos tammi-maaliskuu on ihan täynnä kaikkee, sit rauhottuu ja toukokuussa on viimeset koulujutut. Sit taas rauhallista kunnes syys-lokakuussa taas palaveerataan, juostaan läkäreillä, eri asiantutijoiden luona, hommataan kaikista kaikenlaisia papereita, tehään tutkimuksia yms.

Mein pienin on "normaali" lapsi :D
Ei oo hänen kans tarvinnu ravata missään!

Lähetä vaan ne tukihakemuspaperit kelaan, soittelevat sitten perään, jos jotain on, vähenee yksi juoksu =)

Noihin lasten terapiakäynteihin, missä ei vanhemman tarvitse olla mukana, kannattaa harkita taksikuljetusta, missä kuljettaja hakee lapsen ja luovuttaa hänet henkilökohtaisesti terapeutille. Maksaa kelan omavastuun ja maksukaton jälkeen on ilmaista.

Osan pystyy siirtämään, mutta kyllä teille niitä käyntejä riittää. Kelaltahan voi sitten hakea rahaa noiden työajanmenetysten ajalta.

Yhteistyössä