Voi mun lapsi parkaa :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miettiihän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miettiihän

Vieras
Meidän tyttö täyttää ensikesänä 3 vuotta.Hänellä ei synttäreillä ole ollut lapsi ystäviä,pelkästään vaan aikuisia,sukulaisia ja pari minun ystävää(heillä ei lapsia).Eikä se ole mitenkään haitannut että ei ole ollut niitä lapsi kavereita.Mulla kun ei ole sellaisia ystäviä joilla olis lapsia,enkä ole jaksanut tutustuakaan kun käyn päivisin töissä.Eikä se sillai ongelma olekaan.
Nyt vaan rupes mietityttämään,kun tyttö on kesällä kuitenkin jo 3 vuotias ja eikä meillä ole muita kutsua synttäreille kun samaiset sukulaiset jotka ennenkin.Päiväkotikavereita en kahtais kutsua,kun en tunne heidän vanhempiaan ja minusta ja miehestä olisi outoa kutsua tuntemattomia ihmisiä. Sitten kun lapsi on isompi niin hänen on helpompi itse kutsua ketä haluaa.

Mutta siis onko ihan outoa kun tuon ikäiselle ei sitten muita synttäreille tule?

Ei meilläkään ole tytöllä ketään kavereita ollut synttäreillä. Täyttää nyt 4v ja ainoot lapset joita tulee on tytön serkut ja ne on vielä niin pieniä ettei tuo tyttö pahemmin niiden kanssa leiki. Eli ei se musta mitään outoa ole.

Kyllä sitä ehtii isompanakin :hug: Ja varmasti kaikkein tärkeintä tuon ikäisen synttäreillä on se tunnelma ja tietty ne kivat lahjat :)

Ei ollut aikoinaan meidänkään esikon 3v.synttäreillä kuin aikuisvieraita.Kouluikäisten synttäreillä alkaa sitten varmasti olemaan sitä "kaverivilskettä",kun tulee ne omat kaverit.

Joten älä huoli,ihan normaalia on tuon ikäisellä :)

Niin ei kai se sitten outoa ole.Itse vaan kun olen selaillut omia synttärikuvia lapsuudestani,niin aina oli kavereita pöytä täynnä.
Mutta kai se on helpompi sitten kun lapsi kutsuu itse ystävät.Minkähän ikäisenä voi lapsen viedä toisen synttäreille,ilman että itse jää myös sinne synttäreille?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin ei kai se sitten outoa ole.Itse vaan kun olen selaillut omia synttärikuvia lapsuudestani,niin aina oli kavereita pöytä täynnä.
Mutta kai se on helpompi sitten kun lapsi kutsuu itse ystävät.Minkähän ikäisenä voi lapsen viedä toisen synttäreille,ilman että itse jää myös sinne synttäreille?

Meillä tyttö meni ekaa kertaa päiväkotikaverin synttäreille pikkasen reilu kolmen vanhana. Tykkäsi kovasti olla.

meillä ei ole kellään vielä ollut kaverisynttäreitä, esikoinen jo 7v. Kovasti hän on nyt ekaluokalla muiden luokkatovereittensa synttäreillä ollut. Meillä hankaluutena se, että poika täyttää vuosia heinäkuun loppupuolella ja usein silloin ollaan jossain lomalla (sekä me että kaverit). Ajattelinkin, että jos pitäisi ne kaverisynttärit heti koulun alettua elokuussa, mutta tiedä sitä sitten....

ei meilläkään vielä pojan synttäreillä oo ollut kun mummit ja kummit(poika 4v).Ehkä sitten kun itse rupeaa puhumaan lastenkutsuista ja kavereista joita haluaisi kutsua..

ei siinä pahaa ole vaikkei lapsia olekkaan, MUTTA jos niitä mukaan haluaa ja esim sieltä päiväkodista niin mun kaveri teki silleen että oma lapsi vei siellä päiväkodissa kutsukortin ja saatekirjeen parille kaverilleen (eli äidit ei tunne toisiaan). kirjeessä oli että lapsemme ovat kavereita päiväkodissa ja nyt lapseni haluaisi kutsua lapsenne synttäreilleen....päivät ja ajat... mikäli lapsenne voi saapua synttäreille voitte soittaa meille nro.... ja ilmoittaa samalla myös mikäli allergioita, jotta voidaan huomioida tarjoilussa.

yksi kaveri pääsi. vanhempi toi ja sopivat ajan sitten milloin hakee...

täh. minulla oli lapsena kerran kaverisynttärit. olin jo koulussa.

Ei kai kukaan nykyäänkään pidä ennen kuin lapsi täyttää 4-5 vuotta, kaverisynttäreitä.
Meillä ei tule sukulaisetkaan lasten syntymäpäiville kun asuvat kaukana. ystäviäkään ei täällä ole kun tänne muutettu muualta. Että aika ihmeelliseltä tuntuu että säälit lastasi. Hänellä pullat hyvin uunissa.

Alkuperäinen kirjoittaja kriztina83:
ei siinä pahaa ole vaikkei lapsia olekkaan, MUTTA jos niitä mukaan haluaa ja esim sieltä päiväkodista niin mun kaveri teki silleen että oma lapsi vei siellä päiväkodissa kutsukortin ja saatekirjeen parille kaverilleen (eli äidit ei tunne toisiaan). kirjeessä oli että lapsemme ovat kavereita päiväkodissa ja nyt lapseni haluaisi kutsua lapsenne synttäreilleen....päivät ja ajat... mikäli lapsenne voi saapua synttäreille voitte soittaa meille nro.... ja ilmoittaa samalla myös mikäli allergioita, jotta voidaan huomioida tarjoilussa.

yksi kaveri pääsi. vanhempi toi ja sopivat ajan sitten milloin hakee...

Näin minäkin toimin, kun ei vielä muuten ketään "lapsellista" täältä tunnettu. Siinähän sitä tutustuu niihin vanhempiinkin, nyt vaan itseä niskasta kiinni ja lapselle kavereita hankkimaan. :)

Yhteistyössä