voi p*****ka!!! kyllä jonku verran v*****ttaa!!!

Molly Weasley

Aktiivinen jäsen
11.04.2007
3 830
0
36
äiti osti mulle varmaan jotain reilu kuukausi sitten 90? maksaneet sandaalit, jotka nyt sitten huomasin hieman hajonneiksi! ja arvatkaa mitä muuta?!! mä elien annoin sen kuitin niistä kengistä tytölle ja sitähän ei enää sitten löydy mistään!!!! mä annoin sen kuitin kun tyär penko mun lompsaa, ja aattelin ettei ne nyt hyvät sandaalit varmaan ihan heti rikki mene..eccon kengät..arvatkaapa vituttaako pikkusen?!!! |O |O |O |O

vie kauppaan takasin, kuittia et tarvi, jos heti menevät rikki, joku valmistusvirhe, itse olen tehnyt samoin, kyllä ne kaupassa tietävät mitkä heijän tuotteet ovat,

eli kun nää on ostettu kemissä kenkä expertiltä, ni mä sinne vaan kiikutan nää ja sanon että kuitti on hukassa, mutta täältä nää on ostettu.. uskooko ne sit sen?!! voiko käydä nii että ne alkaa solkottaan suutaan siitä kuitittomuudesta? kyse siis ihan "pienehköstä" viasta, kangas on tavallaan revennyt molemmista kengistä, sisäpuolelta sillain pituus suuntasesti.. ihan pohjan reunasta.. eli vois olettaa olevan jonkin sorttinen valmistus virhe..

Alkuperäinen kirjoittaja Riemurasia:
eli kun nää on ostettu kemissä kenkä expertiltä, ni mä sinne vaan kiikutan nää ja sanon että kuitti on hukassa, mutta täältä nää on ostettu.. uskooko ne sit sen?!! voiko käydä nii että ne alkaa solkottaan suutaan siitä kuitittomuudesta? kyse siis ihan "pienehköstä" viasta, kangas on tavallaan revennyt molemmista kengistä, sisäpuolelta sillain pituus suuntasesti.. ihan pohjan reunasta.. eli vois olettaa olevan jonkin sorttinen valmistus virhe..

ja sanot ei sulla tullut mieleenkään säästää kuittia maailman tappiin asti,
kyllä ne omat valikoimansa tietävät, joten pakko uskoo sinua, joten maanantaina kiikuta kengät sinne

Valmistusvirheeltä vaikuttaa.Jos myyjä alkaa vikisemään sano että otat kuluttaja-asiamieheen yhteyttä!
Lue myös kuluttaja-asiamiehen nettisivuilta omat oikeutesi niin voit valistaa myyjää jos alkaa urputtamaan. ;)

Mä roudasin joskus vuonna miekka ja kirves kolmet puman lenkkarit takas kauppaan ku yhetkää ei kestäny etes kuukautta, mitää kuitteja tarvinnu, lähettivät aina tehtaalle takas ja sain uudet tilalle suoraan..

H&M:llä ei ainakaan tarvi kuittia, jos reklamaatiossa on kyseessä on virheellinen tuote. Tosin siellä kyllä myydään vain niiden omaa merkkiä, kenkäkaupassa tiety on hankalampi tietää onko joku yleisesti myynnissä oleva kenkä ostettu juuri heiltä. Yrittäisin kyllä silti, vaikkei kuittia löytyisi!

Alkuperäinen kirjoittaja koivunkäpy:
Mä roudasin joskus vuonna miekka ja kirves kolmet puman lenkkarit takas kauppaan ku yhetkää ei kestäny etes kuukautta, mitää kuitteja tarvinnu, lähettivät aina tehtaalle takas ja sain uudet tilalle suoraan..

Meillä myös mies osti Camel bootsit, joista parin kuukauden käytön jälkeen halkesi pohja. Ei meillä mitään kuittia enää ollut tallella,mutta lähettivät kengät liikkeestä takaisin valmistajalle.

vein itse kenkäkauppaan sandaalini , meni rikki 3viikon kuluttua ostamisesta, ei kuittia, sanoin myyjälle ei ole kuitti enkä älynnyt säästää näin pitkälle, myyjä sanoi heiltä ostettu heidän myynti tuote ja sain uudet tilalle, eikä enää mennyt rikki, oli valmistusvirhe,joten aina voi mennä kysymään,ei mitään menetä

just tuossa soittelin ja kysyin muistaako se maksoiko se kortilla vai käteisellä ne.. ei muistanu ja on just lähössä reissuun, jotenka se asia nyt siirtyy sit parin viikon päähän..mutta kyllä mua harmittaa!! harmittaa niin perusteellisesti!!!! |O |O |O

olen itse huomannut että kun lähettää reklamaatiota valmistajalle niin saa usein isomman korvauksen kuin kaupasta. Netistä varmaan löytyy osoite tai ainakin puhelinnumero suomessakin minne voi ensin soittaa ja kysyä mitä tehdä.

ECCO-Suomi Oy Ab
ECCO on tuottanut asiakkailleen ainutlaatuisia jalkineita ja mukavia kävelyhetkiä jo miltei neljän vuosikymmenen ajan.

Perustiedot
Osoite Särkiniementie 3
00210 HELSINKI

PL 115
00211 HELSINKI
Puhelin 09 6689840
Fax 09 66898420

Sähköiset osoitteet
Kotisivu
www.ecco.com/fi/

Sähköposti

mie laitoin raiskille sähköpostia kun tytön uudesta verkkatakista alko nepparit tippumaan: kuvittelin että saan paremman "hyvityksen" tms. no raiski käski vaan ottaa yhteyttä myyjä liikkeeseen..... joten jouduin kiikuttamaan sen takas prismaan ja prisma lähettää sit raiskille! outoa kierrätystä kun prisma on kuitenki vain myynyt sen mulle!

just tuossa soittelin ja kysyin muistaako se maksoiko se kortilla vai käteisellä ne.. ei muistanu ja on just lähössä reissuun, jotenka se asia nyt siirtyy sit parin viikon päähän..mutta kyllä mua harmittaa!! harmittaa niin perusteellisesti!!!! |O |O |O

Sä et sais odottaa noin kauan! Tuote pitäis viedä heti takaisin kun huomaa virheen.Pahimmassa tapauksessa kaupan/valmistajan ei tarvi korvata jos ite vitkuttelet.

tarviitkos äitiä jos menet viemään kengät? ei myyjä sulta kysy kuka ne sulle osti, vaikka oisit itse ne itelles ostanut, vie ne maanantaina älä vetkuttele, siitä voi olla haittaa

Tässä kopio kuluttajansuojan sivuilta:

Ostajan on annettava liikkeelle mahdollisuus virheen toteamiseen ja sen korjaamiseen. Miten virhe todetaan, missä se korjataan ja kauanko se saa kestää riippuu monesta asiasta: kuinka selkeä virhe on todeta, kuinka helppoa se on korjata, kenkien käyttötarkoituksesta jne. Kenkien virhe oikaistaan, joka korjaamalla kengät tai vaihtamalla ne virheettömään. Korjaus on tehtävä kohtuullisessa ajassa, eikä siitä saa aiheutua ostajalle haittaa. Jos korjaaminen tai vaihto ei onnistu, ostaja voi vaatia hinnanalennusta tai kaupan purkamista. Kenkien lähettäminen tehtaalle ja niiden korjaaminen siellä voi olla yksi käytännöllinen tapa, mutta myös ammattitaitoista suutaria voi näissä tilanteissa sopia käytettäväksi.

Milloin ja kenelle virheestä ilmoitetaan?
Sinun on ilmoitettava virheestä kohtuullisessa ajassa siitä, kun havaitsit virheen tai kun sinun olisi pitänyt havaita se. Yleensä on järkevää tehdä virheilmoitus mahdollisimman pian virheen havaitsemisen jälkeen. Näin voit saada virheen nopeammin oikaistua ja estää myös vian laajenemisen tai pahenemisen. Lain mukaan virheilmoitus on kuitenkin aina tehtävä viimeistään kahden kuukauden kuluessa siitä, kun ostaja tosiasiallisesti havaitsi virheen.

Voit valita, teetkö virheilmoituksen myyjälle vai aikaisemmalle myyntiportaalle (maahantuoja tai valmistaja). Jos tavaralle on annettu takuu, voit halutessasi ilmoittaa virheestä myös takuunantajalle.

Virheen ensisijaisia oikaisukeinoja ovat korjaus ja vaihto.
Myyjällä on oikeus korjata virhe ennen tuotteen vaihtamista, jos korjauksen voi tehdä kohtuullisessa ajassa ja siten, ettei ostajalle aiheudu olennaista haittaa tai tavaran arvon alenemista.
Korjaus tai vaihto on tehtävä kohtuullisessa ajassa ostajan ilmoitettua virheestä.
Ostajalle on korvattava hänelle virheen oikaisusta aiheutuneet kustannukset.

Voit vaatia hinnanalennusta silloin, kun korjaus tai vaihto ei käy päinsä.
Hinnanalennuksen on oltava suuruudeltaan virhettä vastaava.
Esimerkiksi kodinkoneen pintavika voidaan hyvittää hinnanalennuksella.

Viimekädessä voit vaatia kaupan purkua. Edellytyksenä on, että
virheen korjaaminen tai tuotteen vaihto ei onnistu kohtuullisessa ajassa tai ilman ostajalle aiheutuvaa olennaista haittaa.
kyseessä on standarditavara ja myyjä ei saa sitä kuntoon ensimmäisellä korjausyrityksellä. Jos tavara on arvokas ja rakenteeltaan monimutkainen, myyjälle on kuitenkin yleensä varattava tilaisuus muutamaan korjausyritykseen.
virhe ei ole vähäinen.

Ostajalla on oikeus saada korvaus virheen aiheuttamasta vahingosta
Voit vaatia korvausta virheestä aiheutuneista välittömistä vahingoista, kuten matka-, posti- ja puhelinkuluista.
Välillinen vahinko, kuten virheestä aiheutunut tavaran käyttöhyödyn olennainen menetys, on korvattava, jos myyjä on menetellyt huolimattomasti.

Yhteistyössä