Voi perhanan perhana!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja cothis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

cothis

Aktiivinen jäsen
10.11.2006
21 297
0
36
Mulle ei pitäis antaa kukkia kidutettavaksi.. :headwall:

Mie sain tässä viikonloppuna jonku ruukkukukan, ja tottakai mä heitin sen kääreen veke ja ton kukan nimen sen mukana. En mä osaa noita hoitaa, mä tapan viherkasvitkin unohduksellani ja mä sain ton sentään meidän penskalta :headwall: Aurinkoa ja vettä ilmeisesti, voinko mä laittaa sen mahdollisesti selviämään mun hoidossa tohon ikkunalle roikkumaan.. mikäs se on, sellasessa, hmm.. amppelissa?

Tarpeeksi ylhäällä kersalta kun ei ole kuin varjoisia korkeita paikkoja :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Mulle ei pitäis antaa kukkia kidutettavaksi.. :headwall:

Mie sain tässä viikonloppuna jonku ruukkukukan, ja tottakai mä heitin sen kääreen veke ja ton kukan nimen sen mukana. En mä osaa noita hoitaa, mä tapan viherkasvitkin unohduksellani ja mä sain ton sentään meidän penskalta :headwall: Aurinkoa ja vettä ilmeisesti, voinko mä laittaa sen mahdollisesti selviämään mun hoidossa tohon ikkunalle roikkumaan.. mikäs se on, sellasessa, hmm.. amppelissa?

Tarpeeksi ylhäällä kersalta kun ei ole kuin varjoisia korkeita paikkoja :kieh:

Mä saan muovikukatkin tuhottua

Hmm.. tos on pystyssä joku tötsä jossa lukee "sunny davina"
Mä yritin googlaa, mut se ei kai oo ton kukan nimi sitten? Perkele ku siinä kääreessä oli tolle ihan suomenkielinen nimi :headwall:

Kiitokset osanottajille :flower:

Nyt kun nimi selvisi, voi tietenkin ohjeistaa mua pitämään tuota kukkaista hengissäkin :D
Tuolla jossain googlen maailmassa luki jotta pitäisi istuttaa, mut eipä mulla kerrostalossa kukkapenkkejä ole :whistle:

Se on kesäkukka, varsin kaunis sellainen :D Eli pihalle olis tarkoitus laittaa. Jos siulla ei ole pihaa niin pärjää kai se sisälläkin. Tahotko siä kuinka kovasti pitää sen hengissä? Jatkan ohjeistusta sen mukaan :laugh:

Ne sopivat hyvin amppeleihin ja astioihin, joissa niitä näkee melkeimpä yleisemmin kuin suoraan avomaalle istutettuna. Aurinkoinen kasvupaikka. Tuore, runsasravinteinen multa- tai hiekka- ja moreenimaa. Kalkinsuosija.

Voihan kakka.. onks mullissa erojakin :o :laugh:
Eli joo.. häätyy pistää ostoslistalle amppeli, että saan sen kukan tohon ikkunalle mihkä paistaa suoraan aurinko suurimman osan päivää. Sitten pitää vissiin miettiä, mitä multaa sitä ostaa.. rankkaa hommaa :snotty: