Voi perkele noita äijien varpajaisia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv40
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv40

Vieras
Mulla oikeesti alkaa nyt pistää vihaks. Mies on pitänyt varpajaiset kahden ensimmäisen lapsen kohdallakin, mutta ne on ns. vain pidetty ilman sen suurempaa älämölöä aiheesta. Eikä mies ole mikään juhlija muutenkaan eikä järjestele tuollaisia kemuja muuten.

Mutta nyt on näistä varpajaisista sitten höpötetty. Suunnitellut, että jos minä olen viikonloppuna sairaalassa niin sitten pitää ne silloin. Se oiskin paras, mutta näyttää siltä, että ei tuu onnistumaan. En jaksa uskoa että tämä venyisi enää ensi viikonlopulle ja tänään jos syntyy niin ei ehdi kyllä enää järkätä mitään.

Sanoin eilen sitten, että niitä ei tarvitse pitää sitten ensimmäisenä viikonloppuna syntymän jälkeen vaan ne voi pitää ihan rauhassa sitten ajan kanssa, kun katsotaan miten sopii. Ja totesin vielä, että siis varsinkaan jos minun pitäisi jonnekin lasten kanssa mennä.... sitten voidaan minun jaksamiseni mukaan harkita, jos mies pitää ne jossain muualla.

Kauheaa puhinaa siitä, ettämissä ne nyt sitten muka voisi muualla pitää ja vaikka ei mitään sanonutkaan niin puhinasta saattoi päätellä, että olen hankala kun en voi vain ottaa ja kerätä kimpsuja ja kampsuja ja mennä lasten kanssa yhdeksi yöksi muualle.

Siis voi vittu saatana jo etukäteen, jos aikoo tästä tehdä ongelman. En puhu enää etukäteen mitään, mutta oikeesti jos kuvittelee että lähden viikon vanhan vauvan kanssa ja otan mukaani melkein 5v ja 3v lapsen niin HALOO!! Sitäpaitsi minne edes menisin? En ole koskaan tykännyt nukkua toisten nurkissa saati sitten kohta synnytyksen jälkeen. Hyvä vointinen olen ollut aina molempien lasten jälkeen, mutta on hiukan eri asia kuitenkin lähteä kolmen pienen kanssa evakkoon varpajaisten takia.....

Ja muutenkin vituttaa, että varpajaiset on näin pinnalla ja minä vaan odotan, että saisin synnyttää jo.

Lisää vaan näitä provoo juttui ukostaa.Ihan riittämiin jo tullut tänään näitä.Ja kas kummaa raskaanakin kaikki olleet ja harmaanakin vielä.Pyh mä näihin usko

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Missä miehen empatiakyky? :o Luuleeko se, että vauvan synnyttämisessä onkin hänestä, miehestä, kyse?

Ei se nyt niin kuvittele tietenkään, mutta vaikka täällä ei juurikaan mitään biletyksiä ole ollut tapana kauheesti järjestää eikäme itse varsinkaan niin noi varpajaiset on perinteikkäät.

Ja tiedän, että ne viimekertaiset miehen järjestämät varpajaiset oli olleet hauskat niin kai se nyt sen takia innoissaan on järkkäämässä uusia.

Mutta oisko paha, jos ne ois vasta myöhemmin? Pitääkö ne nyt väkisin olla kohta heti?

Meillä ei ole koskaan mies pitänyt varpajaisia. Minusta ihan turhat kekkerit ja olisin kyllä syvästi loukkaantunut jos mies haluaa mieluummin juhlia kun olla noin pienen vauvan kanssa kotona. Eikä sille tulisi mieleenkään ajaa synnyttänyttä äitiä lapsineen muualle. Miehet on niin erilaisia!

Alkuperäinen kirjoittaja jup juu:
Lisää vaan näitä provoo juttui ukostaa.Ihan riittämiin jo tullut tänään näitä.Ja kas kummaa raskaanakin kaikki olleet ja harmaanakin vielä.Pyh mä näihin usko

Sulla on toi ulosanti hiukan heikkoa. Minä en tiedä mitä täällä on kirjoitettu ukoista tänään, koska netti tilttas aamusti ja pääsi vasta äsken tänne. Ja voin toki kirjautuakin, jos tahdot mutta tulipa kirjoitettua nyt harmaana.

Mutta on se aika erikoista, jos varpajaiset on nykyään jo provoilua.....

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Meillä ei ole koskaan mies pitänyt varpajaisia. Minusta ihan turhat kekkerit ja olisin kyllä syvästi loukkaantunut jos mies haluaa mieluummin juhlia kun olla noin pienen vauvan kanssa kotona. Eikä sille tulisi mieleenkään ajaa synnyttänyttä äitiä lapsineen muualle. Miehet on niin erilaisia!

Eipä ole tälläistä piirrettä meilläkään aiemmin ollut, kuten tuossa jo ylempänä kerroin.

Toisaalta en usko, että tästä tulee ongelmaa lopulta, mutta kiroilenpa etukäteen, että jos kuitenkin kun niin paljon on asiasta nyt jauhettu...

Alkuperäinen kirjoittaja äiti täälläkin:
Eiköhän se isäntä jouda mennä muualle juhlimaan ja sinä saat olla kotosalla. Kuulostaa jotensakin lapselliselta tuo miehesi, anteeksi.

Ei se ole lapsellinen ja ihmettelen isosti tätä touhua nyt.... Ei ole todellakaan ollut tälläistä kohkausta vastaavien asioiden suhteen ikinä.

Eiköhän se isäntä jouda mennä muualle juhlimaan ja sinä saat olla kotosalla. Kuulostaa jotensakin lapselliselta tuo miehesi, anteeksi.

Samaa mieltä oon =) Ihan kuin ois varpajaiset tärkeempi juttu kun lapsen syntymä, sitä vartenko lapsii tehdään että pääsee kamujen kaa rymymään kunnolla.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:

No minäkin ihmettelen, jos mies lopulta sellaista ehdottaa sitten, kun vauva on syntynyt.... Eikä ole kuulunut mieheni piirteisiin tälläinen. Kuten sanoin niin ei järjestä mitään kemuja eikä juuri itsekään käy missään. Jää juhlimiset pariin kertaan vuodessa eikä lähde ikinä edes mopo käsistä. Osaa juhlia fiksusti. Onkin jotenkin outoa, että nyt on näin innostunut noista.

Se että mitkä juhlat on turhat ja mitkä ei niin on sitten mielipideasia. Minä näen asian niin, että jos mies tahtoo pitää varpajaiset niin pitäköön, koska täällä ei tosiaan muuten mitään juhlia järjestetä. Mutta se ajankohta pitää kyllä sopia yhteistuumin.

On kyllä mieheltä aivan hullu ajtus että sinä lähtistit lasten ja pienen vauvan kanssa kotoanne johonkin, ja vielä tuommoisen tyhjänpäiväisen asian takia, kuin hänen varpajaisensa!
Sanot vain kylmän rauhallisesti miehellesi että jos varpajaiset on niin hiton tärkeät niin menee muualle juhlimaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Moppi:

Samaa mieltä oon =) Ihan kuin ois varpajaiset tärkeempi juttu kun lapsen syntymä, sitä vartenko lapsii tehdään että pääsee kamujen kaa rymymään kunnolla.

Mun mies ei edes rymyä....

Mun mies ei ole koskaan juhlinut mitään varpajaisia,hänelle on ollut tärkeää että saa perhehuoneen ja saadaan viettää aikaa yhdessä sen sairaala-ajankin.

Kieltämättä vähän ajattelematonta suunitella varpajaisia noin ....

Varpajaiset on aivan älytön juttu. Nainen kärsii raskauden (jos vaikea raskaus ), synnytyksen ja synnytyksen jälkeiset kivut, vaivat ja hormoonimylläkät...ja mies pääsee juhlimaan, kun nainen on heikoimmillaan ja täysin sidottu vauvaan.
Eikö ne varpajaiset voisi pitää, kun lapsi on muutaman kuukauden, äiti toipunut ja sanut taas kenties elämästä vähän kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja Annu82:
Mun mies ei ole koskaan juhlinut mitään varpajaisia,hänelle on ollut tärkeää että saa perhehuoneen ja saadaan viettää aikaa yhdessä sen sairaala-ajankin.

No toi perhehuone ei ole kyllä ollut meidän juttu. En olisi osannut kuvitella sellaista edes esikoisen kohdalla ja nyt kun on kaksi lasta niin eipä onnistuisikaan.

Meillä mies piti esikosta pienet juhlat kun olin viel vauvan kanssa laitoksella, oli pari kaveria ollut meillä ja olivat vähän kaljaa ottaneet.
Kakkosesta ei tainnut pitää ollenkaan, kun esikon kans oli kotona.
Varmasti olisin suuttunut miehelle jos se ois käyttäytynyt niinkuin sinun mies. Sano vaan sille että sinun ei oo mikään pakko mennä minnekään lapsien kans, sen kun ite käy bilettää jos siltä tuntuu. Ja tosiaan, minun mielestä ne juhlat voisi pitää joskus myöhemminkin, jos ne kerta niin pakolliset on.
Minun mielestä typerä miehen tekosyy päästä vaan ryyppäämään, vauvaa voisi juhlia kotona äidin kanssa, eihän se äitikään pääse minnekään juhlimaan, vaikka äitihän se isomman työn tekee kuin isä.
Miehellä oli työpaikkansa joulujuhlat pien kuopuksen syntymän jälkeen, sinne meni ja ois pyytänyt siskonsa siksi aikaa meille auttaa minua lasten hoidossa, mut pärjättiin sitten ihan keskenämme.

Alkuperäinen kirjoittaja nea:
Varpajaiset on aivan älytön juttu. Nainen kärsii raskauden (jos vaikea raskaus ), synnytyksen ja synnytyksen jälkeiset kivut, vaivat ja hormoonimylläkät...ja mies pääsee juhlimaan, kun nainen on heikoimmillaan ja täysin sidottu vauvaan.
Eikö ne varpajaiset voisi pitää, kun lapsi on muutaman kuukauden, äiti toipunut ja sanut taas kenties elämästä vähän kiinni.

No ilmeisesti tässä on kyse just siitä, että mun mies ei ole nyt hoksannut ajatella tuota kun mulla kaikki raskaudet ja synnytykset olleet helppoja. Toki tästä kolmannesta synnytyksestä ei vielä tiedä millainen on. Ja vauvat olleet helppoja ja olemme olleet kyllä ihan perheenä yhdessä liikkeellä jo alle viikon vanhan vauvan kanssa. Mulla ei siis ole se toipuminen ottanut aikaa vaan ihan normaalimeno heti ollut. Joten varmaan sitä ei tule sitten ajatelleeksi, vaikka tietääkin asian. Tai tiedän, että mies tietää että voi sitä hitaamminkin toipua, mutta lähtöajatus ehkä sitten se, että kaikki menee kuten ennenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Mumpsi:
Meillä mies piti esikosta pienet juhlat kun olin viel vauvan kanssa laitoksella, oli pari kaveria ollut meillä ja olivat vähän kaljaa ottaneet.
Kakkosesta ei tainnut pitää ollenkaan, kun esikon kans oli kotona.
Varmasti olisin suuttunut miehelle jos se ois käyttäytynyt niinkuin sinun mies. Sano vaan sille että sinun ei oo mikään pakko mennä minnekään lapsien kans, sen kun ite käy bilettää jos siltä tuntuu. Ja tosiaan, minun mielestä ne juhlat voisi pitää joskus myöhemminkin, jos ne kerta niin pakolliset on.
Minun mielestä typerä miehen tekosyy päästä vaan ryyppäämään, vauvaa voisi juhlia kotona äidin kanssa, eihän se äitikään pääse minnekään juhlimaan, vaikka äitihän se isomman työn tekee kuin isä.
Miehellä oli työpaikkansa joulujuhlat pien kuopuksen syntymän jälkeen, sinne meni ja ois pyytänyt siskonsa siksi aikaa meille auttaa minua lasten hoidossa, mut pärjättiin sitten ihan keskenämme.

Meillä mies piti myös esikoisesta ihan pienet varpajaiset. Kutsui kaksi kaveria josta ainoastaan toinen otti hiukan enemmän kaljaa ja mies ja tämä toinen kaveri taisivat juoda parit saunakaljat. Minä olin kotona silloin ja miehet pelaili keskenään jotain, oli kuuma kesäilta ja olivat pääasiassa ulkona ja saunoivat ja sen sellaista. Ei häirinnyt minua ja oli kivaa, kun oli seuraakin kuitenkin.

Kakkosesta piti varpajaiset, kun vauva oli kaksi viikkoa ja ne pidettiin silloin ihan yhdessä sovitusti niin. Minä menin lasten kanssa ystäväni luokse yöksi ja halusin shoppailemaan kaikkea kaupoille ystäväni kanssa, koska pojan jälkeen tuli tyttö ja teki mieli kaikkea tyttömäistä. Eli se meni ihan hienosti niin.

Mutta tosiaan kun tahdon ensin nähdä, että miten lähtee taas kulkemaan kun lapsia on kolme niin en ennen synnytystä tahdo sopia tälläisiä.

mun mies pohdiskeli ääneen että missähän vaiheessa synnytyksen jälkeen se pääsee livistämään poikien kanssa kaljalle. ärähdin että et ihan heti. mä olen saakeli ollut 9kk juopottelematta, kärsinyt kaikki mahdolliset ilmavaivat, suonenvedot, turvotukset, lantionlöystymät, lihomiset, etomiset, joutunut pukeutumaan kaapumaisiin vaatteisiin, sinkkuystävät kadonneet tuhkana tuuleen jne. jne. ja lopulta kun tää urakka tullaan saamaan päätökseen ja mä pusken sen lapsen maailmaan aikamoisten tuskien, veren ja repeilyjen saattamana, niin mieskö se on joka siitä ansaitsee sen palkinnon? meni viesti perille.

tästä on tosin vähän aikaa, nyt kun synnytys on jo ihan käsilä, ei meistä kumpikaan enää ajattele kuin pikkuisia vauvoja pää pilvissä.

Meillä mies on pitänyt molemmilla kerroilla varpajaiset kun olen ollut vielä sairaalassa. Mein lapset oli niin kohteliaita, että syntyivät molemmat viikonloppuna, joten mies järjesti silloin bileet. Saunoivat, pelasivat ja joivat olutta.

Musta siinä ei ole mitään pahaa, jos mies haluaa juhlistaa lapsensa syntymää, mutta mun mielestä se tehdään ennen kuin äiti ja lapsi kotiutuvat sairaalasta. Ei todellakaan äiti lähde varpajaisten takia kotoaan mihinkään!

Alkuperäinen kirjoittaja rv40:
Alkuperäinen kirjoittaja Annu82:

No toi perhehuone ei ole kyllä ollut meidän juttu. En olisi osannut kuvitella sellaista edes esikoisen kohdalla ja nyt kun on kaksi lasta niin eipä onnistuisikaan.

Niin no meilläkin on ennestään kaksi lasta ja nyt kolmatta oottelen tässä mutta olen jo järkännyt asian että saan lapset hoitoon siksi aikaa sitten ja koiran myäs saan hoitoon joten sen osalta sitten saisimme sen perhe-huoneen :) Ei se muuten meillä onnistuiskaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:
Turhat bileet en edes ymmärrä miksi niitä pidetään

Peesaan!!

Ja tähän voin lisätä että kolmosen synnyttyä sain heti kotiin paluun kunniaksi alkaa siivoamaan varpajaisten sotkuja:( Olipa oikein mukava kotiin paluu, kerta kaikkiaan!! Lisäksi ukko oli niin krapulassa kun haki mut ja vauvan kotiin, että jouduin tosiaan miettimään uskallanko kyytiin lainkaan:/

Neljännestä oli sentään torppa siivottu ja varpajaiset olivat huomattavasti "pikkusemmat". Kaapeissa oli ruokaa ja pyykit pesty. Tosin, uhkasin etten tule kotiin lainkaan mikäli täällä odottaa samanlainen kaaos kuin kolmannesta!

Yhteistyössä