Voi tätä ikävän määrää =(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pohjantähdenalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja juulius:
Voi pyhä äitiys!
Jos oikeasti haluttais lasten parasta niin ei erottais noin paljon.
Miettikääpä omalle kohdallenne, että teillä on kaksi kotia ja joku muu päättää, milloin olette missäkin. Ravata ja raahata tavaroita eestaas... jaksaisitteko?
Miksi lasten pitäisi jaksaa sitä?
Tämän teette omille lapsillenne itsekkäästä syystä usein, kun on "oikeus olla onnellinen" eli milloin kenenkin kanssa huvittaa.

Jos on oikeasti todella huono suhde, niin se ei tosiaan ole lapsen parhaaksi pysyä yhdessä. Se että vanhemmat eivät ole onnellisia yhdessä, on hyvä syy erota, ja lapsen takia yhdessä pysyminen on erittäin huono valinta. Moni vaan tekee juuri näin, ja se on virhe.

Se , että on jonkun kanssa tehnyt lapsen, ei tarkoita sitä, että jos käy huonosti ja suhde kuihtuu, niin äidin ja isän pitää loppuelämä olla onnettomia vain sen takia että on lapsi.

Itse olen naimisissa onnellisesti, ja tietenkin toivon, ettei aihetta eroon koskaan tule, ja aionkin taistella avioliittoni puolesta, mutta en siltikään aio olla onneton ja tuhlata elämääni ihmisen kanssa ketä en rakasta, jos näin sattuu käymään.

Omat vanhempani ovat eronneet, enkä kokenut asiaa koskaan mitenkään työlääksi enkä kokenut asiasta kärsiväni sen kummemmin. Mutta sekin tosiaan on ihan vanhemmista kiinni, miten hoitavat asiat eron jälkeen.

Niin, enkä ollut koulussa huono oppilas, vaan ennemminkin erittäin hyvä, enkä ole masentunut, enkä mitään muutakaan näitä ihan kauheita asioita, mitä täällä ollaan nyt paasattu.

Vanhemmat voivat hoitaa eron huonosti lasten kannalta, ja silloin näitä oireiluita voi tapahtua, tai sitten voi tehdä niin kuin esim ap ja hänen miehensä tekee, käyttäytyy fiksusti, eikä käytä lasta minään koston välineenä, ja heittopussina. Varmasti saa rakkautta vauva ja suuremmilta traumoilta vältytään tässäkin tapauksessa.

Huhhuh onpas täällä saatu kohu aikaseks :D
Ja kaikki täydelliset mammat kertomassa että omaa lastaan ei varmasti ole vieny yöhoitoon -ennenkuin on täysin varmaa ettei siitä KOSKAAN IKINÄ seuraa mitään traumoja lapselle.
Sittenk kohta valitellaan kun omaa elämää ei ole, mummo ei koskaan ota lapsia hoitoon, ikinä ei pääse minnekkään, jne.

Mutta ap anna noiden juttujen olla omassa arvossaan!
Jos lapsen isä pärjää lapsen kanssa ja on hyvä isä, niin miks ei!

No en taas jaksanu lukea koko ketjua, mut jos on tiedossa et isä ei asu samassa taloudessa vastasyntyneen kanssa niin pitää huolehtia ehkäisystä tai laittaa jalat ristiin tai lopulta miettiä sitä aborttia. Kyseessä on yksilöksi kasvava, lopulta aikuinen ihminen eikä pelkästään mukava tunne siitä että mahassa kasvaa oma vauva. Huh huh.

Meillä ei vauva syönyt noin paljon, minä en koskaan hankkis lapsia miehen kanssa, josta joutuu eroamaan, minä en antais lasta isälleen.... Ja blaablaa.... Tää palsta on täynnä loistavia ennustajia...Kannattaa teidän laittaa lotto vetään!!!! Ap:lle hatunnosto, annat lapsen pienestä pitäen tutustua isäänsä.

Alkuperäinen kirjoittaja Karvapallo:
Alkuperäinen kirjoittaja Motha:
Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
Mä en olisi antanut, eikä tuon ikäistä edes tarvitse antaa. Isi voi käydä kotona lasta katsomassa ja muodostamassa suhdetta jos niin haluaa tehdä. Sitten kun lapsi on vanhempi tilanne on eri.

samaa mieltä

aika jännä, että koulutettu lastenvalvoja tätä ehdottaa, jos se pilaa lapsen elämän? Mammat keskustelupalstalla luulee tietävänsä paremmin, joten täytyyhän ammattilaisten olla väärässä :D

Lastenvalvojan koulutus on sosiaalipuolelta ja heidän tehtäviin kuuluu lasten huoltajuuden selvittely ja sopimusten teko. Heillä ei ole minkäänlaista koulutusta lasten psykologiasta ja tuskinpa paljon siitä välittävätkään. Ja uskon kyllä vakaasti että jos ap vain haluaisi niin saisi järjestettyä tapaamiset niin ettei vauvan tarvise olla öitä pois kotoa vaan isä tulee kotiin katsomaan vauvaa.

Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Alkuperäinen kirjoittaja Karvapallo:
Alkuperäinen kirjoittaja Motha:
Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
Mä en olisi antanut, eikä tuon ikäistä edes tarvitse antaa. Isi voi käydä kotona lasta katsomassa ja muodostamassa suhdetta jos niin haluaa tehdä. Sitten kun lapsi on vanhempi tilanne on eri.

samaa mieltä

aika jännä, että koulutettu lastenvalvoja tätä ehdottaa, jos se pilaa lapsen elämän? Mammat keskustelupalstalla luulee tietävänsä paremmin, joten täytyyhän ammattilaisten olla väärässä :D

Lastenvalvojan koulutus on sosiaalipuolelta ja heidän tehtäviin kuuluu lasten huoltajuuden selvittely ja sopimusten teko. Heillä ei ole minkäänlaista koulutusta lasten psykologiasta ja tuskinpa paljon siitä välittävätkään. Ja uskon kyllä vakaasti että jos ap vain haluaisi niin saisi järjestettyä tapaamiset niin ettei vauvan tarvise olla öitä pois kotoa vaan isä tulee kotiin katsomaan vauvaa.

mä en käsitä, mikäli kyseessä olis tavallinen ydinperhe, mihin syntyy vauva.. ja äiti syystä taikak toisesat joutuisi lähtemään pois kotoa yöksi.. niin kukaan ei täällä urmuttais siitä että lasta hoitaa sen oma isä!!!
lapsi ei siitä pilalle mene...
ja jos menee niin sitten on piloilel mennyt myös kaikki keskoset, kaikki adoptioon annetut, kaikkii synnytyksessä äitinsä menettäneet..

Ei tsiisus naiset!! Eiköhän tää aihe jo riitä :D Ketä tää voi enää kiinnostaa?? Mulle on ihan sama mitä jotkut ajattelevat,se on tullut jo selväksi,että kenenkään alle 1-vuotiaan ei saa olla yötä isällään saati sitten hoidossa muuallakaan :whistle:

Mä olen iloinen sun puolesta, että lapsella on huolehtiva ja rakastava isä, joka kantaa vastuunsa. Hieno juttu kaikinpuolin!

Mä en oikein ymmärrä tätä vouhotusta siitä, että lapsi on isällään. Kaikkien parhaaksihan se on, että lapsi pienestä pitäen tottuu myös isäänsä. Hoitaahan isä vauvaansa normaalissa perhe-elämässäkin (siis kun vanhemmat asuvat yhdessä ) ja joissain tapauksissa isä hoitaa jopa äitiä enemmän (esim. meillä mies hoiti esikoista todella paljon aamuisin ja iltaisin, koska vauva valvotti minua öisin todella paljon).

Helpompaa se varmaan on, kun pienestä pitäen totuttaa vauvaa myös isään yökyläilyn suhteen, eikä vasta vuoden tai kahden iässä, jolloin asiasta voi tulla aika hankalaa...en tiedä, mutta näin voisin olettaa.

...mutta ei kyllä yhtään taas yllättänyt, että täällä on porukkaa tuomitsemassa :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja pohjantähdenalla:
Ei tsiisus naiset!! Eiköhän tää aihe jo riitä :D Ketä tää voi enää kiinnostaa?? Mulle on ihan sama mitä jotkut ajattelevat,se on tullut jo selväksi,että kenenkään alle 1-vuotiaan ei saa olla yötä isällään saati sitten hoidossa muuallakaan :whistle:

:/

Voi luoja, en jaksanut kahta ensimmäistä sivua enempää lukea.

Kyllä on naiset toisilleen julmia, syyllistetään äiti joka ikävöi lastaan. En muistanutkaan kuinka musta-valkoisesti jotkut ihmiset asioista ajattelee..Mutta elämä opettaa.

Ap:n tilannetta en sen kummemmin tunne, mutta eiköhän tuossa ole ajateltu myös äidin jaksamista, mikä edistää taas vauvan hyvinvointia. Helppo on hoitaa vauvaa ja keskittyä äitiyteen kun perheessä kaksi aikuista, ap ilmiselvästi yksin usean(?) lapsen kanssa, eiköhän anneta äidille hyvillä mielin yksi täysin nukuttu yö, toisekseen isä ei ole yhtään sen vähäisempi kuin äiti, isälläkin voi olla ikävä ja halu tutustua lapseena ja halu kuulua lapsen elämään...ja ennen kaikkea lapsen oikeus olla ja tutustua myös isäänsä.

Ilkeitä ilkeitä ihmisiä, ap:lle tsemppiä uudenlaisen elämäntilanteen edessä, varmasti helpottaa ajan kanssa vaikka noin pienestä vauvasta varmasti vaikea olla erossa hetkeäkään :)

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Mun mielestä ap ja vauva ja isä on tosi onnellisessa asemassa. Jos eivät yhdessä voi omista henkilökohtaisista syistä olla, niin ihanaa että molemmat kuitenkin haluavat olla lapsen kanssa ja luottavat myös toisiinsa lapsen hoidon suhteen. Isän ei varmaan olisi pakko ottaa pientä vauvaa, ellei itse hauaisi ja kyllä äidille tekee hyvää huilata jos on yh. Sitä paitsi tuon ikäinen nukkuu lähes koko ajan...tuskin huomaa pois olleensakaan.

PEESI

No eikö ole kiva että sun ketjuun on tullut vastauksia? Et ehkä lähtenyt hakemaan arvostelua vaikka sitä sitten roppakaupalla saitkin. Mutta kyllä tuolla muutama koettaa lohdutella. =)
Jännä että sun mielestä 4vko on = 1v.

Alkuperäinen kirjoittaja PatsyStone:

No eikö ole kiva että sun ketjuun on tullut vastauksia? Et ehkä lähtenyt hakemaan arvostelua vaikka sitä sitten roppakaupalla saitkin. Mutta kyllä tuolla muutama koettaa lohdutella. =)
Jännä että sun mielestä 4vko on = 1v.

En ole missään vaiheessa sanonut että käsitän 1kk ja vuoden samaksi :hug:

Joo, lapsi oli isällään. Mutta ei tunnu monikaan ymmärtävän pientä ihmistä...
Tuon ikäinen on kiintynyt vain siihen yhteen joka häntä aina hoitaa, tässä tapauksessa ilmeisesti äitiin.
Joka yö nukkunut äitinsä kanssa.
Yhtäkkiä vieraaseen paikkaan. Ei ole vauvan edun mukaista...
Toki lapsen pitää tavata kumpiakin vanhempiaan! Mutta ikä on otettava huomioon!
Eikä ole edes mikään mielipideasia....

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
onko ap se sama tyyppi joka teki lapsen salasuhteessa naapurin miehelle ?

Kerro nyt ap oletko ?

Juu,onneksi en ole,tää mun naapurin setä on likemmäs 80 vuotias :laugh: Toki on nuorempiakin,mutta kuitenkin mulle liian vanhoja kun on mun isän ikäluokkaa :D

Kerro nyt ap oletko ?

Juu,onneksi en ole,tää mun naapurin setä on likemmäs 80 vuotias :laugh: Toki on nuorempiakin,mutta kuitenkin mulle liian vanhoja kun on mun isän ikäluokkaa :D

Mäki repesin tälle aika railakkaasti :laugh:

Kerro nyt ap oletko ?

Huh mä jo pelästyin, että olisit sama tyyppi =)

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
mä en käsitä, mikäli kyseessä olis tavallinen ydinperhe, mihin syntyy vauva.. ja äiti syystä taikak toisesat joutuisi lähtemään pois kotoa yöksi.. niin kukaan ei täällä urmuttais siitä että lasta hoitaa sen oma isä!!!

Tavallisen ydinperheen isä on vauvalle tuttu jo sikiökaudelta (kuulee isän äänen) ja isä on yleensä läsnä joka ikinen päivä, pitää isyyslomaa ja tutustuu vauvaan, yms. Ap:n tapauksessa isä on vauvalle ihan yhtä tuttu kuin kuka tahansa vieras mies! Eikä vauva ole edes kotonaan vaan vieraassa paikassa.

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:

Tavallisen ydinperheen isä on vauvalle tuttu jo sikiökaudelta (kuulee isän äänen) ja isä on yleensä läsnä joka ikinen päivä, pitää isyyslomaa ja tutustuu vauvaan, yms. Ap:n tapauksessa isä on vauvalle ihan yhtä tuttu kuin kuka tahansa vieras mies! Eikä vauva ole edes kotonaan vaan vieraassa paikassa.

Ja sähän sen tiedät kuinka lapsen isä on ollut raskausaikana jokaisessa ultrassa ja tekemisissä muutenkin, on nytkin ollut joulukuusta asti lomalla,töihin menee sitten vasta yli kuukauden päästä kun kaikki lomat lusittu. Me kuitenkin ollaan lapsen isän kanssa kuin parhaimmat ystävät :D

Yhteistyössä