Voi TORSTAI

Tallamuspurkuna

Aktiivinen jäsen
10.04.2008
6 762
0
36
Pakko taas avautua tuosta miehestä.
En ymmärrä miten se voi olla toisinaan niin avuton ja tehdä asioista niiiin hankalia :headwall:
Eilen minä heräsin kuuden jälkeen lasten kanssa kun heräsivät niin aikaisin. Myös yöllä hoidin kuopuksen heräilyt.
Viime yönä sama juttu. Hoidin kuopuksen heräilyt, ja 5.30 alkoi taas kitinä sängystä kuulua. Mies kävi antamassa sille pullollisen maitoa ja tuli takas sänkyyn. Mutta eipä kuopus jäänytkään nukkumaan.
Mies sängyssä puhisee "no mitä minä nyt sille sitten teen? Kello on vasta kuusi?" Sanoin että "tähän aikaanhan minäkin eilen tyttöjen kanssa ylös nousin, eikö se olisi nyt sinun vuoro". Mies Jupisee "no joo, joo, nousenhan minä" ja lähtee tyttöjen huoneeseen. Kohta kuuluu olohuoneesta kitinää.
Pian aukeaa taas makuuhuoneen ovi ja mies tulee ovelle lapsen kanssa ja kysyy "no mitä minä sitten teen tämän kanssa tuolla?" :o :o
Mitä ihmettä??!!!??? :o
"Katsotte vaikka telkkaria ja istuskelette sohvalla ja sylittelette hetken aamutuimaan?" Ehdotin minä. Mies siihen "No joo, sieltä tuleekin tosi paljon katsottavaa tähän aikaan" :snotty:
Tulee lapsen kanssa meidän sänkyyn ja sanoo lapselle "Jos vaikka nukkuisit tässä meidän välissä?" ( Siis lapselle joka ei koskaan ole osannut nukkua meidän välissä ) ja jättää lapsen kurkku suorana epätoivoisena huutamaan meidän väliin ja painaa itse päänsä tyynyyn :headwall: :headwall: :headwall: :kieh: VOI *****!!!
Minä sitten otin lapsen kainaloon ja nousin pimun kanssa ylös. Nyt on sitten touhuttu ja syöty ja hassuteltu ja hyvin tyttö viihtyy, ei mitään kitinöitä :/

Miten ei voi käyttää sitä tervettä järkeä ( välillä epäilen ettei sillä sitä edes ole ) kun kerran sitä olen ihan kehoittanutkin toisinaan käyttämään |O |O

Hyvää huomenta kaikille :wave:

Ei miehet vaan aina tajua. Ja taitaa aamu kuudelta olla pieni motivaatiopulakin miehellä. Josko seuraavana aamuna valvositte yhdessä? Näyttäsit vähän miehelle mitä ootte pruukkannut tehdä ja miten. Ja nätisti pyytäsit, josko hän vois edes sillon tällön hoitaa aamut? Ihan kädestä pitäen opetat, ei kaikille miehille tule lastenhoito silleen niinkun luonnostaan, kuin naisilla.

Kyllä tuo mies pärjää vallan hyvin lasten kanssa silloin kun haluaa pärjätä. Aamut eivät vaan taida olla sellaisia.
Ärsyttää vaan kun tuntuu että saa kädestä pitäen sanoa kaiken. Omia hoksottimia ei voi käyttää ollenkaan.
Kuopukseen tuo suhteen rakentaminen on ollut näköjään vaikeampaa muutenkin kuin esikoiseen.
Olisin vain minäkin voinut haluta nukkua vielä. Kohta nostan ukon ylös ja kömmin itse nukkumaan niin kerkeän vielä ennen kuin vieraat tulee :kieh: :saint:

Mä kyllä luulen että toi on sellaista osaamattomaksi heittäytymistä.
Silloinhan pääsee helpommalla kun " ei osaa".
Meillä isäntä yrittänyt tuota muutamaan kertaan.
Kun on huomannut että pakko "opetella" niin hyvin on sitten kuitenkin sujunut.

Kai sitä voisi yrittää saada vielä lapsen toviksi nukkumaan, ei kai ole mitään järkeä herätä kuudelta jos ei ole pakko. Käykö mies duunissa? Jos käy niin ymmärrän ettei siellä jaksa jos joutuisi yöllä lasta hoitamaan. Vaikuttaa siltä että sinä tiedät asiat parhaiten, miten lapsen kanssa ollaan ja varmaan alitajuntaisesti vähättelet ja hymähtelet jos mies jotain yrittää.

No mies ei ole nyt ollut aamuvuorossa eikä tänään edes töissä. Ihan on saanut aamuisin nukkua pidempään hän :) Enkä häntä todellakaan vähättele! Hän vaan tahtoo käyttää aamutunnit nukkumiseen ( kukapa ei ) eikä lasten kanssa olemiseen. Kyllä miekin nämä aamut voin hoitaa mutta sitten ehkä toivoisin että se olisi mies joka herää öisin. Mutta, samapa se :) Menee se näinkin. Kuhan vaan ärsyttää tuollanen "osaamattomuus" mikä ei kuitenkaan ole edes totta. Hyvin päivisinkin pärjää. :snotty:

Niiiin, ja tuo nukkuminen. Kyllähän mies yritti saada lapsen nukkumaan mutta ei nukkunut. Päätti sitten koettaa huudattaa meidän sängyssä etten minäkään saa nukutuksi :D :saint: Ovelaa ;)

Minä en varmaan itse osaa käsittää näitä ongelmia, vaikka ymmärrän kyllä että näitä on olemassa. Olen itse niin ärsyttävän aamunvirkku, että olen aina herännyt ennen vauvojakin, saati sitte teinejä ja miestä :)

No onhan se nyt epäreilua, että vanhemmista toinen saa päättää itse, huvittaako nousta vai ei :-O Kun ne lapset on yhteisiä, kai niitä voisi tasapuolisesti myös hoitaa? Jonkun ne on kuitenkin hoidettava, ja ei ihme että alkaa ottaa kupoliin jos se on aina vaan äiti joka nousee ja jaksaa.

Silloin kun lapset olivat pieniä ja minä hoidin heitä kotona, meillä oli lauantait sellasia, että mies nukkui pitkään ja minä hoidin lapset aamusta. Sunnuntaina minä sain nukkua ja mies hoiti lapset. Nyt ovat sen verran isoja, ettei kummamkaan tarvitse herätä noita vahtimaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Mymmyryy:
Silloin kun lapset olivat pieniä ja minä hoidin heitä kotona, meillä oli lauantait sellasia, että mies nukkui pitkään ja minä hoidin lapset aamusta. Sunnuntaina minä sain nukkua ja mies hoiti lapset. Nyt ovat sen verran isoja, ettei kummamkaan tarvitse herätä noita vahtimaan.

Tälleen sen pitäiskin mennä. Mä oon hoitovapaalla ja ihan mieluusti hoidan ipanat arkipäivisin/öisin, mutta vkloppuna mies saa luvan osallistua :D

Mutta jos tahtoo JOTAIN hyvää tästä kaivaa - miehesi ylipäätään nousi hakemaan vauvan... :D

Meillä on vasta nyt tilanne sen verran hyvä, että pystyn kyllä nukkumaan vaikka mies nousisi aamulla vauvan kanssa. Muutenkin on ollut tosi vaikeaa antaa miehen edes yrittää välillä kun tuntuu että huutamiseksi vaan menee, siis vauvan osalta. Mies käy aamulla ihan uskomattoman hitaalla, ja koska on myöhäinen iltatähti, ei ole paljoa tätä ennen tarvinnut ajatella muita, mitä omiin aamutekemisiinsä tulee. Onneksi tosiaan sujuu paremmin nyt, kun meille olis toinenkin tilauksessa, paketin pitäisi saapua tuossa elokuun alussa... niin ja esikoinen täyttää pian vuoden ( :heart: )

Yhteistyössä