Voi tsiisus mikä sääntö taas päiväkodissa!

Heili Karjalasta

Aktiivinen jäsen
06.01.2006
10 581
0
36
Niin siis meillä on tilanne se, että perheessä on mahatautia. Olen itse oksentanut ja ripuloinut tänään ja kuumeessa. Perheen koululainen on säästynyt taudilta, keskimmäinen ollut jo kohta viikon ajan kotona terveenä ja ihan pienin on edelleen toipilaana, viimeyönä oli kuumetta ja on ripuloinut tänään. Mies on ollut töistä yli viikon poissa ja rästihommia tosi paljo siellä.

Soitin päiväkotiin, että tuo keskimmäinen tulee huomenna tarhaan kun on ollut jo viikon ajan terve. Hän on alkanut kotona hyppiä seinille ja kiusata velijään, kun ei saa niin paljon huomiota; Kipeä pikkuveli kun vie enemmän nyt kuin normaalisti sitä. Ja äidin kipeenä olo vie äidin sängyn pohjalle..

No joka tapauksessa.. Päiväkodissa sanottiin, että saa tulla hoitoon, mutta vain 9-15 väliseksi ajaksi. Mies on töissä 8-17 välisen ajan. No, mie siis huomenna vien ysiksi, olin kuumeessa tai oksennan tuon keskimmäisen tarhalle, toisen toipilaan kanssa ja haen sitten kolmelta. Aivan mahdoton revohka.

Ja ei, meillä ei asu täällä sukulaisia tai ihmisiä jotka voisivat auttaa tilanteessa.

Onnistuisikohan, että tilaisin taksin pojalle tarhalle viemään ja hakemaan? Mitä luulette?

Tietty ongelman nimi on sitten se, ettei ole turvaistuinta taksissa ja toisekseen, kukas lapsen sitten riisuisi ja pukisi siellä..

Kivakiva. Ehkä se on vaan oksentavana ja ripuloivana, sekä kuumeessa mentävä siellä tarhalla kahteen kertaan piipahtamaan huomenissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Onnistuisikohan, että tilaisin taksin pojalle tarhalle viemään ja hakemaan? Mitä luulette?
.

Ei kai tuossa muuta vaihtoehtoa ole. Kysyisin kyllä huomenna johtajalta poikkeuslupaa lapsen pidempään hoitopäivään.

Alkuperäinen kirjoittaja mymmyryy:
Vois olla myös niin ettei sais viedä lainkaan, kun perheessä tautia. Kaikki päiväkodit ei ota tällä hetkellä sairaan perheen lapsia lainkaan.

Ai, että jos meijän koululainen sairastuu (ja pärjää päivän yksin kotona), ei pikkuveljet saa olla päiväkodissa kun vanhemmat ovat töissä? Reilu meininki..

Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
mikä sääntö tuo on. ihmettelen. meidän päiväkodeissa lapset on hoidossa ihan normaalisti vaikka kotona sisarus sairastaa.

Minä kysyin sitä samaa, että mikä ihmeen sääntö tuo on. Että onko ihan valtakunnallinen sääntö..

Ei minulle kukaan ainakaan soittanut asiasta kun viime viikolla olin niin kipeä, että en lapsia kyennyt hoitamaan.

No tota... meillä ainakin tulee joka aamu lapsia tarhaan taksilla, en tosin tiedä että minkä ikäisiä, en ole kiinnittänyt huomiota.
Mut siihen olen että aina on joku hoitaja tai päikyn johtaja eteisessä odottelemassa taksia.
Joten jos ilmoittaisit päikkyyn että lapsi tulossa taksilla niin he voisivat hakea lapsen taksilta.
Ja jos lapsi kerran menee mennen tullen taksilla niin kaippa sen istuimen voipi jättää sinne päiväkotiin hoitoajaks.

Ja mä en kans ymmärrä tota että miks sit saa olla vaan sen 9-15 ajan jos kerta tarha on auki pidempään.

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Kökkö juttu. :/

Selittivätkö miksi tuo 9-15 välinen aika? Eikö siitä ole mahdollista joustaa kun tilanne on tuo?

Pitää kuulemma aamulla neuvotella vielä tuosta, kun pistin purnaukset päälle puhelimessa (siis tää pk on ympärivuorokauden auki..soitin tänään)... Tosi näppärää, jos toi pikkupotilas on huomenna vaikkapa kuumeessa ja itekin vielä, niin lähteä yhtikäs minnekään. Tänään päivystykseen meneminenkin oli aivan kamalaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Kökkö juttu. :/

Selittivätkö miksi tuo 9-15 välinen aika? Eikö siitä ole mahdollista joustaa kun tilanne on tuo?

tota aikaa mäkin ihmettelen. sanot että hoitosopimukseen on kirjattu aika X-X ja lapsi on hoidossa sen ajan. isä vie aamulla kun mene töihin ja sanoo siis ton. että lapsi on normi ajan hoidossa koska hän on töissä.

Sen olen kyllä tässä viikonlopun aikana päättänyt, että tuo uhmaikäinen riiviö saa lähteä tarhaan touhuamaan huomenna keinolla millä hyvänsä. Mie en muuten saa ikinä levättyä ja tätä tautia pois, tuntuu että pitkittyy ja pitkittyy koko ajan. :kieh:

Häh? Mikä idea tollasessa aika rajotteessa on?
Voi röhnä! Joo: voihan se olla, et se terve lapsi vie sen pöpön mennessään, mut eihän noronkaa jälkeen virallisen suosituksen (terveyskeskuksen mukaan) tarvi olla kun kaks päivää kotona, normaalin vatsataudin jälkeen yks. Kyllähän se lapsi sillonki viel sitä pöpöä tartuttaa :/
Mä vetäsin herneen nokkaan tos reilu viikko sitten kun hoitaja ei ottanu tervettä sisarusta hoitoon. Paskat: jos ja kun hänen oma muksu sairastaa, niin pakkohan mun on viedä lapsi sinne heti kun siellä ollaan terveitä. Mitä eroa siinä sit oikeen on?

Alkuperäinen kirjoittaja Ninni:
Kumma sääntö ei mulle ikinä ole sanottu mitään vaikka olen sisaruksia vienyt kun toiset kuumeessa kotona tai muuta.Itse en kyllä veis jos vatsatautia perheessä.

Tarhassa on kova epidemia, monia lapsia on sairaana ja useampi oksentanut tai ripuloinut tarhassakin. Luulenpa, että on jo vähän "kaikilla" joille on tullakseen. Ja tosiaan tää meijän keskimmäinen poika on ollu jo viikon terveenä.. Ei mitään oireita minnekään suuntaan, kuumetta ollu viikko sitten la-su välisenä yönä. Pidettiin vaan kotosalla kun oli niin kalpea naamastaan vielä pari pvää sen jälkeen.. Mut joo..ei liity just tähän asiaan..

Yhteistyössä