Voi ttu. Joku kissoista kusee mun sänkyyn. Mitäs nyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aargh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aargh

Vieras
4&1-vuotiaat leikatut kissat ja 5kk vanha pentu. Viime viikolla ekan kerran, tänään toisen kerran. Hiekkalaatikko on suuri ja puhdas, joten ei pitäis siitäkään olla kiinni.

Mistä mä saan tietää mikä noista se pissaaja on? Mitä muita syitä sänkyyn kusemiselle on kuin terveysvaivat? Vienkö mä noi kaikki kolme eläinlääkärille vai mitä mä teen? Toi sänkyyn lorottaminen saa luvan loppua tähän paikkaan.

Mut kun makkarin kautta on kulku kylppäriin, jossa kissojen vessa. Ei millään huvittaisi siirtää sitä muuhun huoneeseen, vaikka pakko kai se sitten on jos tuo kuseskelu ei lopu.
Pentu ollut talossa nyt kohta kuukauden.

joskus oma poika kissa leikattu teki merkit kengiin, mutta se loppu kun en jättänyt kengiä niin että pääsi kengiin liruttamaan. Tyttö kissa kävi vessassa lattialle liruttamassa jos hiekka laatikossa oli toisen jätökset(kissan).Siis suljin vaan vessan oven enkä ole sitä päästänyt sinne. Oppiine.

Jos on useampi kissa, niille kannattaa laittaa useampi hiekkalaatikkokin. Laumassa on arvojärjestys eikä pienemmät välttämättä käy samalla laatikolla muiden kanssa. Tämän vuoksi saattavat käydä pissalla jopa ihan laatikon vieressä.

• Tykkää
Reactions: Minuli
[QUOTE="vierailija";29631791]Jos on useampi kissa, niille kannattaa laittaa useampi hiekkalaatikkokin. Laumassa on arvojärjestys eikä pienemmät välttämättä käy samalla laatikolla muiden kanssa. Tämän vuoksi saattavat käydä pissalla jopa ihan laatikon vieressä.[/QUOTE]

vanhus ja nuorempi kissa tässä yks päivä kävivät niin sanotun "tuijotus" taistelun ..nuorempi meni kissan hiekka laatikkoon ja istu siellä ja tuijotti vanhusta...voin sano että mitä?nää touhuu...varmaan nuorempi sai tarpeeks siitä kun ei voi käydä kissanhiekkalaatikossa.

Mä mietin sitä, että jos ois joku tuommoinen ongelma, ettei hiekkalaatikko syystä tai toisesta kelpaa, niin kai niitä pissoja ja kakkoja sitten ois muuallakin ja useammin kuin nyt nää kaksi kertaa mun sängyssä? Voiko tää olla jotain stressijuttua tai merkkaamista, vai mitä ihmettä?

Täytyy laittaa kolmas hiekkalaatikko jonnekin, jos se auttais jotain. Kyllä ketuttaa tuo pilalle mennyt patja..

Mun kissa tekee tota kun on stressaantunut tai protestoi. Saattaa pissata sänkyyn myös kun olen siellä. Olis hyvä saada tietää mikä kissa, jotta sairaudet voi sulkea pois (esim virtsis).

Suosittelen petaamaan vahakankaan sängyn päälle. Suojaa eikä kissa silloin niin mielellään sängylle menekään.

Mä mietin sitä, että jos ois joku tuommoinen ongelma, ettei hiekkalaatikko syystä tai toisesta kelpaa, niin kai niitä pissoja ja kakkoja sitten ois muuallakin ja useammin kuin nyt nää kaksi kertaa mun sängyssä? Voiko tää olla jotain stressijuttua tai merkkaamista, vai mitä ihmettä?

Täytyy laittaa kolmas hiekkalaatikko jonnekin, jos se auttais jotain. Kyllä ketuttaa tuo pilalle mennyt patja..

vessan pöntölle mutta se vaatii vaan sitä että jaksat opettaa. Siis kissa on aika älykäs vaikka ei uskos kun se ei tottele käskyjä. Joskus netissä oli että kanaverkko vessan pönttöön ja siihen sitä kissan hiekkaa. ja aina kun etsii paikka niin viedä siihen pöntölle.Ja sitten vaan poistaa se kanaverkko pois. En tiedä onnistuuko ei aikaa opettaa.

Sehän siinä onkin, kun en tiedä mikä noista kissoista tuo pissaliisa oikein on. Jos ois joku sairaus kyseessä, niin eikö niitä pissojakin sitten ois joka päivä jossain muualla kuin laatikolla? Oisko?

Tosi inhottavaa tämmöinen. Mä oon ollut niin tyytyväinen kun meillä ei ole ikinä ollut mitään sänkyyn- tai sohvalle pissaamisongelmaa. Tuo poikakissa joskus pissi kyllä lasten repuille jos ne oli lattialla, mutta senkin lopetti kun reput siirtyivät muualle säilytykseen koulupäivien jälkeen. Voisko olla jotenkin sama homma nyt kyseessä? Mut miks ihmeessä just mun sänky?

Kumpikohan ois järkevämpää, ottaa randomisti yks noista kissoista jonka kiikuttaa eläinlääkäriin vai vie kaikki kerralla? Poikakissan mä veisin, jos joku pitäis noista valita. Tuskin 5 kuukauden ikäinen tyttöpentukaan mitään merkkailuja vielä tekee?

Sehän siinä onkin, kun en tiedä mikä noista kissoista tuo pissaliisa oikein on. Jos ois joku sairaus kyseessä, niin eikö niitä pissojakin sitten ois joka päivä jossain muualla kuin laatikolla? Oisko?

Tosi inhottavaa tämmöinen. Mä oon ollut niin tyytyväinen kun meillä ei ole ikinä ollut mitään sänkyyn- tai sohvalle pissaamisongelmaa. Tuo poikakissa joskus pissi kyllä lasten repuille jos ne oli lattialla, mutta senkin lopetti kun reput siirtyivät muualle säilytykseen koulupäivien jälkeen. Voisko olla jotenkin sama homma nyt kyseessä? Mut miks ihmeessä just mun sänky?

Kumpikohan ois järkevämpää, ottaa randomisti yks noista kissoista jonka kiikuttaa eläinlääkäriin vai vie kaikki kerralla? Poikakissan mä veisin, jos joku pitäis noista valita. Tuskin 5 kuukauden ikäinen tyttöpentukaan mitään merkkailuja vielä tekee?

miten iso oli merkkaus. Veikkaan että mieltänsä osoittaa poika kissa ja siks merkkaa. Se on se poika kissa se ilmasee sen sillä että kuitenkin arvojärjestyksessä numero 1. Siis et vaan päästä sitä sinne huoneeseen mihin merkkaa.

Jos siellä on yks joka ennenki harrastanu tuota protestointia pissimällä lasten reppujen päälle,ni kyl se on hyvin varmasti sama kisu nytkin joka protestoi sun sänkyyn pissimällä.Pieni tyttöpentu on uusi tulokas ja vanha herra ei tykkää ku hänen eläkepäiviä tulee nuoret häiritsemään.

Ja sun sänkyyn siksi että sinä olet talon päättäjä,syöttäjä,vastuullinen emo.Sinä olet menny ottamaan pennun hänen tielle.Näin nuo ajattelee.Ja muuten sivuhuomautuksena,pieni pentukin osaa pissiä todella isot pissat!!Itsekin hämmästyin kun omin silmin näin,meillä saman ikänen pentu ja myös isompia kisuja,ja pissat välillä isompia ku muilla!

Ok, eli katseet kohdistuu tuohon kusluikeroon. Murr.
Nyt musta tuntuu että koko kämppä haisee kissanpissalle, vaikka en löytänyt sitä mistään muualta kuin mun sängystä.

On varmaan pakko vaihtaa kissanvessan paikkaa kylppäristä jonnekin muualle ja sulkea makkarin ovi aina kun on itse pois kotoa. Toivottavasti ei keksi kusta sohvalle, se ois jo vihoviimeistä. Tai oisko törkeää kissaa kohtaan laittaa se aina siksi aikaa lasikuistille (jossa toinen kissanvessa ja vahtikoira, tulee koiran kanssa hyvin toimeen) kun me ollaan kotoa pois? Jättäis nuo tyttökissat tänne huoneiden puolelle?

[QUOTE="jenni";29631912]Jos siellä on yks joka ennenki harrastanu tuota protestointia pissimällä lasten reppujen päälle,ni kyl se on hyvin varmasti sama kisu nytkin joka protestoi sun sänkyyn pissimällä.Pieni tyttöpentu on uusi tulokas ja vanha herra ei tykkää ku hänen eläkepäiviä tulee nuoret häiritsemään.[/QUOTE]

siis jotkut osaa paremmin sanoa :)

Ok, eli katseet kohdistuu tuohon kusluikeroon. Murr.
Nyt musta tuntuu että koko kämppä haisee kissanpissalle, vaikka en löytänyt sitä mistään muualta kuin mun sängystä.

On varmaan pakko vaihtaa kissanvessan paikkaa kylppäristä jonnekin muualle ja sulkea makkarin ovi aina kun on itse pois kotoa. Toivottavasti ei keksi kusta sohvalle, se ois jo vihoviimeistä. Tai oisko törkeää kissaa kohtaan laittaa se aina siksi aikaa lasikuistille (jossa toinen kissanvessa ja vahtikoira, tulee koiran kanssa hyvin toimeen) kun me ollaan kotoa pois? Jättäis nuo tyttökissat tänne huoneiden puolelle?

vaan eka nyt kokeile sitä että laitat vaan oven kiinni ja etkä päästä, oppihan se sen että veit reput pois.

TUskin kissanminttu mitään auttaa, nuo ei tajua sen päälle yhtään mitään (joissain leluissa on sitä, ei tee mitään vaikutusta). Sitä Feliwayta voisin kyllä kokeilla. Mutta luulen että soitan huomenna eläinlääkäriin ja varaan tuolle poikakissalle ajan sinne, jos sillä onkin joku pissavaiva sitten. Pissa ainakin haisi tosi voimakkaalle ja väkevälle, siis se mun sängyssä ollut.

Osta jostain semmosta eteeristä tuoksuöljyä, vaikka sitrus tai appelsiini, mulla on patsulia.
Ripottele suoraan pullosta sängyn joka kulmaan ja keskelle tippoja öljyä, mutta varovasti, että ite pystyy nukkuu siinä hajussa.

Itsellä auttoi, kun nuorempi leikattu tyttökissani kävi pissailemassa vähän väliä sänkyyni. Ei ole enää käynyt , kun ei tykkää sängyn hajusta ;)

Meillä on taloudessa 3 kissaa ja 3 hiekkalaatikkoa. Itse siivoan ne joka aamu ja ilta ja laitan uutta hiekkaa.
Kyllä jokainen eläin tykkää puhtaudesta kuten ihminenkin.
Tyttökissa on vielä tarkempi siitä..

Googleta idiopaattinen kystiitti hoito-ohjeet. Meillä ei ollut kissalla muita oireita kuin väärään paikkaan pissaaminen yhden kerran. Vein lääkäriin ja virtsanäytteessä todettiin tulehdussokuja, muttei bakteereita. Hiitona siis kipulääke ja stressinpoisto, johon löytyy tarkempia phjeita googlettamalla.

Yhteistyössä