voi v**** kun hienoa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ;(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kauheen surullista, että pilaat elämäsi murehtimalla. No mut meneehän se noinkin, vanhoja katkeria akkoja löytyy aika paljon. Turhempaa asiaa ei ole kuin kateus ja jos olet kateellinen vielä rahasta... Voi voi.

Kyllä sitä tasapuolista kohtelua odottaisi vanhemmiltaan, joten ymmärrän ap:n harmituksen. Mistäs tosin tiedät, ettei vanhemmillasi ole varattuna jotain sunkin varallesi?

Nosta leuka pystyyn ja ole ylpeä siitä, että olet itse omin avuin saanut kaiken sen mitä sinulla on! Kovalla työllä sinusta on tullut vahva ja selviät vaikka mistä kun vain jaksat nousta kateuden ja katkeruuden yläpuolelle. Usein käy niin, että kun saa kaiken kultalusikalla niin ei tarvitse kuin pienen pohjoistuulen tulla ja kaatuu kumoon.

ei tässä kyse ole siitä, että mä himoitsisin rahaa ja materiaa ja olisin surkeena siitä siskon bemarista, vaan kyse on siitä, et se saa kaiken niin helpolla.
se ei osaa arvostaa asioita samalla tavalla kun ne jotka joutuu niiden asioiden eteen tekemään paljon, mutta musta vaan tuntuu, että mä en enää välitä mistään ja en vaan jaksa.
opiskelu on aivan mahdotonta tässä elämäntilanteessa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ei tässä kyse ole siitä, että mä himoitsisin rahaa ja materiaa ja olisin surkeena siitä siskon bemarista, vaan kyse on siitä, et se saa kaiken niin helpolla.
se ei osaa arvostaa asioita samalla tavalla kun ne jotka joutuu niiden asioiden eteen tekemään paljon, mutta musta vaan tuntuu, että mä en enää välitä mistään ja en vaan jaksa.

Miksi murehdt siitä ettei siskosi osaa arvostaa, hänen ongelmansahan se on! Ole iloinen siitä että itse osaat.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Miksi murehdt siitä ettei siskosi osaa arvostaa, hänen ongelmansahan se on! Ole iloinen siitä että itse osaat.

huokaus.

Alkuperäinen kirjoittaja ixus:
se ei osaa arvostaa asioita samalla tavalla kun ne jotka joutuu niiden asioiden eteen tekemään paljon.

No, niin. Siinähän se nyt tuli. Tuohon pääsemiseksi tarvitsee tehdä paljon. Jokos nyt ymmärrät?

mutta ei kiinnosta enkä jaksa välittää, mä haluan vaan hetken elää helppoa elämää, tää raataminen on uuvuttanut mut täysin.

en jaksa enää vängätä tästä kun en kerran osaa kirjoittaa niinkuin tarkoitan, koska saan ihan ihme vastauksia.

heipparallaa :wave:

se ei osaa arvostaa asioita samalla tavalla kun ne jotka joutuu niiden asioiden eteen tekemään paljon.

No, niin. Siinähän se nyt tuli. Tuohon pääsemiseksi tarvitsee tehdä paljon. Jokos nyt ymmärrät?

mutta ei kiinnosta enkä jaksa välittää, mä haluan vaan hetken elää helppoa elämää, tää raataminen on uuvuttanut mut täysin.

en jaksa enää vängätä tästä kun en kerran osaa kirjoittaa niinkuin tarkoitan, koska saan ihan ihme vastauksia.

heipparallaa :wave:

Eli sä olet kateellinen rahasta. Sä haluut uuden bemarin, ilmaiseks. Sä haluut ison talon, ilmaiseks. Sä haluut helvetisti rahaa ja hyvän ammatin kun siskollakin on. Sä haluut rikkaan anopin joka antaa lahjuksia joka viikko.

Lue nyt itsekin nuo sun juttusi. Sua harmittaa ettei siskosi osaa arvostaa, kun on sanut niin helpolla kaiken mutta haluat vain itsekin saada helpolla kaiken? Silkkaa kateutta, älä viitsi siis höpöttää mitään "sisko ei osaa arvostaa"-skeidaa kun kyse ei sitten siitä edes ole! :headwall:

Ymmärrän ap:ta.

Meillä tilanne on se että olen itse isosisko jonka elämä on ollut aika helppoa. Aloin jo lukiossa seurustelemaan mieheni kanssa, opiskeltiin molemmat ammatit ja saatiin vakityöt. Hankittiin asunto, mentiin naimisiin ja saatiin lapsi, parin vuoden päähän toinen. Vanhemmilta ei olla saatu mitään mutta muuten ovat asiat sujuneet niin että ollaan aina pärjätty ja elellään ihan mukavaa elämää. Oma talo, suht uusi auto, koira, voidaan matkustella jne.

Pikkusisko taas tuli lukion lopulla raskaaksi eikä isä halunnut kuulla lapsesta. Sen jälkeen oli yksi epäonninen pidempi suhde ennen nykyisen miehen löytymistä. Nyt yksi yhteinen lapsi ja toinen tulossa, molemmilla vielä opiskelut kesken ja taloudellisesti tekee tiukkaa. Miehen vanhemmat alkoholsiteja ja ongelmaisia eli sieltä ei ole mitään tukea saatavissa, päinvastoin.

Siinä kun sain aikanani sisutella lastenhuonetta ja hankkia vauvatavaroita uusina sisiko joutui etsimään kaiken käytettynä ja miettimään tarkkaan miten saisi esikoisen harrastukset maksettua. Joutuvat kokoajan pitämään tiukkaa linjaa että saavat edes perusjutut maksettua, uusista lastenvaatteista ja tavaroista saavat vain haaveilla.

Omat vanhemmat on joskus auttaneet siskoa hankkimalla tälle jotain tarpeellista ja haluavat sitten samalla tehdä samaa meille. Sen olen kieltänyt ja sanonut että mielummin tuhlaavat nuo rahat siskolle joka niitä enemmän tarvii. Meidän lapsille voivat ostaa lahjoja jos haluavat mutta muuten ei oteta mitään avustuksia vastaan kun pärjätään hyvin ilman niitäkin.

Voisin vain kuvitella miltä siskosta tuntuisi jos vanhempamme syytäisivät lahjoja meille ja unohtaisivat heidän perheen joka oikeasti olisi avuntarpeessa.

vaikka ei ymmärtäiskään ap:n fiilikset niin ei tarvii olla ilkee. oksettavaa tommonen.

kui moni teistä jotka täällä haukkuu on samassa venessä ap:n kaa??? :attn:

Ymmärrän kyllä sua täysin siinä mielessä että välilä tuntuu kurjalta kun joka asian eteen saa tehdä kovasti töitä että saavuttaa edes jotain. Toisilla käy taas hyvä tuuri.
Jos sun isä ajateli että haluaa antaa jotain arvokkaampaa sun siskolle kun siskosi puolison äiti ostaa myös kaikkea. Eli ettei sun sukusi olisi ikäänkuin huonompi kun ei auta siskosi perhettä niin paljon. Ei ehkä vaan tullut ajatelleeksi että sinä olisit tarvinnut apua enemmän.

vaikka ei ymmärtäiskään ap:n fiilikset niin ei tarvii olla ilkee. oksettavaa tommonen.

Kaikkihan me ollaan. Taatusi ei tästä porukasta sellaista löydy, jota paremmin toimeentuleva ja helpompaa eämää elänyttä ei löytyisi! Elämä on epäreilua. Deal with it. Vaikeemmaksihan sen vaan itselleen tekee jos jää katkeruuteen vinkumaan.

Ihan rehellisesti nyt, kuvitelkaa itsenne vanhemmiksi tilanteeseen jossa toisella lapsella on kaikki ok. Hyvä työ, parisuhde, appivanhemmat jotka ostavat heille kaiken noin kuin ap:n kertomuksessa. Ja toinen lapsi saa jatkuvasti taistella pärjätäkseen yksin.

Teillä olisi mahdollisuus hankkia jotain isompaa toiselle lapselle. Kummalle sen hankkisitte?

Kaikkihan me ollaan. Taatusi ei tästä porukasta sellaista löydy, jota paremmin toimeentuleva ja helpompaa eämää elänyttä ei löytyisi! Elämä on epäreilua. Deal with it. Vaikeemmaksihan sen vaan itselleen tekee jos jää katkeruuteen vinkumaan.

no niin varmaan joo! :laugh: veikkaan että suurin osa teistä on se toinen osapuoli.

Alkuperäinen kirjoittaja karpaloinen:
Ymmärrän kyllä sua täysin siinä mielessä että välilä tuntuu kurjalta kun joka asian eteen saa tehdä kovasti töitä että saavuttaa edes jotain. Toisilla käy taas hyvä tuuri.
Jos sun isä ajateli että haluaa antaa jotain arvokkaampaa sun siskolle kun siskosi puolison äiti ostaa myös kaikkea. Eli ettei sun sukusi olisi ikäänkuin huonompi kun ei auta siskosi perhettä niin paljon. Ei ehkä vaan tullut ajatelleeksi että sinä olisit tarvinnut apua enemmän.

Aika lapsellinen isä jos tuossa tosissaan ajattelee enemmän sitä mitä tyttären appivanhemmat heistä ajattelevat kuin sitä mitä omat lapset oikeasti tarvivat.

Alkuperäinen kirjoittaja oikeasti hei:
Ihan rehellisesti nyt, kuvitelkaa itsenne vanhemmiksi tilanteeseen jossa toisella lapsella on kaikki ok. Hyvä työ, parisuhde, appivanhemmat jotka ostavat heille kaiken noin kuin ap:n kertomuksessa. Ja toinen lapsi saa jatkuvasti taistella pärjätäkseen yksin.

Teillä olisi mahdollisuus hankkia jotain isompaa toiselle lapselle. Kummalle sen hankkisitte?

Rehellisesti: se riippuu. Jos se toinen oikeasti on taistellut, niin sille. Mutta jos se "taistellut" on vaan laiskuuttaan jättänyt opiskelematta ja hakematta työtä tms. niin silloin jättäisin hankkimatta. Ajattelisin olevan jo korkea aika tehdä itse jotain.

Meillä on tässä vain yhden osapuolen kertomus asiasta...

mulla on yksi sisko. ollaan aika läheisiä.
mun siskon mies on tosi rikkaasta perheestä ja sen anoppi on ostanut niille vm07 asunnon, bemarin ja volvon ja tuhat muuta juttua.
mun siskon elämä on mennyt just niin kun pitäis, luokan priimus peruskoulussa, lukee neljässä vuodessa itsensä yo-merkonomiksi, seurustelee, on työelämässä, menee kihloihin, menee naimisiin, saa lapsen, hankkii koiran.....

mä oon ollu ihan paska aina koulussa ja opiskelut menny päin helvettiä.
oon eronnut lapseni isästä ja mun elämä on kokoajan ihan sekaisin. oon ollut 5vuotta nykyisen mieheni kanssa, rakennetaan ja eletään kädestä suuhun ja oikeesti tehdään niska limassa hommia et saatais se leipä pöytään ja mun siskon ei tarvii kun anopille vinkasta niin jo on kaikki nenän edessä.

nyt sitten mun isä oli ostanut auton ja sain äsken kuulla, et se oli ostanut sen mun siskoa ajatellen!! ei se perkele mulle mitään oo koskaan hankkinu vaikka olisin tarvinnut!!

mä oikeesti saan tukea vanhemmiltani ja ne auttaa missä pystyy, mutta ei lähellekään samassa mittakaavassa kun mun täydellistä siskoa.

itken täällä kun on NIIN PAHA OLLA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

kuule, mie tiiän tommosen tapauksen ja arvaas mitä? siinä avioliitossa se mies hakee kokoajan seksiseuraa esim. suomi24:lla ja vaimo ei tiiä mitään. kaikki päällisin puolin todella erinomaisesti, on talot ja autot jne. ja menestyvät yritykset. muttamutta... ei se aina se paha olo näy päällepäin ;)

mie en sinuna olis kateellinen koska koskaan sie et tiiä mitä siellä kulissien takana toella liikkuu :hug:

no niin varmaan joo! :laugh: veikkaan että suurin osa teistä on se toinen osapuoli.

Mä voisin olla kateellinen vaikka bill gatesille, helppo elämä, ketusti rahaa. Hieno auto ja talo, voi vaikka per*een rahalla pyyhkiä. Mut mitä järkeä, miks tuhlata ainutkertainen elämä siihen, että ihannoi ja kadehtii toisen elämää?

??? Mitvit? Ei taatusti löydy kaksplussalta esim. Paris Hiltonia paremmin toimeentulevaa ja enempää omistavaa mammaa, vai oikeastiko väität muuta?

Mä voisin olla kateellinen vaikka bill gatesille, helppo elämä, ketusti rahaa. Hieno auto ja talo, voi vaikka per*een rahalla pyyhkiä. Mut mitä järkeä, miks tuhlata ainutkertainen elämä siihen, että ihannoi ja kadehtii toisen elämää?

kyse on enemmän siitä miten omat vanhemmat kohtelee lapsiaan. se on se pointti tässä! vai onko Bill Gates sun faija?

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
mie en sinuna olis kateellinen koska koskaan sie et tiiä mitä siellä kulissien takana toella liikkuu :hug:

Tyypillistä. Aina pitää löytää jotain paskaa. Miksei koskaan voida vaan olla ok sen kanssa että joillain menee kaikin puolin hyvin vaan pakko vähintään kuvitella mielessään että edes jotain menee niilläkin huonosti :headwall:

kyse on enemmän siitä miten omat vanhemmat kohtelee lapsiaan. se on se pointti tässä! vai onko Bill Gates sun faija?

Joo on.

??? Mitvit? Ei taatusti löydy kaksplussalta esim. Paris Hiltonia paremmin toimeentulevaa ja enempää omistavaa mammaa, vai oikeastiko väität muuta?

Eiköhän tässä ollut kysymys sisaruksista joita omat vanhemmat kohtelevat epätasa-arvoisesti. Ei siihen liity mitenkään se että jollain Paris Hiltonilla tai vaikka naapurin Maijalla on millä mällätä.

Yhteistyössä