VOI V****** nyt on tullu 10kg painoa yks kaks..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja prkl!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

prkl!

Vieras
ja rv vasta 27:( MISTÄ NE TULI?! Salaatista? Ihan oikeasti en voi enää uskoa etteikö joillekkin tulisi VÄKISIN niitä raskauskiloja :(
Normaalisti ei paino mene mihinkään suntaan vaikka vetäisin pelkkää pizzaa..
Mites tän nyt sitte selittää?!

Olen vetäny kanasalaattia ILMAN kastikkeita suurimmaksi osaksi ja jättäny sen 3sipsipussia per viikko nollaan per viikko..
jne.. käyn kerran viikossa salilla (huom ennen raskautta eb edes yhtä kertaa)
ja teen "liikkuvaa" työtä..
Painoindeksi oli 21 joten ihan normi lähtöpainokin.. Mitään raskausdiapeteksiäkään ei ole, niin että WTF!?

Ehkä nyt kannattaa kuitenkin syödä ihan kunnolla. Kanasalaatti on kyllä ihan hyvää ruokaa, mutta monipuolisemmin. Lapsi tarvitsee ravintoaineita kasvaakseen. (esim. erilaisista pähkinöistä saa paljon hivenaineita. Marjoista ja hedelmistä vitamiineja jne.) Jos olet jättänyt rasvat kokonaan pois ravinnosta niin sekään ei ole hyvä. Laita salaattiin kylmäpuristettua neitsyt oliiviöljyä kastikkeeksi esim. Äläkä stressaa siitä painonnoususta. Jos se paino ei tule syömällä epäterveellisesti paljon niin ei se myöskään jää pysyväksi raskauden jälkeen.

Juu, älä stressaa!!Mä aloitin vajaa vuosi sitten oikein kunnon kuntokuurin ja sainkin pudotettua painoa n. 8kg, söin terveellisesti ja liikuin enemmän yms. Painoindeksi tais olla lopulta 23
Sitten tulin raskaaksi jatkoin tätä terveellistä syömistä ja ajattelin et nyt tässä raskaudessa ei tule varmasti yhtä paljon kiloja ku edellisessä(23 kg)
Viime neuvolassa rv 28 kiloja oli tullut jo se 11 kg eli näin ja mielestäni olen ihan "normaalikokoinen" tälläkin hetkellä eli muuta ei ole tullut ku maha ja tissit on kasvaneet :D
Tottakai toi painonnousu ottaa päähän, mut kyllä ne sit joskus saa lähtemään..

No kuule sitä painoa vaan tulee :D Minä liikuin joka päivä 1-2 tuntia ja söin terveellisesti. Painoindeksini oli 18,5 ennen raskautta. Ja ihan väkisin niitä kiloja kertyi. Tuntui vähän sille, että raskaana kun on, se ravinto mitä söin meni tehokkaaseen käyttöön eli läskiksi. Kiloja tuntui kertyvän kuin itsestään, ehkä se oln joku luonnon juttu. Ja voin todella vannoa etten syönyt sipsejä enkä herkkuja, mun ei edes tehnyt mieli, ja roskruoka kuvotti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No kuule sitä painoa vaan tulee :D Minä liikuin joka päivä 1-2 tuntia ja söin terveellisesti. Painoindeksini oli 18,5 ennen raskautta. Ja ihan väkisin niitä kiloja kertyi. Tuntui vähän sille, että raskaana kun on, se ravinto mitä söin meni tehokkaaseen käyttöön eli läskiksi. Kiloja tuntui kertyvän kuin itsestään, ehkä se oln joku luonnon juttu. Ja voin todella vannoa etten syönyt sipsejä enkä herkkuja, mun ei edes tehnyt mieli, ja roskruoka kuvotti.

Ja pakko vielä jatkaa, että kun synnytin, jäi sinne sairaalaan se 4 kiloa niistä 11 kilosta. Loput ei lähtenyt mihinkään. Minä joka normaalisti olen luonnostaan laiha ja en ole koskaan lihonnut millään ruokavaliolla ennenkään olin ihan uudessa tilanteessa. Siis tottakai halusin pudottaa ne loput 7 kiloa ihan periaatteestakin. Siihen meni n. puolivuotta aikaa.

Yhteistyössä