Voi v*ttujen kevät! Voin luetella vaikka sen sata syytä, miksi ruoanlaitto on ihan perseestä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mäkin yleensä osaan, mutta eilen kokeilin sellaista uutta ohjetta, jota tosn sovelsin
, koska sopivia mausteita ei löytynyt. Mutta siis erilaiseksi sen teki se, että siinä oli appelsiinimehua mukana.
Ja se oli pahaa.: / Yleensä lapset syö kohtalaisen mukisematta mun sosekeittoja. Kiitos ohjeista täytyy testata,
:flower:

On se todellista. Välillä mua itteenikin naurattaa, mutta kyllä mä olen itkeätirauttanutkin, kun olen ollut niin vitutuksen kourissa, kun safkat menee niin usein piloille.

Kyllä mä tässä vuosien varrella olen jo vähän oppinut, mutta ei musta taida master chefiä suomeen tulla.

Oi joi mä halin sua :hug: ja toivon, että tosiaan tuo huono tuuri katoaa sun yltä :saint:

• Tykkää
Reactions: chef
[QUOTE="vieras";25589574]Meillä on samanlainen uuninluukku! Se etummainen lasi kahvoineen tosiaan jää joskus käteen. Kokeilitko avata sen varsinaisen luukun veitsellä, sillä olis saanut?[/QUOTE]

No en mä siinä hetkessä ehtinyt mitään veitsiä ajattelemaan...se on kato voima mikä noissa tilanteissa sitten jyllää :D :D

Mutta kun kaikissa ojeissa lukee, että jauhojen pitää antaa kypsyä, eli niitä pitää huljutella siinä rasvassa aikansa ennen kuin sinne lisää nestettä.
QUOTE]

Ne joutavat kyllä kypsyä siinä keittämisvaiheessakin, eivätpä ainakaan ruskistu (mikä ei siis ole tarkoitus). Jos ei yhtään kiehuttele soosia, niin raa'alle se kyllä maistuu.

Mutta hei, kaikkea ehtii kyllä opetella. Olen opettanut päälle kaksikymppisen naisen avaamaan säilykepurkin, näyttänyt, miten ruskistetaan jauheliha (sen ei tarvitse olla palaneen ruskeaa) ja monta muuta juttua ihan aikuisille ihmisille.

Mun paras saavutus taisi olla viime kuussa, kun poltin saman aamupuuron neljästi pohjaan/hellalle. Vaihdoin aina vain lennossa kattilaa, ettei palanut osa tullut puuron joukkoon, mutta en hirveässä hötäkässä vääntänyt hellaa missään välissä pienemmälle. Toissapäivänä taas pidin ruokaani 1,5h kylmässä uunissa, se meinasi hiukan vituttaa, kun oli nälkä...

Mäkin yleensä osaan, mutta eilen kokeilin sellaista uutta ohjetta, jota tosn sovelsin
, koska sopivia mausteita ei löytynyt. Mutta siis erilaiseksi sen teki se, että siinä oli appelsiinimehua mukana.
Ja se oli pahaa.: / Yleensä lapset syö kohtalaisen mukisematta mun sosekeittoja. Kiitos ohjeista täytyy testata,
:flower:

Kiitti vinkistä myös itellesi. Eli ei appelsiinimehua kasvissosekeittoon! Pidetään tämä mielessä.

No kun ei onnistu tokalla tai kolmannellakaan. Se on kuule melkosen harva safka missä mä en epäonnistu.

Jep, nirsojahan ne, mutta kyllä ne ihan oikeilla jäljillä oli. Pakko se on myöntää.

Jos se sitten vaan oli pahaa ruokaa? Siis ylipäätään, ei vain sun tekemänä. :D Ei olisi ensimmäinen kerta kun kaikkien kehuma resepti onkin pahaa, kukaan ei vaan kehtaa sanoa kun kriitikot ja kokit on ylistäneet.

• Tykkää
Reactions: chef
[QUOTE="eee";25589581]mitä te sit yleensä syötte?[/QUOTE]

Jos mä olen kokkausvuorossa, niin makaroonia ja jauhelihaa lähinnä. Tai puolivalmisteita. Tai sitten sitä kasvissosekeittoa. Makkarakeittokin luonnistuu ja jokunen broilerisafka. Pari onnistunutta lasagneakin olen tehnyt (mutta sehän on siis lähinnä makaroonia ja jauhelihaa) ja karjalanpaistin osaan.

Mies yleensä kokkaa ja se sitten tekee vähän monipuolisemmin.

Mutta kun kaikissa ojeissa lukee, että jauhojen pitää antaa kypsyä, eli niitä pitää huljutella siinä rasvassa aikansa ennen kuin sinne lisää nestettä.
QUOTE]

Ne joutavat kyllä kypsyä siinä keittämisvaiheessakin, eivätpä ainakaan ruskistu (mikä ei siis ole tarkoitus). Jos ei yhtään kiehuttele soosia, niin raa'alle se kyllä maistuu.

Mutta hei, kaikkea ehtii kyllä opetella. Olen opettanut päälle kaksikymppisen naisen avaamaan säilykepurkin, näyttänyt, miten ruskistetaan jauheliha (sen ei tarvitse olla palaneen ruskeaa) ja monta muuta juttua ihan aikuisille ihmisille.

Mun paras saavutus taisi olla viime kuussa, kun poltin saman aamupuuron neljästi pohjaan/hellalle. Vaihdoin aina vain lennossa kattilaa, ettei palanut osa tullut puuron joukkoon, mutta en hirveässä hötäkässä vääntänyt hellaa missään välissä pienemmälle. Toissapäivänä taas pidin ruokaani 1,5h kylmässä uunissa, se meinasi hiukan vituttaa, kun oli nälkä...

Joo, se oli tuossa valkoviinikastikkeessa, ettei saanut jauhot ruskistua. Ja hyvä tietää, että ne kypsyy siinä keittäessäkin. Mä luulin, että se paistaminen on nimenomaan se, mitä niille on siis pakko tehdä.

Ja osaan kyllä kuvitella sen vitutuksen tunteen siitä kylmästä uunista. Mä tein jokunen aika sitten pannarin illalla ja aamulla oltin sen uunista pois...oli unohtunut sinne...joskaan se uunikaan ei ollut päällä joten palovaaraa ei onneksi ollut.

Uusimmat

Yhteistyössä