VOI VI¤¤U mikä lääkäri tänään!!! Kertokaas onko 175 cm ja 74 kg reilusti lihava?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja blääh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nopeasti jos päässä lasken niin painoindeksi on ollut kai normaalipainon rajoissa? Ihme lääkäri. Sillä on kai sattunu joku erehdys nyt. Laske se painoindeksi ja sano ens kerralla että normaalipainoinen olet ollut. Ettei jää papereihin väärää infoa. Vaikka paljonhan sulle on raskauskiloja tullu, mut sellaista se raskaanaolo välillä on...

No minusta lähtöpainosi on kyllä melko korkea ja jos siihen on vielä tullut 25 kiloa lisää, niin on kyllä aiheellistakin huomauttaa. Eri asia sitten, miten sen sanoo asiallisesti.

Mikähän on "normaali" painonnousu? Meidän rouvalla paino nousi 14 kiloa kaksosilla. Ja jos lääkäri katsoo tarpeelliseksi huomauttaa niin tokihan sen kuuluukin niin tehdä. Joku lääkäri varmaan vielä kuvittelee että ihmiset ottavat lääkäreiden neuvoista vaarin eivätkä ryntää välittömästi keskustelupalstoille huutamaan että "lääkäri vittuilee!".

Hahah.

Kun mä painoi 78kg (synnytyksestä jääneitä kiloja) ja pohdiskelin pitäisikö laihduttaa, niin mulla oli silloin painoindeksi 25 aika tasan. Sehän on lievää ylipainoa. Työterveyshoitaja totesi, että ei ole mitään kiirettä laihduttaa :)

74kiloa on normaalipaino.

Mäkin pääsin lähes sataan kiloon raskausaikana eikä kukaan edes vihjannutkaan että olisi ollut huolestuttava tilanne. Eivät edes pistäneet sokerirasitukseen...

Alkuperäinen kirjoittaja hop:
No minusta lähtöpainosi on kyllä melko korkea ja jos siihen on vielä tullut 25 kiloa lisää, niin on kyllä aiheellistakin huomauttaa. Eri asia sitten, miten sen sanoo asiallisesti.

No ei todellakaan oo mikään korkea ollut. En ymmärrä tuota että miks pitäisi kaikkien olla kauheita riukuja. Itse ainakin meinaan olla ihan tyytyväinen kun saan painon pudotettua takasin normaaliin, mutta kaipa sitten oon kuitenkin lihava.

Se on totta että ap:lle on reilusti tullut painoa, mutta välillä sitä tulee ja välillä ei. Itsellä tullu yhessä raskaudessa 20 kiloa ja muissa alle 10 kiloa, neljä raskautta takana. Jokaisessa raskaudessa oon liikkunut ja syönyt ihan samalla tavalla, joten siitäkään ei ole kiinni tuo painonnousu välttämättä.

*muoks* Lisään vielä että omasta mielestäni tuo painon kyttääminen on vihoviimeistä puuhaa tuolla neuvolassa, jos terveydentila on muuten hyvä. Ja siitä huomautteleminen jatkuvasti on vielä pahempaa.

Alkuperäinen kirjoittaja rakkaimpani:
Alkuperäinen kirjoittaja Seanna:
Mä oon 166 ja 83kg ja lääkärin lausunnossa lukee "ei ylipainoa" et et säkään ole liian lihava :)

siis ootko paksuna nyt? sulla tosiaan on ylipainoa! :o

En ole paksuna, enää ikinä. Jostain se lääkäri vaan tempas lausuntoonsa ettei mulla ole ylipainoa vaikka puntarissakin kävin. En tiedä minkä indexin mukaan on laskenu mut en valita :D :D :D

25 kiloa painonnousua 32 raskausviikossa on hirveän paljon ja aivan liikaa. Olet siis saanut painoa yli 110 gramman päivävauhtia. Kerkeät tuolla tahdilla saada vielä 30 kg rikki hyvissä ajoin ennen synnytystä. Ja kun lähdet yli satakiloisena synnäriltä niin olethan sä tosi lihava.

Ei pidä muistella mennyttä norjaa vartta, nykytilanteesta se taisi tohtorikin puhua. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja blääh:
Olen kuulemma ollut reippaasti liian lihava jo ennen raskautta ja nyt kun painoa on tullut viikkoon 32 mennessä 25 kiloa, se on AIVAN LIIKAA!!!
(

Herranjumala, 25kg lisää painoa tuossa ajassa :o

Se ON aivan liian suuri painonnousu, oli se lähtöpaino/nykypaino ihan mitä tahansa!

Yhteistyössä