Voi voi, taas tilasin suklaalevyn....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kerpele
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26416418]sokerirasitus turhasta? ööh, okei. Mun käsittääkseni se tutkitaan jos arvoissa jotain, eikä painossa...[/QUOTE]

Mä jouduin koska raskauden alussa painoindeksi oli 24..joten kyllä se painoonkin liittyy.

[QUOTE="vieras";26416418]sokerirasitus turhasta? ööh, okei. Mun käsittääkseni se tutkitaan jos arvoissa jotain, eikä painossa...[/QUOTE]

Sisareni on menossa turhan takia. Bmi18 raskauden alussa ja arvot ok. Mutta kun on yli 25v.

Voi ei... Mies toi sitä ihanaa suklaata mutta söin niin täyttävän iltapalan että en kyllä pysty ottamaan palaakaan :x örp.... Oliskohan pitänyt jättää ilttari syömättä?

Elämä on joskus tosi rankkaa |O :'(

Ja siis siihen sokerirasitukseen voi tosiaan joutua jos bmi ylittää oliko se 24, jos on yli 25-vuotias tai sukurasitteena diabetesta tai raskausdiabetesta... Olikohan vielä muita syitä?

Ja no, näköjään voi joutua myös kovan raskaudenaikaisen painonnousun myötä..

hmm mmm suklaata, tullut paheeksi ihan jokunen aika sitten. Ennen en ole voinut sietää suklaata, kun minusta se on maistunut liian makealta. Nykyään en uskalla edes suklaalevyä ostaa, kun max.kaks päivää se kaapissa pönöttäis. Nyt on jääkaapissa tummasuklaa säilynyt jo parisen viikkoa ja n.puolet syötynä, se kun ei ole niin hyvää. Koitan siis huijata itseäni ;)
Mutta hetki sitten en voinut kun retkahtaa salmiakkiin. Se on ja on ollut aina mun pahe. Mut ku se on vaaa niiiii hyväää! :D Sit otin iha vähän suklaataki kaveriks, sellasen pienen patukan joka on jäänyt lapselta karkkipäivänä kaappiin.. lurpsista ja röh. Kuitenkin iltapalaks vedin pari palaa pannaria kermavaahdollla ja mansikkahillolla. Pitäis oikeesti koittaa ryhdistäytyä, kun edelleen koitan muutamaa kiloa tiputtaa. No kerran sitä täällä eletään, eiks nih? :)

[QUOTE="Anne";26416573]Sisareni on menossa turhan takia. Bmi18 raskauden alussa ja arvot ok. Mutta kun on yli 25v.[/QUOTE]

Meillä ainakin tehdään sokerirasitus ihan kaikille odottaville äideille. En nyt muista millä viikoilla, mutta tehdään joka tapauksessa...

[QUOTE="...";26416760]hmm mmm suklaata, tullut paheeksi ihan jokunen aika sitten. Ennen en ole voinut sietää suklaata, kun minusta se on maistunut liian makealta. Nykyään en uskalla edes suklaalevyä ostaa, kun max.kaks päivää se kaapissa pönöttäis. Nyt on jääkaapissa tummasuklaa säilynyt jo parisen viikkoa ja n.puolet syötynä, se kun ei ole niin hyvää. Koitan siis huijata itseäni ;)
Mutta hetki sitten en voinut kun retkahtaa salmiakkiin. Se on ja on ollut aina mun pahe. Mut ku se on vaaa niiiii hyväää! :D Sit otin iha vähän suklaataki kaveriks, sellasen pienen patukan joka on jäänyt lapselta karkkipäivänä kaappiin.. lurpsista ja röh. Kuitenkin iltapalaks vedin pari palaa pannaria kermavaahdollla ja mansikkahillolla. Pitäis oikeesti koittaa ryhdistäytyä, kun edelleen koitan muutamaa kiloa tiputtaa. No kerran sitä täällä eletään, eiks nih? :)[/QUOTE]

Ehdottomasti, juuri näin! Pidä toi :)

Yhteistyössä