Voi voi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap.

Vieras
Mun mies suuttu siitä, kun haluan tehdä lapselleni itse soseet. Haluan, että meille ei osteta niitä valmispilttejä, mitä voi tehdä itsekin. Esim. omena, PALJON halvemmalla saa, kun ostaa irtoomenia, keittää ja soseuttaa. Tai antaa sellaisenaan. Kun tyttö kuitenkin on jo yli vuoden, niin ei tarvi niitä soseita edes ostaa enää kun voi syödä ihan palasia. Ja sitten makaronia ja kastiketta, huhheijaa, maksaa yli euron. Samalla ruualla tulee, kun tehdään itsellemmekin. En tajuu, mikä tuota nyt taas vaivaa...

VOIKO OLLA EDES TOTTAKAAN:O miltä kivikaudelta miehesi on? Ei pahalla... Hän ei ilmeisesti tiedä mitä säilöntäaineita ja lisäaineita ja E-koodeja ruuissa on (tietysti tutkittu turvallisuutta, muta silti..) Mä ainaki olisin ylpee et jos tekisin itse noita! Pidä vaan pääs tässä asiassa ja miehen puheet toisesta korvasta sisään ja samantien ulos!

Kun en tiedä. Rahasta toki on välillä tiukkaa, mutta aina on ollut periaate, että ruokamenoissa ei säästetä. Ennemmin säästetään esim. vaatteissa, matkustamisessa, veden kulutuksessa yms. Eikä meillä nyt NIIN tiukkaa ole, ettei kärsis luomua ostaa. Mies ei kait vaan jaksa alkaa kaupassa miettiin, mikä on paras vaihtoehto. Vaan ottaa sen, mikä käteen ekana sattuu. Ja monesti olen sanonut, että meidän 1 vuotias ei voi marinadissa olleita lihoja syödä, niin silti se niitä aina kiikuttaa kotiin... :/

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Kun en tiedä. Rahasta toki on välillä tiukkaa, mutta aina on ollut periaate, että ruokamenoissa ei säästetä. Ennemmin säästetään esim. vaatteissa, matkustamisessa, veden kulutuksessa yms. Eikä meillä nyt NIIN tiukkaa ole, ettei kärsis luomua ostaa. Mies ei kait vaan jaksa alkaa kaupassa miettiin, mikä on paras vaihtoehto. Vaan ottaa sen, mikä käteen ekana sattuu. Ja monesti olen sanonut, että meidän 1 vuotias ei voi marinadissa olleita lihoja syödä, niin silti se niitä aina kiikuttaa kotiin... :/

Yäk, kerro miehelles, että ne lihat marinoidaan, mitä ei enää voi ilman marinadia myydä.

Ja monesti olen sanonut, että meidän 1 vuotias ei voi marinadissa olleita lihoja syödä, niin silti se niitä aina kiikuttaa kotiin... :/

niin siis onko jo yli 1v lapsi?
sitten sun ei tarvii enää tehä mitään ekstraa sille. ihan samaa sapuskaa ku muutkin syö. tietysti ei niin paljon suolaa jos muuten käytätte.

Alkuperäinen kirjoittaja SD:
Ja monesti olen sanonut, että meidän 1 vuotias ei voi marinadissa olleita lihoja syödä, niin silti se niitä aina kiikuttaa kotiin... :/

sitten sun ei tarvii enää tehä mitään ekstraa sille. ihan samaa sapuskaa ku muutkin syö. tietysti ei niin paljon suolaa jos muuten käytätte.

Joo, on 1v1kk, ja olen jo pitkään tehnytkin ruokia, mitä tyttökin voi syödä, ja nyt ollaan tehty kaikenlaista ruokaa, suola jätetään kokonaan pois. Mutta se vaan ärsyttää ihan suunnattomasti, että mies tuo kaupasta niitä valmismarinadeja, kun tyttö ei niitä voi syödä. Enkä kyllä minäkään niistä pahemmin piittaa...

Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
Höh. Meillä ainakin asian päättää se joka pääasiallisesti kaupassa käy ja kauhanvarresa heiluu.

Kaupassa käydään aika tasasesti molemmat, ja sillon nimenomaan ku mies käy, niin tuo kaikkee sopimatonta. Jos minä käyn, ostan terveellistä, ja pyrin ostamaan luomua. Ja jos käydään molemmat, niiin syntyy kaupassa aina "riita" mitä ostetaan. Ja mies hoputtaa ja ja ja... Ääh, menee hermot. Just siis tultiin kaupasta.

Joo, on 1v1kk, ja olen jo pitkään tehnytkin ruokia, mitä tyttökin voi syödä, ja nyt ollaan tehty kaikenlaista ruokaa, suola jätetään kokonaan pois. Mutta se vaan ärsyttää ihan suunnattomasti, että mies tuo kaupasta niitä valmismarinadeja, kun tyttö ei niitä voi syödä. Enkä kyllä minäkään niistä pahemmin piittaa...

ala hamstraa kotiin omaa kunnon ruokaa. eiköhän se ala tajuu että ostelee turhaan moskaa. :D

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
jos ei rahasta niin kiinni, ni mikä miehelläs mättää??
Oikeastiko joku (edes jonkun mies ) näkee tarpeelliseksi syöttää vuosikkaalle sosetta?

Puuron sekaan kuulemma... Mutta mä oon sitä mieltä, että aina ei tarvitse edes puuron sekaan mitään laittaa (tosin, ei se tyttö kyllä sitä muuten syö, mutta sitten syödään leipää) ja puuron sekaan voi hyvin laittaa sitä omenakiisseliä, mitä teen omenoista tai jotain muuta, marjaa tms.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ehkä todellinen syy miehen suuttumukseen ei ole tuo, vaan joku aivan muu asia.

Kuten?

Mikä tahansa. Vaikeata arvata hänen aivoituksiaan, vaikka ole mies itsekin. Joku tässä nyt on. Voisiko mies ajatella, ettet arvosta sitä, että hän tuo rahaa kotiin jotta teillä olisi varaa ostaa "kunnollisia" ruokia, etkä sitä, että mies raahaa kaupasta pilttipurkkeja.

Mies voi luulla että valmisruoat ovat terveellsiä, eikä ymmärrä itse tehdyn olevan paljon terveellisempää ja edullisempaakin. Tai kävelitkö ehkä jotenkin hänen ylitsensä? Jos hän odotti vaikka, että tuollaisesta neuvotellaan.

ala hamstraa kotiin omaa kunnon ruokaa. eiköhän se ala tajuu että ostelee turhaan moskaa. :D

Niin ja sitten toinen, mitä mies tuo, on esim. peruna-sipulisekoitus pakastealtaasta, vaikka olen sanonut, että nekin voi ihan hyvin tehdä itse, pilkkoo perunat ja silppuaa sipuli. Kinkkusuikaleita raahaa, missä on ihan älyttömästi suolaa ja mitä kaikkea, en edes halua tietää! Toki joskus tehdään niistä esim. pitsaa, ja tyttö syö sitten jotain muuta, mutta ei edes usein. Mä en tiedä vaan, mitä oikeesti tehdä tuon kanssa...

Kuten?

Mikä tahansa. Vaikeata arvata hänen aivoituksiaan, vaikka ole mies itsekin. Joku tässä nyt on. Voisiko mies ajatella, ettet arvosta sitä, että hän tuo rahaa kotiin jotta teillä olisi varaa ostaa "kunnollisia" ruokia, etkä sitä, että mies raahaa kaupasta pilttipurkkeja.

Mies voi luulla että valmisruoat ovat terveellsiä, eikä ymmärrä itse tehdyn olevan paljon terveellisempää ja edullisempaakin. Tai kävelitkö ehkä jotenkin hänen ylitsensä? Jos hän odotti vaikka, että tuollaisesta neuvotellaan.

Arvostan, tottakai, sitä että tuo rahaa taloon, ja sen monesti osoitankin, mutta eritavalla, kuin sillä, että annan sen ostaa kaupasta epäterveellistä sapuskaa, jota sitten vasten tahtoani syötän 1 vuotiaalle. Ja mä olen mielestäni kyllä käynyt miehen kanssa keskustelun siitä, että valmismarinadissa olevat lihat on vaan epäterveellisiä, ja että tyttö ei niitä voi syödä. Ja pilttiä en halua syöttää, ellei sitten olla kauppareissulla tms.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
jos ei rahasta niin kiinni, ni mikä miehelläs mättää??
Oikeastiko joku (edes jonkun mies ) näkee tarpeelliseksi syöttää vuosikkaalle sosetta?

Puuron sekaan kuulemma... Mutta mä oon sitä mieltä, että aina ei tarvitse edes puuron sekaan mitään laittaa (tosin, ei se tyttö kyllä sitä muuten syö, mutta sitten syödään leipää) ja puuron sekaan voi hyvin laittaa sitä omenakiisseliä, mitä teen omenoista tai jotain muuta, marjaa tms.

En ymmärrä miksi miehes ei anna tehdä niinkuin itse näet parhaaksi.
Meidän 6kk luonnollisesti pitää soseuttaa ruoka, mutta sitten kun ei tarvitse, ei niin enää tehdä..hedelmät hedelminä, jos lapsi ne hyväksyy :)

mä veikkaan et miehes haluis et lapsi söis (välillä) valmiita lapsenruokia, koska haluis ite jotain esim mausteisempaa/marinoitua niinkuin sanoit.eikä jaksa niitä "mauttomia" ruokia..:) (ja joo voihan niitä maustaa,mut näin mä ajattelisin)

ap: Jos miehesi vain on sellainen, ettei "ymmärrä" mitä sieltä kaupasta sitten voi tuoda.
Kokeileppas, että sen sijaan et moitit miestä tuomisistaan, käytte vaikka iltasin yhdessä läpi mitä kaupasta tarvitsee viikon mittaan tuoda.
se kuka käy kaupassa, yliviivailee asioita jne.
Sit mies ei turhaan ns. epäonnistu, ja sä et joudu ns. nalkuttamaan?

toimii meillä :D

Kuten?

Arvostan, tottakai, sitä että tuo rahaa taloon, ja sen monesti osoitankin, mutta eritavalla, kuin sillä, että annan sen ostaa kaupasta epäterveellistä sapuskaa, jota sitten vasten tahtoani syötän 1 vuotiaalle. Ja mä olen mielestäni kyllä käynyt miehen kanssa keskustelun siitä, että valmismarinadissa olevat lihat on vaan epäterveellisiä, ja että tyttö ei niitä voi syödä. Ja pilttiä en halua syöttää, ellei sitten olla kauppareissulla tms.

Minusta tuntuu, että miehesi on melkoinen jääräpää. Kyllä hänet pitää saada ymmärtämään itsetehdyn ruoan terveellisyys. Ihan kuin hän olisi Atrian ja Saarioisten jne. suoltaman propagandan aivopesemä.

Yhteistyössä