Voidaanko lasku lähettää perintätoimistoon jos en edes ole saanut tilaamaani tuotetta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja närkästynyt!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

närkästynyt!!

Vieras
Tilasin sininenonni.comista jo monta kuukautta sitten tuotteen ja siitä tuli lasku s-postiini että kun maksan sen niin saan tilaamaani tuotteen. Jätin kuitenkin laskun maksamatta ja ajattelin että asia jää siihen en saa tuotetta ja täts it. No nyt minulle kuitenkin tuli paperinen lasku kyseisetä tuotteesta jossa luki että jos en maksa laskua se lähetetään perintään!! Miten tämä on mahdollista? Ymmärtäisin jos olisin saanut tuotteen ja jättänyt maksamatta, mutta kun näin ei ole. Olen yrittänyt soittaa kyseiseen paikkaan ja lähettänyt monta s-postia, vaustausta en kuitenkaan mistään saa.

sehän on sitten petos.onhan tuote haettava tai sittenhän lähettävät tuotteen takas jos ei lunasta.mutta eikö sulla ollut aikomustakaan ostaa sitä?miks sitten tilasit?

Ei se noin mene että tilaus peruuntuu jos jättää vaan laskun maksamatta. Tai ehkä joissain nettikaupoissa on ennakkomaksun kohdalla että jos et maksa ajan x kuluessa, peruuntuu tilaus. Kaikilla näin ei ole. Joten nyt tuolla yrittäjällä on se sinun tilaamasi tuote varastossaan varattuna SINULLE jos vain vaivautuisit maksamaan laskun. Tai perumaan tilauksen. Kannattaa lukea ne sopimusehdot ennen tilausta jos nyt ei olekaan varma että tahtookin sen tavaran mitä on tilaamassa.

Mä todella harvoin tilaan mitään netistä ja tuo tilaus jäi maksamatta koska ajattelin ensin että maksan sen myöhemmin ja sitten tuote ei enää tuntunutkaan tarpeelliseksi. Mutta kun he eivät edes lähettäneet tuotetta ennenkuin lasku oli maksettu. Mitähän mä nyt sitten voin tehdä? Kun en saa edes ketään kiinni koko firmasta vaikka olen useaan otteeseen yrittänyt.

Todennäköisesti siinä laskupohjassa on se merkintä perintätoimistossa vakiona. Mutta ei se nyt todellakaan niin toimi, että jätät vaan maksamatta ja sitten närkästyt kun kysellään perään.

Entä jos olisit halunnutkin tuotteen, viivytellyt maksamisen kanssa ja tuote olisi sillä aikaa lähetetty jollekin toiselle. Olisitko silloinkin närkästynyt?

Todennäköisesti siinä laskupohjassa on se merkintä perintätoimistossa vakiona. Mutta ei se nyt todellakaan niin toimi, että jätät vaan maksamatta ja sitten närkästyt kun kysellään perään.

Entä jos olisit halunnutkin tuotteen, viivytellyt maksamisen kanssa ja tuote olisi sillä aikaa lähetetty jollekin toiselle. Olisitko silloinkin närkästynyt?

Tuohon laskuun on leimasimella laitettu että "Jos maksua ei suoriteta, lähetämme saamisen instrum justitialle perittväksi."
Niin no tyhmästi olen nyt toiminut, mutta eiväthän he voi periä minulta maksua tuotteesta jota en edes ole saanut? Ymmärtäisin sen jos olisin tuotteen ottanut laskulla ja tuote olisi minulla enkä olisi maksanut.

[QUOTE="aapee";23960809]Tuohon laskuun on leimasimella laitettu että "Jos maksua ei suoriteta, lähetämme saamisen instrum justitialle perittväksi."
[/QUOTE]

Niin no tuohan on ihan pässinselvä asia.. Mitä enää valitat? Olisit sitten peruuttanut tilauksen, niin ei tarvis urputtaa... Kyllä voit aikamoinen idiootti olla, jos kuvittelet, että he unohtavat asian, kun kerran noin laskussa vielä lukee...

[QUOTE="aapee";23960809]
Niin no tyhmästi olen nyt toiminut, mutta eiväthän he voi periä minulta maksua tuotteesta jota en edes ole saanut? Ymmärtäisin sen jos olisin tuotteen ottanut laskulla ja tuote olisi minulla enkä olisi maksanut.[/QUOTE]

Soita sinne ja peru ostos nyt. Vetävät laskunsa takaisin. Tai maksa, saa tuote, palauta se ja ota rahat takaisin.

[QUOTE="aapee";23960775]Mä todella harvoin tilaan mitään netistä ja tuo tilaus jäi maksamatta koska ajattelin ensin että maksan sen myöhemmin ja sitten tuote ei enää tuntunutkaan tarpeelliseksi. Mutta kun he eivät edes lähettäneet tuotetta ennenkuin lasku oli maksettu. Mitähän mä nyt sitten voin tehdä? Kun en saa edes ketään kiinni koko firmasta vaikka olen useaan otteeseen yrittänyt.[/QUOTE]

No soita sitten sinne perintätoimistoon ja kerro asiasi, heillä luultavasti on kommunikointiyhteys tuohon yritykseen

Tässä tapauksessa ei kyllä ole oikein vinkua, ettei ole saanut tuotetta.....

Ei kai, jos ei ole kauppaansa perunutkaan! Pitää tutustua aina ehtoihin ja muutenkin ei ole oikein suotavaa, että kuvitellaan laskun maksamatta jättämisen olevan ok peruutuskeino.

Kääntäkää asiat joskus toisinkinpäin, olisiko kauppiaana kivaa odotella maksua? Varata ensin tuote ja odotella maksua? Tarkistaa tililtä ja tehdä 'tiliä' kirjanpitäjän kanssa koska lasku on järjestelmässä ja se järjestelmä herjaa joka välissä että tätä ei ole maksettu.
Etenkin jos sähköpsotiin tullessa ennakkolaskussa on eräpäivä mainittu, on syytä odottaa maksmuistutusta saapuvaksi, ellei ole ehtojen mukaisesti perunut tilaustaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Perintäkäsittelijä;23960923:
Kyllä voidaan. Sä voit toki koittaa reklamoida laskusta.

Ei siitä tarvitse koittaa reklamoida, vaan lain mukaan sen perintä on keskeytettävä perusteettomana. Ei olemattomista tuotteista voida mitään periä.

Minusta sinun velvollisuutesi olisi nyt maksaa tuote ja pitää se. Myy sitten vaikka huutonetissä eteenpäin. Yrittäjä on kuitenkin pitänyt näin kauan tuotetta sinulle varattuna.

[QUOTE="vieras";23960930]Ei siitä tarvitse koittaa reklamoida, vaan lain mukaan sen perintä on keskeytettävä perusteettomana. Ei olemattomista tuotteista voida mitään periä.[/QUOTE]

Ap on hyväksynyt tilauksen toimitusehtoineen, eli tuote lähetetään maksun jälkeen. Sopimus on sitova, eikä siitä luisteta ilmoittamatta!

Yhteistyössä