Voihan Kela!

Katherine Wheel

Aktiivinen jäsen
27.01.2005
17 604
0
36
Just pääsin kehumasta ku ei oo ikinä asiat tökkiny Kelan kanssa, ja nyt sitten... No, ei nytkään varsinaisesti töki, mut oon saanu rampata siellä viime ja tällä viikolla miljoona kertaa! Vieny asumistuen tarkistusta ja työtön raha hakemusta sun muuta. Eilen tuli kirje että ne haluaa kopion vuokrasopimuksesta kun ollaan muutettu. Eiku selvitämään että ei me olla tavallaan muutettu, ollaan vaan evakossa putkirempan alta ja vuokrasopimus jatkuu edelleen tohon vanhaan kämppään. Sit äsken täytin netissä sen työtöntyötön jutskan, kolme päivää ollu viime kuussa töissä joista kahdelta päivältä toimitin toissapäivänä tilinauhan. Nyt se nettihommeli sitten herjaa, ettei käsitellä asiaa ennenku oot toimittanu työsopimuksen sun muut. Eihän siinä muuta, mutta teen keikkatyötä, ja sopimukset tehdään suullisesti joka keikalle erikseen. Tuntipalkka on aina sama, mutta se kuinka paljon sitä palkkaa saa kuussa riippuu kuinka paljon on keikkaa... Ei totakaan asiaa voinu tätsky sanoa ku vein ne ekat työtönlaput, niin oisin voinu siinä selvittää asian. Enkä perkele tänään enää lähe sinne, kaipa se asia selvii puhelimessakin!

No niin, nyt alkaa soittoaika sinne... Persana mä revin pelihousut jos ei tää asia selvii ja saa odotella rahoja sata vuotta! Kohta pari kk eletty melkein pyhällä hengellä, olis niiiiiiiiiiiiiiiiiin kiva kun asiat alkais rullaamaan.

no niin se metsä yleensä vastaa ku sinne huudetaan. ite menen aina nöyränä Kelalle ja sanon heti, etten ymmärrä heidän kapulakieltään ja voisivatko he auttaa minua. olen saanut aina erittäin hyvää palvelua ja asiat kuntoon asap. JA, tommoset paperiasiat nyt aina selviää, ja muutenkin käytönnönasiat aina selviää, ei niistä tartte repiä mieletöntä ressiä.

Alkuperäinen kirjoittaja triplamama:
no niin se metsä yleensä vastaa ku sinne huudetaan. ite menen aina nöyränä Kelalle ja sanon heti, etten ymmärrä heidän kapulakieltään ja voisivatko he auttaa minua. olen saanut aina erittäin hyvää palvelua ja asiat kuntoon asap. JA, tommoset paperiasiat nyt aina selviää, ja muutenkin käytönnönasiat aina selviää, ei niistä tartte repiä mieletöntä ressiä.

No minä kun menin apuja kyselemään ensimmäisen äippärahahakemuksen tekoon niin täti vaan tuumas että siellä on ohjeet takana, lue sieltä.
Itse kanssa ihmetellyt tuota että mikseivät he voi heti imoittaa jos jotain papereita puuttuu vaan saa aina odotella että olikohan siinä nyt kaikki ja sitten miljuunaan kertaan niitä erikseen sinne toimittaa.

no minä olen vuosien kokemuksella aina henkisesti valmistautunut siihen, että jotain paperia ne on kuitenkin vailla, mitä en hokannut laittaa matkaan. joten siksi aina ennakoin (jos vain pystyn) ja teen kaikki hakemukset hyvissä ajoin. kävin maanantaina Kelalla ja sain erinomaista palvelua, monesti ovat soitelleetkin ja selittäneet asioita. minusta paljon parempaa palvelua siellä saa ku esim työkkäristä.

Just siks oon käynyt viemässä tätille henk.koht. näitä papereita, et se voi sit heti sanoa et jos jotain puuttuu... Eikä mua sinänsä mikään muu ketuta ku se, että totuus on se, ettei eletä ja laskuja maksella pyhällä hengellä. Kun aloin tohon keikkatyöhön, jotenkin kuvittelin että sitä duunia ois enemmänkin, varsinkin kun kyseiseen firmaan koko ajan hakevat lisää työntekijöitä. Mut ei, kolme päivää viime kuussa, jee jee! Eikä toi täti puhelimessa sanonut mitään viisasta, taidan mennä käymään siellä Kelassa taas vaihteeks.

Yhteistyössä