Voihan ketunhäntä... raskaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mulla on ollut hormoonikierukka reilun kolme vuotta. Toiminut ihan moitteettomasti; kuukautiset ei jääneet pois mutta lyhenivät kolmeen päivään. Ja tulleet säännöllisesti koko ajan.

Nyt sit heinäkuussa ei tulleetkaan silloin milloin pitäisi vaan vasta kahden viikon päästä siitä tuli jotain ihmeellistä tiputtelua... ensin päivän, sitten parin päivän tauko, sitten taas päivän, päivän tauko ja taas päivän. Ja hyvin niukkaa. Elokuussa tuli vain yhden päivän tosi pientä vuotoa.

Olen tehnyt kolme raskaustestiä, kaikki negatiivisia. Soitin lääkäriinkin mutta en saanut aikaa vaan pelkän konsultaatiopyynnön ja nyt sitten odottelen että mitäs meinaa lääkäritäti/-setä tuumailla.

Alan olla ihan vainoharhainen. Olen huomaavinani aamupahoinvointia ym. enkä enää oikein tiedä onko se todellista vaiko ei. Mitään tulehduksen oireita ei ole.

Onko kenelläkään muulla tehnyt hormoonikierukka näin että monen vuoden moitteettoman käytön jälkeen menkat alkaakin "sekoilla"?

Hmmm... onpa kiva tässä arvailla ja odotella mitä lääkäri meinaa sit jatkoja...

Meinaan jos raskaana olen niin olisihan se kiva tietää mahd.pian. Ja mietin mahdollisia komplikaatioita mitä hormoonikierukka vauvaan/raskauteen aiheuttaa? :/

Kierukasta ei ole kokemusta, mutta eikö siitä sun normaalista kuukautisten alkamisajankohdasta ole jo useampi viikko? Luulisi, että raskaustesti näyttäisi jo selkeää plussaa jos raskaana olisit. Vaikka voihan tuokin vaihdella.

Tein viimeisimmän testin eilen ja se oli selkeä nega. Nyt taas pahoinvointia heti aamusta ja eilen oli koko päivän etova olo.

Lääkärin pitäisi soittaa tällä viikolla.

Alkaa jo pelottaa - siis tuo pahoinvointi ym... alan kuvittelemaan jo vaikka mitä vakavia tauteja mitkä voisi aiheuttaa nämä oireet. :( Tiedän että oma pää ja mielikuvitus tekee osittain kepposia mutta tää odottelu...

No jos koko ajan mietit sitä että" oon varmasti raskaana, iiks! Oonkohan?" ja stressaat siitä mielettömästi niin en yhtään ihmettele että oireitakin alkaa olla - vatsan nippailuja, huonovointisuutta ets. Itsellä ainakin aina näin (usein raskautumisen pelkoa, vaikka syön hyvin tarkkaan minuutilleen ajallaan e-pillereitä).

PLus eikös raskaustestin pitäisi jo näyttää jos oisit todella raskaana. Kyllä mullakin välillä menkat sekoilee ihan miten sattuu vaikka pitkään olleet säännölliset.

Kyllä sen tiedän että oireita varmasti ilmestyy jos koko ajan miettii ja pohtii. Mutta tää pahoinvointi on kyllä jo sellasta etten mä tätä voi ihan ittekseni keksiä. Esim. ruokaakin syön yleensä suuria annoksia ( liikaakin ), nyt nälkä kaikonnut lähes kokonaan kun sellanen etova olo päällä.

Siihen mä haluan luottaa että kolme testiä näyttänyt negaa - silti joku hemmetin peikko olkapäällä kuiskii että entä jos sittenkin...