Voihan kurahousut.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iipa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

iipa

Aktiivinen jäsen
03.05.2007
3 987
0
36
Tänään hain likan hoidosta olivat taas tunkeneet kurahousut päälle.
No ei siinä mitään ovat tehneet periaate päätöksen, että nyt rapakeleillä kaikilla on ne kurahousut yllä.
Sanoin sitten siinä likalle et otetaan ne pois ja vien ne eteiseen roikkumaan huomiseksi hoitaja tuli siihen selittämään, et piti nyt tunkea reimatecin päälle kurahousut ja ne pitäisi kyllä viedä kotiin pestäväksi. Katselin niitä housuja ja olivat ihan puhtaat (eilen koneessa pesty).

En sit jaksanut alkaa inttää otettiin ne kotiin ja kotona pakkasin ne muovipussissa likan hoitoreppuun. Mä en todellakaan pese niitä samperin kurahousuja joka ilta jos ne on puhtaat on ihan eriasia jos olisi kuralammikossa pyörinyt.

Miehelle papatin, että huomenna unohdan ne kurahousut kotiin niin tyttö oli kauhuissaan ei kuulemma saa, kun sitten kaivetaan pk:n varavaatteista liian pienet ja rumat lainaan ja nekin pitää tuoda kotiin pesuun.

Mä en kyl ymmärrä tätä kuravaate pakkoa. Aikaisempina vuosina ovat kysyneet tarviiko kurakelillä vai ei ja meillä ei ole koskaan tarvinnut, mut nyt on tilanne muuttunut.

Tulisipa se kevät äkkiä ja loppuisi noi kurakelit.

Meillä ei hoitaja lähetä kurahousuja joka rapakelin jälkeen kotiin pesuun. Joka päivähän niitä saisi pestä. Itse tykkään, että käyttävät kurahousuja niin ei tarvi sitä haalaria niin usein pestä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kaikilla ei ole varaa eikä halua ostaa mitään Reimoja.Joten tasapuolisuuden vuoksi kaikilla kurahousut,aivan ymmärrettävää

minusta ei ole mitenkään ymmärrettävää. Eihän kouluunkaan lasten tarvi tasapuolisuuden vuoksi pukeutua samalla tavalla.
Meidän lapsilla ei ole kuravaatteet käytössä.

Kaikilla ei ole varaa eikä halua ostaa mitään Reimoja.Joten tasapuolisuuden vuoksi kaikilla kurahousut,aivan ymmärrettävää

Joo sen mä ymmärrän viel, mutta en sitä, että niitä tunketaan joka päivää kotiin pestäväksi vaikka ovat puhtaat.

No, tasapuolisuuden vuoksi kaikilla on varmaan sitten kypärämyssytkin joko omasta takaa tai päiväkodin vaihtovaatteista, koska ei kaikilla ole varaa ja halua ostaa mitään pipoja ja kaulahuiveja/kaulureita erikseen? :o

Ihan typerää tuollainen kurahousupakko. Jos lapsen puku on vedenpitävä, niin eipä siihen päälle tarvitse kostealla säällä kuriksia vetää, oli muilla lapsilla sitten Reimaa tai ei.

Mun tytöllä on yleensä aina pk:ssa kurikset päällä, kumpparit jalassa ja kurakintaat kädessä, vaikka ulkovaatteet jalkineita ja hanskoja myöten ovat vettäpitäviä. Kyllähän se vähän ärsyttää...mutten jaksa siitä mitään sanoa (ei ärsytä niin paljon kuitenkaan :) ). Pojalla taas ei ole koskaan kurahousuja tai muitakaan sadekamppeita, ja osalla lapsista on jos ulkovaatteet eivät ole vedenpitäviä.

minua ei ne samperin kurahousut niinkään haittaa, mutta se haittaa, että meidän (merkityt, uudet ja hyväkuntoiset) Kurikset onkin jonkun toisen nuppusen päällä ja meidän muksuilla on jonkun vanhat rikkinäiset räähkät päällä. Suurin kirjaimin olen nimet laittanut ja pienten puolella lapset on, joten eivät kyllä itse kauheasti pue. Tästä syystä kahdet kurahousut ja kahdet sadetakit on jo "hukassa" ja minä ostelen uusia kun on niin mukavan halpoja!!!!!! Hitto, että ottaa päähän. Meillä kuitenkin veden pitävät puvut, mutta kun on kurispakko niin pakkohan sinne on viedä noita varastettaviksi. Meillä mennyt jo hirveästi rahaa kurahousuihin ja takkeihin, koska "hävinneet" Kirppiksiltäkään ei ole löytynyt.

ja jos tuohon tasapuolisuuteen mennään nin kai kaikilla on sitten samanlaiset unilelut, hatut, kumpparit tai kengät, synttärit samaan aikaan jne jne....typerää vedota tuohon tasapuolisuuteen. Maailma on eriarvoinen ja lapsenkin pitää oppia siihen, että toisilla on ja toisille ei ole!

Niih, niih, mutta kun te hyvät mammat ette tajua että lapsenne on niissä hienoissa reimoissa myös kuivalla säällä ja kuinka moni niitä reimoja kotonaan pesee? On sitten kiva kun hienoista reimoista pölisee hiekat sun muut siihen eteiseen missä muut sukkasillaan kulkee....kurahousut kun usein kertätään pois jo ulko-ovella ja lapset menevät kuivin, puhtain vaattein riisumaan osastoille.

Alkuperäinen kirjoittaja taas oikia äly ja väläys....:
Niih, niih, mutta kun te hyvät mammat ette tajua että lapsenne on niissä hienoissa reimoissa myös kuivalla säällä ja kuinka moni niitä reimoja kotonaan pesee? On sitten kiva kun hienoista reimoista pölisee hiekat sun muut siihen eteiseen missä muut sukkasillaan kulkee....kurahousut kun usein kertätään pois jo ulko-ovella ja lapset menevät kuivin, puhtain vaattein riisumaan osastoille.

meidän päiväkodissa on ainakin ihan todella iso kuraeteinen jossa riisutaan ja sitten vasta sisälle.

Alkuperäinen kirjoittaja taas oikia äly ja väläys....:

Kuraeteisessä ne puvut riisutaan ja laitetaan henkarille kuivumaan jos tarvis.

Ja totta hitossa likaiset puvut pestään kotona, oli se sitten Reimaa tai jotain ihan muuta.

Tiedättekö te ollenkaan että MITEN ne tein piltit siellä ulkona leikkii? Ei siinä kyllä paljoa reimat kuivina pidä, varsinkin jos on jo muutamia kertoja pesty. On aika märkää touhua tuo lätäköissä luttaaminen, että kyllä ne kurikset on ihan hyvä asia niiden reimojenkin päällä.

Alkuperäinen kirjoittaja lh:
Tiedättekö te ollenkaan että MITEN ne tein piltit siellä ulkona leikkii? Ei siinä kyllä paljoa reimat kuivina pidä, varsinkin jos on jo muutamia kertoja pesty. On aika märkää touhua tuo lätäköissä luttaaminen, että kyllä ne kurikset on ihan hyvä asia niiden reimojenkin päällä.

Tiedän - ja ihan samalla lailla ne kotipihassakin leikkii, ja pysyvät kuivina ilman kumppareita, kuriksia ja kurakintaita =)
Mua ei kyllä hirveästi haittaa, jos pk:n tädit haluavat lisätä työtaakkaansa pukemalla lapselleni kurahousut ihan turhaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja lh:

tiedän! Meillä ollaan paljon ulkona myös kotona ja tiedän tasan tarkkaan miten lapseni leikkivät. Eivät tosiaankaan ui missään kuralätäköissä kun eivät edes tykkää siitä. Ei kaikki lapset ole sellaisia rymyäjiä, eivätkä edes tykkää sellaisesta. Minulla poika ja tyttö ja kummankaan vaatteet eivät ole koskaan menneet rikki tai olleet yltä päältä ravassa, vaikka ollaan paljon ulkona joka säällä!

Minun lastentarhanopettajana on vaikea ymmärtää mitään tasapuolisuuteen perustuvaa periaatepäätöstä. Itse työskentelen pienessä päiväkodissa, jossa osa lapsista käyttää kuravaatteita ja osa ei. Jos joku lapsi on kysynyt miksi hänellä on kurahousut vaikka kaverilla ei ole, on vastattu että toisella on kosteussuojattu puku, tai että vanhemmat tahtovat riisuttavat kurahousut jotta lapsi pääsee puhtaana autoon, ettei auto kuraannu turhan takia. Ei lapsille ole välitetty kuvaa että kosteussuojattu olisi jotenkin parempi ja kuravaatteet huonommat, vaan molemmathan ajaa saman asian eli leikkien mahdollistamisen loskassa, joten mitään kiusaamisia toisten vaatetuksesta ei ole syntynyt. Ei lapsi arvota vaatteita vaan ne asenteet tulevat aikuisilta. Jollekin lapselle voi olla melkeinpä kunnia-asia saada pukea mummin ostama tai jo koulussa olevalta isoveljeltä peritty kura-asu päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja lastentarhanope:
Minun lastentarhanopettajana on vaikea ymmärtää mitään tasapuolisuuteen perustuvaa periaatepäätöstä. Itse työskentelen pienessä päiväkodissa, jossa osa lapsista käyttää kuravaatteita ja osa ei. Jos joku lapsi on kysynyt miksi hänellä on kurahousut vaikka kaverilla ei ole, on vastattu että toisella on kosteussuojattu puku, tai että vanhemmat tahtovat riisuttavat kurahousut jotta lapsi pääsee puhtaana autoon, ettei auto kuraannu turhan takia. Ei lapsille ole välitetty kuvaa että kosteussuojattu olisi jotenkin parempi ja kuravaatteet huonommat, vaan molemmathan ajaa saman asian eli leikkien mahdollistamisen loskassa, joten mitään kiusaamisia toisten vaatetuksesta ei ole syntynyt. Ei lapsi arvota vaatteita vaan ne asenteet tulevat aikuisilta. Jollekin lapselle voi olla melkeinpä kunnia-asia saada pukea mummin ostama tai jo koulussa olevalta isoveljeltä peritty kura-asu päälle.

juuri näin. Näin toimitaan meidänkin päiväkodissa!

Alkuperäinen kirjoittaja Inkeri:
Alkuperäinen kirjoittaja lastentarhanope:

juuri näin. Näin toimitaan meidänkin päiväkodissa!

Meillä myös.

Yhteistyössä