Voihan mies ja jauheliha!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mammeli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mammeli"

Vieras
Tein makaronilaatikkoa pakastimessa olevasta jauhelihasta. Pakkauksen päiväys oli 11.12. Laatikko on vielä uunissa, ei siis olla vielä sitä syöty enkä tiedä uskallanko sitä lapsille edes tarjota. Mies nimittäin tuossa juuri mainitsi että laittoi eilen eli 12.12 vasta tuon jauhelihan pakkaseen. Eli se oli jo päivän vanhaa kun sinne laitettiin! Koska miehen mielestä se ei haittaa, pakastaminen pelastaa kaikilta pöpöiltä. Siis uskaltaako tota nyt syödä vai ei?

ihan hyvin voi sydö,kerta paistettaessa et huomannut mtn ihmeellistä. Ei se jauheliha tajua et sen pitää pilaantua heti ku vaihtuu vuorokausi... Joskus ne saattaa jopa ennen päivämäärää mennä huonoksi ;)

jos ihan kirjaimellisia ollaan niin mitäänhän ei saisi tuplapakastaa, joten jos jauheliha EI ole snellmanin jauhelihaa niin sitä ei pitäisi laittaa ollenkaan pakkaseen, koska muut valmistajat pakastaa j-lihan ennen myyntiin toimittamista...

Mä luotan oikeasti enemmän omaan maku- ja hajuaistiini kuin päiväyksiin. Jauhelihassa huomaa kunnon myös aika helposti väristä. Eli noista riippuen päättäisin söisinkö vai en, en sen mukaan onko liha 2 päivää vanhaa, joista toisen ollut pakkasessa. Ruokamyrkytystä mulla ei ole ollut ikinä ja vatsatauti viimeksi ala-asteella sikäli kuin se tähän liittyy.

Mä luotan oikeasti enemmän omaan maku- ja hajuaistiini kuin päiväyksiin. Jauhelihassa huomaa kunnon myös aika helposti väristä. Eli noista riippuen päättäisin söisinkö vai en, en sen mukaan onko liha 2 päivää vanhaa, joista toisen ollut pakkasessa. Ruokamyrkytystä mulla ei ole ollut ikinä ja vatsatauti viimeksi ala-asteella sikäli kuin se tähän liittyy.

helpoiten väristä huomaa jos puhutaan naudanjauhelihasta, se kun on niin kirkkaan punaista tuoreena, possu nauta kun taas on vaaleempaa niin vähän vaikeampi nähdä pieniä sävyeroja

Yhteistyössä