voihan, ovistestit vs. r-testit.. r-testi eilen haamu tänään o-testi plussa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minime
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
1 ja puol tuntia on aika pieni aika, varsinkin päiväpissasta lähteä testaamaan. Eli sinuna en kyllä heittäis kirvestä vielä kaivoon, vaan testaisin aamulla uudelleen herkällä testillä, tai jos sulla niitä testejä ei vielä ole, odottaisin siihen aamuun kun ne testit tulevat =)

Tsemppiä!

Kiitos tsempistä KS09!! =) Yks ois, katsotaan jos huomenaamulla sen tekis tai jos malttais pari päivää odottaa.. Sillon, kun sen haamun sain niin tais olla pissakin rakossa viitisen tuntia. Eeeikä, nyt taas toiveet nousee.. :saint: Eihän tässä mikään kiire ole, vauvakuume on vaan niin hirrvittävä!

minime paljon plussatuulia sinne, josko se positiivinenkin ilmestyis!Suosittelen vaihtaa tikut puikkoihin sikäli mikäli tikuilla oot kokeillu, mulle antovat ihme haamuja yms. vasta puikko anto selvän plussan ja varmistin digitaalisella. Mulle näytti ovistesti plussan vasta puikon jälkeen, mut mä oon muutenkin vähä omituinen hiihtäjä... :)
Sen pissan kannattaa antaa olla rakossa väh. 3h eikä sitä rakkoo sais täyttää turhalla juomisella, muuten on liian laimeeta tavaraa..

Mutta paljon onnea plussaukseen!! :flower: =)

jos täällä samassa vois kysyä, että jos loppukierrosta o-testi näyttää vaan c-viivaa niin voiko silloin silti olla raskaana? kun yleisesti ajatellaan ovisplussan tarkoittavan raskaana oloa. Siksi vain, että pari päivää on ovistesti ollut selkeä nega (melkein aina edes haalea toinen viiva näkyy) ja toiveissa olisi raskaus.. vielä muutama päivä et pääsee testaa r-testillä :)

Huomenna tai viikonloppuna kokeilen onneni uudelleen, jos ei menkat ala huomenna. Eilen clearblueen piirtyi hento viiva, kun sen kastoi pissaan, mutta 10min. kuluttua se oli sellainen pahamaineinen kuin kynällä piiretty ohut viiva.. :ashamed: Toivoni olen tosin heittänyt, koska oireet on hävinneet. Taisi olla hipaisu vain.

luotu: Voihan se o-testi olla nega vaikka raskaana olisikin, eri hormoniahan ne kuitenkin mittaa vaikka melkein identtiset ne hormoonit ovatkin.. tsemppiä! =)

Maira: Niinhän sen kannattais antaa olla.. :whistle: viimeksikin taisi olla enintään puoltoista tuntia.. :ashamed:

Minen ymmärrä yhtään, lämmöt pompsahti yhtäkkiä 37:een eikä kyllä oo sairas olo tai muutakaan, eikö niiden lämpöjen ois pitäny nousta noin paljon heti oviksen jälkeen eikä nytten vasta, kun ois mun mielestä jo dpo13 vai jopa 14? ja testi siis nega. Paitsi jos nyt oli sitten toinen ovis samaan kiertoon, mikäs siinä.. :whistle:

Voi, kun pidän sulle peukkuja, et vielä kunnon plussaksi muuttui. Kerronpa mun kokemuksia.

Eli viime kierrossa, mulla alkoi heti oviksen jälkeen tosi lupaavat oireet ja olin jotenkin tosi varma, että varmaan olis tärpännyt. No, testasin kp 27 vai 28 clearbluella ja sain haalean viiva, jonka kuvittelin olevan haamu. Kuivuttuaan tuli just tuollainen, minkä säkin olit saanut eli tosi kapea ohut viiva. Seuraava päivänä tein uuden cb:n ja viiva oli hieman vahvistunut ja taas tuli kuivuttuaan toiseen reunaan sellainen tosi ohut pystyviiva. Olin ihan, et mitä tää on, et oonko vai enkö oo??? No, ostinpa sit vielä apteekin testin, joka oli täysnega. Seuraavana päivänä tein uuden cb:n, joka oli nega. Olin niiiiin pettynyt ja vihainen itselleni, et lähdin sellaiseen testirumbaan. Tästä meni sit vielä muutama päivä ennen kuin menkat alkoivat, tulivat siis normaalia myöhempään, olivat runsaammat ja kestivät yli viikon. Jälkikäteen ajattelinkin, et ehkä oli hedelmöittynyt, mut kiinnittyminen kohtuun ei onnistunut.

Ja nyt siis tästä kierrosta päätin, etten testaa "turhaan". Kun oli pakko jollain testata, niin testasin ovistesteillä, joita olin ostanut Cittarista (preqcheck) ja aloitin jo kp 22 tai jotain ja ekat kaks päivää oli nega ja sit alkoi tulla hitaasti toinen viiva. Kp 26 ostin cb: digiraskaustestin, joka oli posit. Testasin vielä seuraavan päivänä ovistestillä, jossa oli kaksi yhtä vahvaa viivaa. Joten kyllä mullakin sitten ovistestit näytti raskauden.

Kovasti pidän peukkuja, et tulis vielä plussa!

Aaargh, tein semmosen pregent penin, eli prismassa myytävä puikkomallinen testi ja siihen tuli "viiva", selvä viiva (en tiedä onko punainenkaan) heti, kun pissa kulki testialueen yli.. Tämän testin tarkoitus oli nyt vain todistaa itselleni, että en ole raskaana ja nyt taaas tämmöinen epäilyttävä tulos! :headwall: Auttakaa, jos teillä on kokemusta tästä prisman puikkotestistä.. Nyt ois dpo16, jos olen edes arvioinu ovulaation oikein.

Siis tämä prisman r-testi! Mullakin oli siellä kaksi OVIStestiä! Siis TÄH? Meinaan lähettää sen takasin maahantuojalle kera kiukkuisten hymiöiden :p Ja niin olisi tehnyt mieli tehdä r-testi! Pahus!

Alkuperäinen kirjoittaja minime:
Aaargh, tein semmosen pregent penin, eli prismassa myytävä puikkomallinen testi ja siihen tuli "viiva", selvä viiva (en tiedä onko punainenkaan) heti, kun pissa kulki testialueen yli.. Tämän testin tarkoitus oli nyt vain todistaa itselleni, että en ole raskaana ja nyt taaas tämmöinen epäilyttävä tulos! :headwall: Auttakaa, jos teillä on kokemusta tästä prisman puikkotestistä.. Nyt ois dpo16, jos olen edes arvioinu ovulaation oikein.

Siis hetkinen!! Minä olen tehnyt tässä kahden vuoden aikana niin hirvittävän monta positiivista ja negatiivista r-testitulosta, että jonkin verran väitän tietäväni noista :) Mä en siis ole kertaakaan saanut mitään viivoja, en hentoja, haamuja tai mitään jos en ole ollut raskaana. Hcg:tähän siinä virtsassa silloin täytyy olla jos se testi siihen reagoi - se on sitten eriasia jatkuuko mahdollinen alkanut raskaus, vai loppuuko alkuunsa - ollen kemiallinen raskaus!! Nyt vaan odottelet "rauhassa" pari päivää ja jos ei vielä menkkoja ole kuulunut niin uutta testiä kehiin! Toivottavasti testi näyttää sitten jo vähän selvemmin vastauksen!!

Täytyy kyl sen verran lisätä etten oo minäkää haamuja tai mukaviivanpaikkoja saanu ellen raskaana ollu, kyl ne on ihan puhtaita negoja ollu jos hormonia ei ole elimistössä ollut, ei ole jäänyt mitää epäselvyyttä sen kanssa, mut nyt ku olinkin raskaana alko tulee noita ns. viivanpaikkoja ja haamuja ennenku tuli selvä plussa.

Tein siis sen digitestinkin ja siinä luki selvästi "ei raskaana". Nyt odottelen rauhassa(ja rauhassa) niitä menkkoja sen viikon, koska en viitsi turhaan pistää rahaa noihin suht kalliisiin testeihin. Ilmeisesti jonkin sortin keltarauhanen on olemassa, koska valkovuotoa tulee aika runsaasti ja se on jatkunut n.viikon. Enkä jaksa arpoa yhtään niiden viivojen kanssa enää, sitä on tullut tehtyä liian pitkään. Epätoivo meinaa aina vain iskeä, kun ei sitä vauvaa saada alulle.. Voi olla, että mun viime lauantain testi reagoi jopa ovulaatioon ja siksi sain haamun, koska sunnuntaina ovistesti oli plussa.. Tulipa sekava kirjoitus, toivottavasti joku edes ymmärsi jotain! Kiitoksia kuitenkin kaikille tsempityksistä, tämä on ihana palsta! =)

Piti nyt tulla saattamaan tämä juttu päätökseen, jos tästä jollekin olisi joskus apua!! :laugh: Se mun eka haamu r-testissä siis näytti oviksen, teinhän siis vahingossa sen ovistestinkin.. Ja nyt tänään, melkein kaksi viikkoa myöhemmin, raskaustesti näytti positiivista. :heart:

Ja tämäkin meni kesken pari viikkoa myöhemmin.. :$ No, joskus uudelleen sitten paremmalla onnella. ja vielä, voiko km tosiaan tuhrutella yli kolme viikkoa? :snotty:

Sinuna testaisin vielä. Jos meni kesken, niin hcg on saattanut jo poistua. Jos näyttää lussaa, niin pyytäisin pääsyä verikokeeseen hcg-tason määritykseen tai ultraan. Toivottavasti kaikki on hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja macy gray:
Ja tämäkin meni kesken pari viikkoa myöhemmin.. :$ No, joskus uudelleen sitten paremmalla onnella. ja vielä, voiko km tosiaan tuhrutella yli kolme viikkoa? :snotty:

Sinuna testaisin vielä. Jos meni kesken, niin hcg on saattanut jo poistua. Jos näyttää lussaa, niin pyytäisin pääsyä verikokeeseen hcg-tason määritykseen tai ultraan. Toivottavasti kaikki on hyvin.

Samaa mieltä. Tarvit jonkilaisen varmistuksen. Onko vuotoa edes tullut paljon? Jos ei, niin sitten ei ole välttämättä mennyt kesken. Soita terveyskeskukseen. Mut ne ainakin otti hCG mittaukseen ihan ilman lääkäriaikaa. Pyydä sitä verimittausta. Se antaa tulokseksi lukeman, kun taas pissatesti antaa vain plussaa tai miinusta. Siitä hormoonimäärästäkin kun voi jotain päätellä. :hug:

siis ensin vuosin verta noin viikon, mitään hyytymiä ei tullut, sen jälkeen kaksi viikkoa satunnaista tuhruttelua ja nyt parina päivänä ruskeaa kalvoa.. sori nämä ällökuvaukset, mut musta tuntuu, että nuo kalvot oli se ruskuaispussi.. :ashamed: ja nyt siis lämmöt laski, kun ne kalvot tuli ulos.