Voihan toimeentulotuki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Haettiin tt-tukea, kun työttömyysraha- ja asumistukipäätös kesti ja kesti. No vein hakemuksen ja seuraavalla viikolla tuli nuo kelan päätökset, jotka sitten vein sossuun hakemuksen litteiksi. No parin päivän päästä pätkähti tilille sossun rahat ja must sitä tuli liikaa, eli nuo myöhemmin toimitetut hakemukset ei olis huomioitu siinä. Kuinka nopeasti päätöksestä rahat tulee tilille? Rahat tuli siis torstaina, sossun päätöstä ei ole vielä postissa tullut.

Eli nyt mietin, että ovatko tehneet tt-päätöksen ilman noita kelan päätöksiä. Hakemuksen vein viime perjantaina, tiistaina vein nuo kelan päätökset ja to tuli sossun rahat tilille. Silloin tietenkin sossu tekee nopeat päätökset, kun ei olis niin kiire ;)

Katot siitä päätöksestä kunhan se tulee. Jos ovat maksaneet liikaa niin voivat ottaa myöhemmistä etuuksista pois. Rahat voi olla tilillä jo samana päivänä kun pääätös on tehty.

ja meille olis pitänyt tulla toimeentulotuki tällä viikolla (näin se täti minulle sanoi) ja maksoin sitten yhden laskun jonka olisin ehtinyt myöhemminki, ja nyt ku rahat ei sitten tullutkaan, niin vähänkö ottaa päähän. kiva lainailla nyt, kun mieskin lähtee koulutusmatkalle muualle, matkarahat ja kaikki. joo. tää kädestä suuhun eläminen on liian syvältä..

Joo siis sen tiedän, että ottavat tulevista etuuksista pois, jos ovat maksaneet liikaa. Tietenkin toivoisin, että summa olisi oikea, eivätkä perisi takaisin. Eli juuri tuota mietin, että jos ovat vasta torstaina tehneet päätöksen, niin sitten kai pitäisi olla oikein tehty päätös, kun toimitin Kelan päätökset jo ti. Sitä en sitten tiedä, onko lisäselvitykset jääneet matkalle :/ No maanantaina kai viimeistään tulee kirjallinen päätös.

Ja me ei saatu toimeentulotukea ollenkaan, vaikka ainoa tulo tammikuuss 165? :( No, siitä jo eilen kerroinkin, mutta ihmetyttää vieläkin miten voi olla mahdollista...

Alkuperäinen kirjoittaja vierastaja:
ja meille olis pitänyt tulla toimeentulotuki tällä viikolla (näin se täti minulle sanoi) ja maksoin sitten yhden laskun jonka olisin ehtinyt myöhemminki, ja nyt ku rahat ei sitten tullutkaan, niin vähänkö ottaa päähän. kiva lainailla nyt, kun mieskin lähtee koulutusmatkalle muualle, matkarahat ja kaikki. joo. tää kädestä suuhun eläminen on liian syvältä..

ei sitä kannata maksaa vasta kun on varmasti rahat tilillä.. oma vika

Alkuperäinen kirjoittaja vierastaja:

Tää on kyllä niin persiistä :/ Tylsää, kun ei makseta, vaikka on luvattu. No saatte ainakin lainatut rahat maksettua takaisin, kun rahaa on kuitenkin tulossa :)

Mä oikein säikähdin, kun tilillä oli rahaa, vaikken ollut niitä vielä odottanut.

No parempi kai asennoitua niin, että perivät takaisin. Sillä en ole noita rahoja vielä käyttänyt. Mutta perivätkö siis tulevista Kelan etuuksista, vai pitääkö itse maksaa? Vois sitten noilla rahoilla maksaa ens kuun vuokran, jos menee tulevat tuet sossuun.

Yhteistyössä