Voihan tukiverkko sentään!

Rieputarallaa

Aktiivinen jäsen
20.06.2005
48 269
-3
36
JKL
Mulla olisi viikonloppuna yksi työkeikka hoidettavana. Ei ihan pakko-pakollinen, mutta sellainen, mistä olisi hyötyä tulevan kannalta. Miehelle tuli myös työvuoro. Minne poika?

Naapuriin? Heille tulee pitkänmatkalaisia vieraaksi, en kehtaa kysyä.
Kaveriperheen luokse? Lähtevät mökille?
Miehen siskolle? No, heillä mies lähtee pois kotoa, ei ole autoa niin kuin ei meilläkään. Välimatka on sen verran pitkä, että pojan vieminen bussilla vie tilaisuuden hyötyyn nähden kohtuuttomasti aikaa ja vaivaa.
Pojan kummisetä hoitamaan? Joo, jos mikään muu ei auta. Hänellä vanhemmat tulossa kaupunkiin, pääsisi heidän mukanaan syömään ja teatteriin.

Muita kohtuullisia vaihtoehtoja ei oikein ole. En oikein voi lasta mukaankaan ottaa.

Ei mulla muuta kuin että olkaa onnellisia te, joilla on mummola tai joku muu paikka lähellä ja käytettävissä. Tää on pirullista aina sumplia ja vaivata ja säätää...

Sitäpaitsi toi kuulostaa siltä että sulla on siellä tukiverkkoa vaikka ja kuinka, mutta sattumalta se ei nyt tukiverkollesi ole hyvä ajankohta. Hyvin monella ei ole KETÄÄN samalla paikkakunnalla joka voisi auttaa, eli MLL on se ainut vaihtoehto.

Siinä mielessä olet kohtuuton jos olet sitä mieltä ettei sulla ole tukiverkkoa.

[QUOTE="vieras";25970529]Kyllä Jyväskylästä saa soittamalla viikonlopuksi MLL hoitajan, kun soittaa vaan.[/QUOTE]

Joo no on tunnustettava, etten ole ihan hetkeen tarkistanut heidän käytäntöjään. Silloin kun viimeksi olen MLL:ää käyttänyt, tilaus piti tehdä vähintään 3 arkipäivää aiemmin.

[QUOTE="vieras";25970541]Sitäpaitsi toi kuulostaa siltä että sulla on siellä tukiverkkoa vaikka ja kuinka, mutta sattumalta se ei nyt tukiverkollesi ole hyvä ajankohta. Hyvin monella ei ole KETÄÄN samalla paikkakunnalla joka voisi auttaa, eli MLL on se ainut vaihtoehto.

Siinä mielessä olet kohtuuton jos olet sitä mieltä ettei sulla ole tukiverkkoa.[/QUOTE]

Enhän mä niin sanonut, että ei ole tukiverkkoa ollenkaan. Ei kannata ylitulkita.

Onhan sinulla tukiverkkoa. Heillä vaan sattuu olemaan oma elämä ja teidän aikataulut ei nyt natsaa. Varmaan harvalla on noinkaan montaa vaihtoehtoa mihin viedä lapsi. Ja vaikka olisikin mummola tms lähellä, niin eihän sekään tarkoita, että mummo AINA ottaisi lapsen jos vanhemmilla on menoja.

[QUOTE="vieras";25970625]Sullahan on ihan ok tukiverkko. Enemmänkin voisi toki olla, mutta ihan hyvä. Tuossahan on ilmeisesti yksi joka ottaa pojan.[/QUOTE]

Joo, tulee jos en mitenkään saa tolkullisesti muuten järjestymään. Tosin on se hänellekin hiukan hankalaa, kun omat vanhemmat tulee kaupunkiin parinsadan kilsan päästä häntä tapaamaan, ja sitten joutuisi olemaan meillä. Tosin kummisedän isä on mun veli, täytyy ehdottaa, että tapaavat meillä.

Joo, tulee jos en mitenkään saa tolkullisesti muuten järjestymään. Tosin on se hänellekin hiukan hankalaa, kun omat vanhemmat tulee kaupunkiin parinsadan kilsan päästä häntä tapaamaan, ja sitten joutuisi olemaan meillä. Tosin kummisedän isä on mun veli, täytyy ehdottaa, että tapaavat meillä.

Joo tiedän tunteen kun on hankalaa eikä kaikkia viitsisi vaivata.. Mut kuulostaa että onnistutte sumplimaan. :)

Poika ei voi mennä kummisetänsä luo?

Ainakin 5 vuotta sitten tehdä edellisenä päivänä tilaus lapsenhoitajalle. Mutta se maksaa, onko sulla varaa kun työtönkin olet ja miehes on mikä lie.?

On varaa juu :D. Mulla on kuitenkin ansiosidonnainen isompi kuin monen palkka ja mieskin on työssäkäyvä.

Lähinnä vierastan MLL ajatusta siksi, että ei ole kiva jättää lasta vieraan hoitoon vielä viikonloppunakin, kun viikot on jo hoidossa (toki tietysti tutussa pk:ssa).

Yhteistyössä