voiko 1,5v jättää nukkumaan kun itse hakee tupakkaa kioskilta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neith
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ymmällään:
hmm, eikös ilmoitus lastensuoeluun ole melkoisen liioiteltua... siis kun kyse olis 5 min.. ja lapsi nukkuu pinnasängyssä...

paljon o lapsia jotka lastensuojelua tarvitsisivat mutta eivät apua ajoissa saa, esim kaikki ne lapset joiden vanhemmat jättävät kotiin yksin nukkumaan kun lähtevät kaljalle... tai muutenvaan vaikka töihin...
jos pitäisi valita niin mieluummin pieni lapsi pinnasänkyyn 5min kuin isompi lapsi yksin asuntoon missä voi sattua vaikka mitä useaksi tunniksi...

Asian ydin onkin siinä, että ei pidä valita.
Ja se, että joku tekee todella väärin lastaan kohtaan, ei ole mikään oikeutus sille, että tekee vähemmän väärin lastaan kohtaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Magnificent:
:headwall: :headwall: :headwall: Siis kysyt aivan tosissasi kuitenkin???? Tää on provo, kun on vielä tupakasta kyse :laugh:

Ei kai kukaan jättäis edes itkuhälärin kans paikkaan mistä on 5 minuuttia lohduttamaan lasta :o

Max voit hakea sanomalehden postiluukulta, jonne on alle 30sek matka

Eli paskallakaan et voi käydä jos se kestää yli 30sek ja äänet ei kuulu vessaan?
Voi härregud! :D :D

Alkuperäinen kirjoittaja mää vaan:
joskus ammoisina yksinhuoltaja-aikoina jouduin jättämään vauvan nukkumaan pinnikseen kun käytin koiran iltapissille. mä tein niin, että laitoin jotain oven väliin ettei ovi mennyt kiinni, ja tyyliin ulko-ovelta päästin koiran puskaan flexin mitan päähän. ei se kyllä koskaan hyvältä tuntunut, mutta niin tuli tehtyä. onneksi talossa asui järkevää porukkaa, ja olisin kuullut vauvan itkun ulko-ovelle.
mutta sinänsä olen sitä mieltä, että vauvan pitää olla kuulomatkan päässä, eikä missään nimessä lukkojen takana.

jouduit? kun mies oli reissuhommissa viikon ja mä vastasyntyneen ja esikoisenkanssa kotona laitoin joka kerta vauvan rintareppuun ja käppäiltiin viemään koira aamu ja iltapissalle. niin ja päivällä tietty lenkille vaunujenkanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja nättitähti:
jouduit? kun mies oli reissuhommissa viikon ja mä vastasyntyneen ja esikoisenkanssa kotona laitoin joka kerta vauvan rintareppuun ja käppäiltiin viemään koira aamu ja iltapissalle. niin ja päivällä tietty lenkille vaunujenkanssa.

En minä ainakaan ole koskaan raahannu lapsia mukaan koirankusetusreissulle, en ainakaan myöhällä kun lapset jo nukkuu. :/

Alkuperäinen kirjoittaja Ishtar:
Alkuperäinen kirjoittaja nättitähti:

En minä ainakaan ole koskaan raahannu lapsia mukaan koirankusetusreissulle, en ainakaan myöhällä kun lapset jo nukkuu. :/

Meillä on tehty niin, että jos on lapset jääneet yksin, on soitettu toiselle kun lähtee ja kun palaa. Jos soittoa ei kuulu esim. 20 min kuluessa, toinen soittaa takaisin. (Isä töissä, äiti kotona) Tosin on ollut kyse isommista lapsista. Riippuu 1,5 vuotiaasta jättäisikö vai ei, jonkinlainen varmistus ainakin pitäisi olla eli joku lähellä oleva ihminen jolle voi soittaa jos jotakin sattuu / joka soittaa jos soittoa ei kuulu ja hän menee tarvittaessa heti lapsen luokse.

Alkuperäinen kirjoittaja elma:
Meillä on tehty niin, että jos on lapset jääneet yksin, on soitettu toiselle kun lähtee ja kun palaa. Jos soittoa ei kuulu esim. 20 min kuluessa, toinen soittaa takaisin. (Isä töissä, äiti kotona) Tosin on ollut kyse isommista lapsista. Riippuu 1,5 vuotiaasta jättäisikö vai ei, jonkinlainen varmistus ainakin pitäisi olla eli joku lähellä oleva ihminen jolle voi soittaa jos jotakin sattuu / joka soittaa jos soittoa ei kuulu ja hän menee tarvittaessa heti lapsen luokse.

Mun täytyy tarkentaa, että asun maalla ja käytän nuo koirat ihan vaan tuossa lähimetsässä. Joudun siis kävelemään vaan noin 20 metriä sillä reissulla.

En tiedä, miten asian kanssa menettelisin, jos asuisin vaikkapa kerrostalossa. Monikaan koira kun ei kuitenkaan pysty pidättelemään esim. 12 tuntia, jonka pieni lapsi helposti yön aikana nukkuu...

Minä jättäisin ainakin omani,jos kerta pinnasängyssä nukkuu ja kaikki on hyvin.. tarkastan ettei mikään ole päällä ettei se tulipalo esim voi syttyä.

Minulla on esim kauppa tien toisella puolella ja tosiaan voin sen 5min kipasta kaupassa.
Kauhee härdelli täällä.. kummasti sit koirahomma on eriasia. Musta taas on vastuutonta pitää elukoita lapsiperheissä.

Ettehän te varmaan käy edes paskallakaan ellette ota lasta vessaan kyttään yöunilta?? Vai kakkaatko alle 5min? Miettikää vähän

Alkuperäinen kirjoittaja mää vaan:
joskus ammoisina yksinhuoltaja-aikoina jouduin jättämään vauvan nukkumaan pinnikseen kun käytin koiran iltapissille. mä tein niin, että laitoin jotain oven väliin ettei ovi mennyt kiinni, ja tyyliin ulko-ovelta päästin koiran puskaan flexin mitan päähän. ei se kyllä koskaan hyvältä tuntunut, mutta niin tuli tehtyä. onneksi talossa asui järkevää porukkaa, ja olisin kuullut vauvan itkun ulko-ovelle.
mutta sinänsä olen sitä mieltä, että vauvan pitää olla kuulomatkan päässä, eikä missään nimessä lukkojen takana.

Eli mielellään jätät teidän ulko-oven auki ja joku voi mennä sinne sisälle vaikka satuttamaan vauvaanne kuin että ovi lukossa,tiedät että hän on turvassa siellä ja palaat ihan just?

Haloo

Ihan off topic, mutta vastikään mummo kertoi mulle, kuinka lapset on jätetty pinnasänkyyn navettahommien ajaksi (jopa sen 2-3h) ja välillä käyty katsomassa. Joskus sidottu kiinni. Ei siis välttämättä oma mummo ole näin tehty, mutta siihen aikaan pakko.

En ehkä lähtis jos vaan tupakasta kyse tai vaikka maidosta, mutta jos joku hengenhätä niin ehkä miettisin uudelleen.. En kyllä tiedä, yh:na tulee joskus vastaan yllättäviä tilanteita, mutta.. 1,5v. on vielä aika pieni.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
eli sarjassamme tyhmä kysymys, mitä mieltä te olette...
voiko jättää lapsen yksin kotiin nukkumaan kun käy autolla kioskilta ostamassa tupakka-askin.. kioskille matkaa yhteensä edestakas n 1km ja lapsi nukkuu pinnasängyssä...

ja siis mä en ole lähdössä nyt mihinkään ostamaan mitään... kuhan nyt kysyn ihmisten mielipiteitä....

Ei todellakaan ja ilmoitus lastensuojeluun, jos tiedät jonkun tekevän noin v*tun typerästi!!!

hmm, eikös ilmoitus lastensuoeluun ole melkoisen liioiteltua... siis kun kyse olis 5 min.. ja lapsi nukkuu pinnasängyssä...

paljon o lapsia jotka lastensuojelua tarvitsisivat mutta eivät apua ajoissa saa, esim kaikki ne lapset joiden vanhemmat jättävät kotiin yksin nukkumaan kun lähtevät kaljalle... tai muutenvaan vaikka töihin...
jos pitäisi valita niin mieluummin pieni lapsi pinnasänkyyn 5min kuin isompi lapsi yksin asuntoon missä voi sattua vaikka mitä useaksi tunniksi...

Ei ole liioittelua. Kysypäs sosiaalitoimistosta mitä ovat mieltä. En jättäis lasta yksin missään tilanteessa, ennen kuin on siihen kypsä, joten esimerkkis on vähän kuin valitsisi kahdesta tyhmästä asiasta.
Mä ajattelisin näin, että jos vaikka tulipalo sattuis, mulle sattuis jotain (joku ajais autolla päälle, raiskais, pahoinpitelis tms.) tai vaikka avaimet jäis asuntoon tai lapsi tippuis pinniksestä päälleen ja sille sattuis jotain, kun en olis paikalla... Niitä asioita, joita vaan tapahtuu tosielämässä. Vanhemmuus on ennakoimista ja vastuunkantamista. Ylihysteerinen ei tarvi olla, mutta ei myöskään tahallaan kerjätä verta nenästään tai tehdä tyhmiä valintoja oman itsekkyyden (tupakka) takia.

Ei saa jättää meni sitte kiskalle tai koiraa pissittään kerrostalossa. Omalla pihalla muutaman metrin päässä ok. Ajatelkaa jos esim avain jää sisälle! Itse olen tuota pelännyt kun haen postin 20 metrin päästä.

Mutta tiedänpä kaverin naapurissa kerrostalossa toisessa kerroksessa alle vuoden ikäinen vauva nukkuu yksin kun äiti käy alhaalla pihalla tupakalla ja koiraa pissittämässä. Surkeaa.

Yhteistyössä