Voiko 2 viikkoa synnytyksestä aloittaa normaalin liikunnan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kahden mamma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kahden mamma"

Vieras
Mulla on nyt synnytyksestä 2 viikkoa ja olen palautunut hyvin, 3 päivää synnytyksestä aloiteltiin vaunulenkkejä joita vauva tosin inhoaa koska ei viihdy yhtään vaunuissa. Lantionpohjalihaksia aloin jumpata heti ja aika hyvin mielestäni ovat nekin palautuneet. Nyt tekisi kovasti mieli aloittaa normaali liikunta ja polkea tuota crosstreineria sekä tehdä lihaskuntojumppaa/kuntosalia (vatsoja lukuunottamatta, eikös niissä pitänyt olla taukoa jälkitarkastukseen asti?) kasvattaakseni kuntoa että jaksaisi vauvankin kanssa paremmin ja selkä ja hartiat vahvistuisivat. Voiko jo aloittaa hikitreenin?

No et voi! Vähintään jälkitarkastukseen pitää odottaa noita hikitreenien alotuksia ja sitten kannattaa alottaa rauhallisesti... olikohan se nyt sinne 4-5 kk päähän kun oli vielä se kohdunlaskeuman vaara jos ei ota iisisti...

Mulle juu fysioterapeutti sanoi kanssa, että vatsalihasten välinen rako pitää olla melko umpeutunut (olisiko ollut niin että max 1-1,5 sormea menee väliin navan alapuolella) ennenkuin saa alkaa treenaamaan ainakaan vatsalihaksia. Minulle opasti ihan vielä reilu 6kk synnytyksen jälkeen jatkuneiden liitoskipujen takia poikittaisten vatsalihaksien treenaus ja se kuulemma auttaa tuohon sulkeutumiseenkin. Sen ansiosta mulla muutamassa viikossa oli jo mennyt hieman kiinnimmäs kun fysiot. testasi. Ja sanoi vielä, että jos alan treenaamaan niin ensin vinot ja sitten suorat...

Yhteistyössä